Hlavní stránka Klubu Hanoi
Hlavní stránka Klubu Hanoi
Hlavní stránka Klubu Hanoi
Mapa stránek  -  Fonty  -  RSS  
 
 

komentáře k článku

Dvojí život banánových dětí

07.02.2008, autor článku: Nguyen Thi Thuy Duong

jojkuklin

07.02.2008

Reagovat

  hezky clanecek, jen tak dale...

ThuyJI

08.02.2008

Reagovat

  Zajimava uvaha. Zajimava vypoved.

9486KdGRVqanAOnrm2

09.09.2013

Reagovat

  I was also going to suggest Bangkok All of the check boxes above can be found wthiin 3 minutes of my condo :-) And as an added bonus, you can get to Hua Hin for a relaxing weekend at the beach in about 2 hours by car.

Skvělý článekPetr

08.02.2008

Reagovat

  Tohle je první článek, který jednoduše popisuje život mladých vetnamců unás v čr a opravdu je mimořádně vydařený především svojí pravdou, kterou vypovídá. Jsem čech, ale to samé o vetnamcích cítím a vím, že tato popsaná výpověď je jednoduchou pravdou, kterou by si mohli ostatní češi přečíst a něco se o vetnamcích taklhle snadno dovědět.

Re: Skvělý článekTEQGEfTWIvyrvgrACGk

14.05.2013

Reagovat

  The guidelines you prevodid here i will discuss extremely precious. It been found this type of pleasurable surprise to possess that watching for me once i awoke today. They may be constantly concise and to understand. Thanks a ton to the valuable ideas you’ve got shared listed here.

bez názvuJL

08.02.2008

Reagovat

  Rat cam chi Duong viet bai rat hay va that. Lien

bez názvuQ

09.02.2008

Reagovat

  přešně vystižní článek.Jsme meziprostoroví děti. Ještě bych chtěl něco dodat, chodím na školu kde je hodně vietnamek. oni se kamarádi jenom s čechami mezi nás vietnamce jenom málo chodí, někteří ani nepozdraví. je to smutné, tyhle bych někde zavřel do místnosti plná skla a at se na sebe podívá a zapřemýšlí.Znám mnoho českých rodin, z toho 45% rozvedených po 10 letech.U nás je 2% procentní rozvedenost. Myslím si že češi si chtějí zkusit jenom exotiku a pak možná po 10-ti letech se zas vrátějí k češkám. Muj kamarád mi říká seznam mi s nějakou hezkou vietnamkou. a já proč? on prej že by v mladí by chtěl zkusit nějakou exotiku.Většina vn kluku už nezbalí holku která chodila s čechem, tam princip sex po svatbě nefunguje. Je to muj názor, prosim nekamenovat

Re: bez názvuPetr

09.02.2008

Reagovat

  Dávám ti zapravdu...

Re: Re: bez názvuQ

09.02.2008

Reagovat

  ještě bych chtěl něco dodat k charakteristice pravé vietnamky:1. Věrnost-kdyby jsi někde přečetl článek po vdovách zemřelých vietcongu za války. Tak většina babiček ztratila svého muže v 18-25 letech, do ted si nikoho nevzali. 2,žena ekonomický nástroj ve vietnamské rodině-jak která rodina je na tom ekonomicky silná, to většinou záleží většinou na manželce. pracovité vietnamky málokdy chodějí na zábavu, v jejich hlavě je jenom práce, mužeš se zeptat tady u českych vietnamek, jak je to s jejich máminkami. 3, žena ve vn kultuře se má starat o rodinu, to je uklidit,starat se o děti atd. Kdyby ne tak ji manžel muže .... :))) 4. atd. nechce se mi to popisovat určitě bych si vzal pravou vietnamku. Kdybych si měl vybrat mezi češkou a českou vietnamkou, je to stejné. Určitě na 100% bych si vybral česku. mě by to bylo exotictější, a měl bych okořeněnej život :))))))))

Re: Re: Re: bez názvu

09.02.2008

Reagovat

  Takových vn holek, a kluku, kteri ztratili princip asie, či vietnamskych tradic... je málo. ale jsou. Ale je to na nich, jak si chtějí žít, po vietnamsku nebo po česku, nám by to mělo být jedno. Jako vn kluk take bych se chtel ozenit s bud vietnamku ktera ty 4.zasady drzi, nebo uplnou česku,která má zájem o vn kulture a dokaže do teto prostredi, či společnsti lidí přizpusobit... Ale co se týče věrnosti a porozumení, bych se vsadil víc na ty asiatky. :-))))

Re: Re: Re: Re: bez názvuNguyen Thi Thuy Duong

09.02.2008

Reagovat

  Ahoj lidi, sem rada, ze se Vam clanek libil. Osobne si myslim, ze vn, ktere tady vyrustaly a pocestilily se je v jistem veku docela dost. Zalezi taky na tom, v jak malem/velkem meste dospivaji. Ale v pozdejsi puberte se zase vraci ty koreny a mlady zvidavy clovek se snazi hledat sve "jadro". A taky si myslim, ze i Cesi/Cesky dokazou byt verni jako mi Asiati. Je fakt, ze clovek musi mit stesi. Mejte se hezky!

Re: Re: Re: Re: Re: bez názvuQ

10.02.2008

Reagovat

  mᚠzčásti pravdu, ale hodně ovlivnuje to že jsi tady odmala, ty zvyklosti nemužeš jentak vyhodit, poznamenalo ti to na celý život, už nejseš tou vietnamkou, s kterou se vídam ve vietnamu. možná až budeš starší budeš hledat své jádro.Pro všechny čechuchtivé vietnamky přeju aby si našli partnery povahově Petru Komersovi, Ján Ičo, Pierre nebo kdo by dokázal odlákat Evě Pechové manžela :))), u takových lidi předpokládám že to nejsou experimenti. O zbytku si myslím že na 80% to jsou lidi kteří chtějí vyzkoušet exotiku, a pak je zase opustí.Prosim nekamenovat

Re: Re: Re: bez názvuPetr

10.02.2008

Reagovat

  Opět ti dávám za pravdu...

Re: Re: Re: Re: bez názvuQ

10.02.2008

Reagovat

  mě nebo Duong....

Re: Re: Re: bez názvuVương Ỷ Kiên

10.02.2008

Reagovat

  Ty 4 body,co jsi tu zminil vychazi z konfucianske filozofie,ktere ve Vn prevladalo od doby "1000 năm Bắc Thuộc", ale kazda spolecnost se vyviji.Zeny, ktere zustaly vdovami po valce...mozna z vetsiny pripadu z vernosti,ale v te dobe, jak na severu tak na jihu umrelo pres 10 procent muzu a vsichni byli v produktivnim veku,takze si myslim,ze nemely moc na vyber.To, ze mnimas zenu jako ekonomicky nastroj, ktera bude celou rodinu zivit a muz si bude uzivat volne chvilky chlastanim a gamblerstvim,jak je v Asii bezne znamo,tak je trochu sobecke.Dalsi zminka,proc rozdelujes na vietnamky prave a neprave podle toho, kde vyrustaly ? Ja si myslim, ze zeny zijici tady maji jiny pohled na svet, dokonce vnimaji jinak muzskou atraktivitu a tim nechci naznacit, ze by preferovaly radeji bile muze.Jejich emancipace je mozna na jine urovni nez zeny ve Vn, to znich ovsem nedela neprave Vietnamky nebo Nevietnamky. Nechci nejak utocit na tvoji predstavu o dokonale zene, jen tim chci naznacit, ze tvuj subjektivni nazor nevystihuje relevantne tuto cituaci.Zkus se na tyto tvoje "neprave Vietnamky" podivat z jineho pohledu nez z vietnamskeho.

Re: Re: Re: Re: bez názvu

10.02.2008

Reagovat

  dej se ekine radsi na fildu, takove to oplacavani kolem ... ehem

Re: Re: Re: Re: bez názvu

10.02.2008

Reagovat

  Myslím, že jsou vietnamky a nevietnamky... Je to jako vn.rýže a česke obili, ani jeden z nich se nedá pestovat na opačném půdě.

Re: Re: Re: Re: bez názvuQ

10.02.2008

Reagovat

  S tvým příspěvkem bezesporu na 100% souhlasim. Možná že ty nepravé vietnamky které chtějí bílé muže, je dáno tím že mají větší volnost. nemusejí se podřizovat muži jak je to ve vietnamu zvykem. Prostě větší svoboda.ale nyní nepravé vietnamky u mě prohrávají na plné čaře. Vybírám si to bud česku nebo vietnamku z vietnamu. a to možná i velká vn. část mužského pohlaví žijících zde. :)

Re: Re: Re: Re: Re: bez názvuVương Ỷ Kiên

11.02.2008

Reagovat

  Mas pravdu, ze by kazdy Vnmec chtel radeji Vnku z Vn a nebo radeji cesku.A vnky,ktere se chovaji jako cesky a stidi se za svuj puvod a zadny vnmec by je nechtel.Takovych vnmek znam docela hodne.Vetsina z nich pochazi z rodin, ktere prilis pracuji a nemaji cas ani na sebe, natoz na vychovu svych deti.Dale to jsou rodiny s nizkym vzdelanim a intelektem,ktere si mysli,ze kdyz ve svych detech a v sobe samotnych potlaci vse vietnamske,tak budou necim lepsim.Znam spoustu odpovedi typu:"ja jsem z Koree,Japonska,Ciny misto,aby hrde prohlasili ze pochazeji z Vietnamu" nebo "Narodil/a jsem se ve Vietnamu,ale ziju tady od malicka a citim se jako cech/ska".Nejvetsi vliv na chovani jedince ma rodina a spolecnost, ve ktere zije ma jen sekundarni vyznam.To,jak se nektere Vnky tady chovaji vychazi ciste z vychovy rodiny.Vietnamske zeny byly po staleti vychovany zpusobem "Tam Tòng Tứ Đức".Tam Tòng znamena "Tại gia tòng phụ, xuất giá tòng phu,phu tử tòng tử"-to znamena,ze kdyz se jeste nevdala,tak musi nasledaovat sveho otce,po svatbe nasledovat sveho muze a po smrti sveho muze nasledovat sveho syna.Nekteri si to vykladaji tak,ze je zena jen pouhym clankem v retezci spojujici rodinny rod. Je to spise,ze zena ma pevnou ulohu,rodinu chranit zevnitr a pestovat ji a muz se bude spise venovat vecem jako "Quốc gia đại sự".Zena by mela predavat rodinne a narodni hodnoty dal svym potomkum. Vnky zijici tady uprostred dvou kultur ma daleko vetsi rozhled a vyhody oproti obycejnym ceskam nebo vnkam zijici ve Vietnamu,ale malokdo si to uvedomuje a malokdo to vnima jako vyhodu...

Re: Re: Re: Re: Re: bez názvuVuong Y Kien

11.02.2008

Reagovat

  Vistihl jsi to exaktne,ale ryze je pro vietnamsky narod mnohem cenejsi nez je obili pro cecky.A rodina je pro vietnamskou spolecnost mnohem dulezitejsi nez pro cesky atd.To znamena,ze kdyz rodina ma dobrou vychovu,takove "neprave Vietnamky by tu nebyly".

Re: Re: Re: Re: Re: Re: bez názvu

11.02.2008

Reagovat

  No, myslel jsem to takhle. Jsou vitenamky a nevietnamky, je to jako kdybys pestovala vn.rýže v čr...jine podnebí atd. nikdy ale nemůže chutnat tak stejně jako rýže vypestovane ve vn. :-) pochopilas?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: bez názvuVuong Y Kien

11.02.2008

Reagovat

  Jasne,ze jsem to pochopil.Az se ti podari vypestovat ryzi v mirnem pasu jinde nez ve skleniku,tak ti doporucuju prihlasit se na Nobelovku a kdybych chtel nahodou zmenit pohlavi,urcite by to nebylo v tomhle zivote...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: bez názvu

11.02.2008

Reagovat

  Myslím, že nemᚠsmysl pro filozofii. Pochopit filozofie, je něco jineho než pochopit logiku. Jen jsem prirovnaval prirozene pestovani ryzi s vyrustani člověka v jinych prostredi. Nekamenuj!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: bez názvuQ

11.02.2008

Reagovat

  Ted jsi mi připoměl 1 situaci, když jsi napsal větu já jsem z koreje, Japonska, číny nebo dokonce z kazachstánu. Mezi těmi lidmi mám hodně kamarádu. jedna kazašska mi řekla že lidi si myslí že je vietnamka, a proto moc se s ní česká společnost nebaví, to říkal i jeden Japonec s kterým jsem se seznámil v Daikinu. Myslím že internetové portály seznam.cz a novinky.cz mají velký vliv na veřejné minění, tim myslím že v novinky.cz pusobí jedna skupina která je zaměřená na vietnamce, píše o ní negativa. Vždycky jak je zpráva o nějakém vietnamcích, tak to vždycky najdu na novinky.cz. a ni centrum a ides o nich nepíše.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: bez názvuVuong Y Kien

11.02.2008

Reagovat

  Prece jsem tvoji metaforu i pochvalil.To co tu rikam neni kamenovani,ale jen se ti snazim vsugerovat myslenku objektivity. Vietnamska a ceska spolecnost se neda jen tak jednoduse srovnavat v tom smyslu,jak si uvedl ty.Obe spolecnosti se vyvijely po tissice let uplne jinym smerem s odlisnymi hodnotami.Podle ceho si myslis,ze nemam smysl pro filozofii ? Filozofie se prece neda jednoduse vymezit.Podle Taoismu je filozofie jen snaha ukazat na to co neni videt.Taoismus jen rika, ze existuje alternativa,cesta, myslenka, ale neprikazuje nikoho se vydavat tim smerem,je to jen na cloveku samotnem,jak se rozhodne,dulezite je jen to, ze ta cesta nebo myslenka prinutila toho cloveka se nad tim treba jen vterinku popremyslet. Nechci tu odvykladat nejakou knihu,ale jen se snazim rict,ze kdyz mlade pubertacce neukazes cestu vietnamskeho zpusobu zivota a vsechnu jeji krasu,tak je prirozene, ze se vyda na cestu nejblizsi,coz je ceska a pri te ceste bude hledat negativy te cesty druhe,aby mohla obhajit smysl svych cinu ostatnim,ale hlavne sama sobe...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: bez názvuVuong Y Kien

11.02.2008

Reagovat

  My zijeme v "Đất khách quê người" a jsme jini a lidi, co jsou mene vzdelani a kteri mozna v zivote neodcestovalu dal nez do Bratislavy nikdy nepochopi a ani treba nechteji pochopit.Informace,ktere nejvice zaujmou pozornost ctenare nebo divaka je informace negativni.Ja jsem prijel v dobe kdy poprve zacala vysilat televize nova.Za tech 14 let, co ji denodenne sleduji jsem nezazil zadnou reportaz nebo porad, ktery by nejakym zpusobem pozitivne hodnotil pobyt Vietnamcu v CR.Ja jsem se nikdy nestidel za to, ze jsem Vietnamec a vzdycky jsem byl.V kazachstanu cituace neni o nic lepsi nez tady, mozna i horsi.Kazasi jakozto potomci mongolskych kmenu jsou v zemi vetsina, pak je tam velika cast populace rusove a korejci,kteri kazasi take nemaji moc v lasce .Ta cituace je uplne stejna vsude.

Re: Re: Re: Re: bez názvu

12.02.2008

Reagovat

  mᚠpravdu,to jsou taky moje slova

Re: Re: Re: Re: Re: bez názvuandrea

12.02.2008

Reagovat

  ano ja mam taky vietnamského manžela,a co píšeš s tim plně souhlasim,

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: bez názvuQ

12.02.2008

Reagovat

  Já se taky nestydím že jsem vietnamec, vždycky hrdě hlásim že jsem vietnamec. Podle toho článku si myslim že má Duong problémy vyslovovat že je vietnamka nebo měla, možná se mylím. Jednou jsem jel student agency do prahy, a zrovna jsem si rezervoval místo vedle jedný brejlatý vietnamky. Snažil jsem se abysme se bavili vietnamsky a ona furt na mě chrlila češtinu, tak jsem ustoupil a začal s ní mluvit česky. Češi co seděli kolem docela koukali jak mezi sebou asijci mluví česky :) Po tý dlouhý štrece se téma odklánělo jinam, pak jsem zjistil že nemá rád nás vietnamce moc v lásce. říkala že se připadal ke rockerum. furt sem dělal že ji poslouchám. párkrát jsem se na otočil abych se ujistil že vedle mě sedí česka a ne vietnamka, a přec to byla vietnamka. tak jsem byl dost šokovaný jak o nás mluví a možná i češi kolem nás. kdyby ta vietnamka byla hezká tak si toho nebudu všímat, ale ona byla až podprůměr :)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: bez názvu

12.02.2008

Reagovat

  Nedavno jsem cetl v nejakem bulvaru clanek o nejake mix-vietnamce,ktera byla ve vyvolenych a ten clanek me dost nastval.Mluvila o vncich hur ner nekteri cesi.Popisovala nas jako nejaci domorodci nebo pojidaci psu a pri tom ma otce vietnamce.Vypadala tak,ze byste ji poznali na 100 metru, ze je asiatka.Ale co...mozna by jinak do toho poradu ani nedostala.Ale tech vietnamek, o kterych tady mluvime jsou nejvetsi extrem.Tem bych rekl at se podivaji sami na sebe, nebo na jejich deti az se jim narodi s nejakym cechem.Znam taky par misencu,kteri neumeji ani poradne vietnamsky,ale hrde se k tomu hlasi.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: bez názvuQ

12.02.2008

Reagovat

  Shodou okolnosti to byla Pechová, ale ne naše Eva, nějaká Lucie Pechová. Nevim jestli je mezi nima příbuzenský vztah :)

rozvodovostkika

22.02.2008

Reagovat

  Kde si cetl, ze je ve VN 2 procentni rozvodovost? Podivej se na statistiky Hanoje a Saigonu. Ale ne oficialni vietnamske, nezapominej, ze u vas vladne jedna strana. Proc porad resite kdo s kym? At si kazdy vybere, co se mu libi. Myslite si, ze uz jen tim, ze jste Vietnamci, tak k vam musi Vietnamky vzhlizet? Co je smutne na tom, ze vas Vietnamky prehlizi?Co kdyz je chyba ve vas, ne v nich? Zijeme v Cechach, at si tady chodi kdo chce s kym chce.

Re: Re: Re: Re: Re: bez názvuvicky

21.07.2008

Reagovat

  Jsem češka a 6 let chodím s Vietnamcem a beru to velice vážně :-)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: bez názvu

15.12.2011

Reagovat

  Záleží na povaze člověka já má manžela vietnamce 20 let a mám dvě děti jsou míšenci protože já jsem češka .Ale obě dvě mé dcery umí perfektně vietnamsky a obě dvě se připojují k vietnamské kultuře ...Protože vzít si za manžela čecha který sedí každý den v hospodě bych asi nesnesla

bez názvuQ

10.02.2008

Reagovat

  Omlouvám se všem českým příspěvovatelum, moje příspěvky vypadají jako bych měl něco proti české kultuře, ale je to opak, velmi obdivuji českou kulturu. Jenom tady upřímně porovnávám vn a cz.Abyste měli představy jak přemýšlejší meziprostorový děti. Já sám mám českou přítelkyni, kdyby věděla že tím přispěvovatelem jsem já, tak mě určitě zabije. :))))

bez názvupierre

10.02.2008

Reagovat

  Takze vsechno je uplne jinak.

Re: bez názvu

10.02.2008

Reagovat

  Ty nejsi meziprostorovy dite, takze to nemuzes pochopit :-))

bez názvuNguyen Thi Thuy Duong

10.02.2008

Reagovat

  Takze Q, doporucujes lovit taky ve vodach FF na vietnamistice? No slysela jsem, ze ten obor neotvira kazdy rok, ach jo:-/ Jo a plati taky to, ze kdyz kluk uz mel kdysi ceskou holku, tak uz nikdy nesbali vietnamku??

otazka pro QNguyen Thi Thuy Duong

10.02.2008

Reagovat

  Jeste bych Q. chtela pooprosit o odpoved na otazku, jak reagovali Vasi na to, ze mas ceskou pritelkyni? Ptam se jen ciste z duvodu dalsiho clanku:-)Dik!

Re: otazka pro QQ

10.02.2008

Reagovat

  No říkal jsem jim to předtím než k nám přišla. a oni říkali že je to muj výběr, že by mi do toho nebudou zasahovat. a říkám jim že se umím o sebe postarat. A pak jsme se bavili o strejdách, které si tu vzali češky a moc jim to nevydrželo. Jsem jim mluvil do duše, že ty strejdové se vzali jenom že zvědavosti, že tu češtinu neovládali tak dobře aby si mohli vzít češku. že jsme jiná generace, která s nima vyrustala a rozumíme českým zvyklostem. a pak jsem vyprávěl jak jsme se seznámili. Ona je Mudr., potkali jsme se v ordinaci, ona byla v posledním ročníku a měla zrovna v Th. nemocnici praxi. nejdřív se zeptala jestli umím česky a pak byla šokována moji češtinou. ruzně jsem vyprávěl příhody vypadalo to že ji to zajmalo. byla zmatená že nevědělala kam mi dala prukaz pojištěnce. pozval jsem ji někam. no a pak to pokračovalo ve scénaři jak to jenom muži znají :)

Re: Re: otazka pro QQ

10.02.2008

Reagovat

  No krucinál ted jsem se prozradil, to budu mít rušný večer...měl jsem přemýšlet než něco napíšu :(

Re: Re: Re: otazka pro QNguyen Thi Thuy Duong

11.02.2008

Reagovat

  No to zni zajimave, myslis, ze bych Vas mohla pouzit do svyho clanku? Nedals bys mi please na sebe kontakt. Neznam tu nikoho z nasi generaci, kdo by chodil s Ceskou, takze ses pro me vzacny exemplar.Dik

Re: Re: Re: Re: otazka pro QAn

11.02.2008

Reagovat

  A opačný případ- Vietnamka a Čech... Myslíš, že je to častější?

Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro QM.N.

12.02.2008

Reagovat

  Ahoj, ja si nemyslim ze je to vyrazne casteji, mozna mirne. Treba ja mam nahodou take Cesku a nahodou take Mudr. :), a znam par kluku kteri jsou na tom podobne, takze nejsme vyjimkou.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro Qandrea

12.02.2008

Reagovat

  ahoj mám na tebe dotaz,můžu??jsi vietnamec a mᚠčeskou ženu,ja jsem češka mám vietnamského muže jsem s nim 6let,znám spoustu vietnamců kteří žili s češkama ale všichni do jednoho se rozešli (i po 20letech)a nasli si vietnamky,můžeš mi nějak odpovědět čím to je????

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro QQ

12.02.2008

Reagovat

  musíš mi říct kdy sem přišel, jestli je inteligentní(jako jestli tady studoval) nebo jsem přišel jenom za praci. Pak ti tvoji budoucnost vyložím z karet :)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro Qandrea

12.02.2008

Reagovat

  tak je tu 19let,přijel studovat,vystudoval zámečníka v praze,v chebu dělá tlumočníka,ma už českou mentalitu a je strašnej na hygienu.vše musí být tip top.ale ja se neptám na sebe ale jen mě zajímá čím to je že vždy se rozejdou a najdou si vietnamku,lžou těm češkám nepřiznaj že už dávno maj vietnamku,znám i případ kdy vietnamec vydávál vietnamku za svojí sestřenici aby mohl mít obě doma a oni pak nějakej čas žili všichni tři spolu než na to češka přišla a to s nim čekala druhé dítě

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro Qandrea

12.02.2008

Reagovat

  to jsi mi teda toho vyložil hodně

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro QQ

12.02.2008

Reagovat

  No holka nevidím to moc ružově :-). Věkově určitě patří do tý první generace, jemu kolem 38-43, to je že mladí vyrustal ve vietnamu, je z něco vietnamec jak buk, snaží se transformovat k české mentalitě, ale za pár let mu bude to vietnamství chybět. Tlumočník a ještě v Chebu? to zní že se vozí v Mercedesu nebo BMW, tobě taky koupil určitě luxusní autíčko. Jako tlumočník má určitě přehled o všech hezkých vietnamkách v okolí.Je tu 19 let, neboj nemá první manželku ve vietnamu, když řekně že mu přijede sestřenice z vietnamu,tak mu mužeš věřit.Vietnamky na něho docela letějí protože umí česky a je zabezpečen. I když jste spolu bůhví kolik let, tak spolu se stále nevěříte, necítíš k němu že on je tvoje druhá polovina. Moc si nesvěřujete svoje zažitky. taky asi spolu nechodíte moc na zábavu. Snaž se zjistit co ho zajímá, on jak má tu vietnamskou mentalitu, tak si neřekne přímo co chce. Určitě mᚠženský instikt a víš co na něho platí. Zkus se na něho koukat ne jako na cizího. Stýkej se s vn. ženami a pozoruj jak to dělaji. Myslím že by ti prospělo vietnamistika na UK, dostala bys vysokoškolský diplom a více by ses dozvěděla o vn. kultuře. Letos zrovna otevírají. Tady na klubu hanoi je mnoho praci o úlohách viet. ženy v rodině. Přečti si něco a zkus si z toho něco vzít, i když vím že to bude pro tebe těžké. protože vím že evropské ženy mají větší volnost. Zkus se ho zeptat na vaši budoucnost a jestli ve stáří chtěl ject do vietnamu, ale šikovně.Měla bys pozná jestli ted mluví vážně.až bude mít nějaký problém zkus to s ním vyřešit, a zeptej se jetli by se to takhle vyřešilo i ve vietnamu.Udělej dojem na který nezapomene. Mnoho manželství se rozpadlo, protože žena si myslí že má už českou mentalitu, ale nevšimne si že mladí vyrustal ve vietnamu.oba žijou po evropsku, ale ve stáří mu to vietnamství bude chybět, a bude se to pokusit vyhledat. vzpomínky na dědu,babičku, matku, jak to měli těžký a on si tady bydlí s českou která vubec nezažila utrpení. Naz ávěr: zajímají se o vietnamské kultuře, co má rád, zeptej se jestli by tohle udělal i ve vietnamu, tlumočník musí být psychicky vystresován, zkus organizovat rodinný výlet do zahraničí. A tak.Doufám že jsem nějak pomohl

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro QQ

12.02.2008

Reagovat

  Andreo, to s tou nestřenici ti moc nevěřím. To ti řekla česka a by ti vystrašila, a ukazala že jsou vietnamci špatný. Totiž vnské ženě velmi vadí když je s jejím milým další ženská. Tomu moc nevěřim.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro QQ

12.02.2008

Reagovat

  třeba kdybys nevěla jak udělat dojem, tak třeba tohle s to.,,Milačku letos jsem se rozhodla jít studovat vietnamistiku na UK, abych se něco dozvěděla o vnské kultuře a abysme si byli bližší´´ manžel:,, co? ty nemᚠdost práce abys jěště někam choděla, a co s dětma? kdo se bude o nich starat až budu v práci?´´. ´´rozhodla jsem se proto, protože ti nechci ztratit, mám strach až přijde doba kdy mě opustíš.´´ No i tohle by na mě udělal dojem až bych břečel :-)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro Qandrea

12.02.2008

Reagovat

  jsi vedle jak ta jedle,žádnej mercedes ani BMW nemáme,máme favorita a ten je muj ještě zdob kdy jsem ho neznala než jsem ho poznala přišel o všechno zboží,tak že ted se pomalu vyhrabáváme z dluhu, protože skoro většinou dělá tlumočení jako charitu,vietnamky tu hezké nejsou většinou samé šlapky nebo špíny,sám na ně nadáva,zabezpečenej teda rozhodně neni,vietnamské ženy nesnášim jen se přetvařujou a za zádama tě pomluvěj,bodouctnost jsme řešily i jestli by chtěl jet ve stáří domu,jela bych s nim,českej duchod by tam stačil(pokud nějakej bude)můžu se zeptat kolik ti je?a jak dlouho jsi ty s tvojí ženou?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro Qandrea

12.02.2008

Reagovat

  já tomu věřim protože vietnamci jsou strašně vyčurany,znám i vietnamce kterej má vietnamku a jestě leze za jinou vietnamkou a ta první o tom ví

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro QM.N.

12.02.2008

Reagovat

  Koukám Andreo že máte pěkný pohled na Vietnamce, to se mi s Vámi nechce ani moc polemizovat. Jinak souhlasím s Q, asi dost záleží na tom z jaké generace je Vᚠmuž. Já jsem tu např. vyrostl, od svých 10-ti let tu žiji (nyní je mi 28), chováním a mentalitou se od Čechů v podstatě neliším. Kdybychom se v budoucnu s partnerkou (Češkou) v budoucnosti rozešli, tak si nemyslím že by to bylo z důvodu že jsme jiné národnosti.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro QQ

12.02.2008

Reagovat

  Usuzuji že Vᚠmuž moc vietnamky nemá rád podle toho co jste tady napsala. Zeptejte se proč? a nepovzbuzujte ho když řekne že to jsou špíny. Z toho se dobře pozná charater člověka, zeptejte se vždyt jsi taky vietnamec, oni ti nejsou bližší?... To že mu pomáháte vyhrábávat z dluhu, to ho to taky poznamená... Zkuste ho povzbudit jako vietnamky, třeba aby byl efektivnější, umí česky toho by měl využít, na chebsku vydělavají tlumočníci těžký peníze.Většinou to jsou správci tržnic a majitelé. vozeji se v nejnovějších autech. průměrný tlumočníci vydělávají nejmin 40 000. přeložit doklady, návštěva lékaře atd. řekněte mu at si to učtuje, žádná charita(vn žena by ho zabila kdyby dělal charitu). Určitě znáte Lien, ta se nemá špatně i když vím že se nedávno rozešla s manželem.Taky si tam vydělává tlumočením. kdyby měl méně než 40 000. tak mu řekněte at jde dělat do fabriky tlumočníka,nyní fabriky nabírají vn dělníky a potřebuji nutně tlumočníky, vydělá si tam nejmin 30 000.delal by v kancelari nemusel by se stresovat.A potkat jednu vietnamku, která se k Vám chová špatně, tak to neznamená že jsou všechny, ženy s tržnic jsou materialistky, s těma bych si nezačínal. Určitě na chebsku jsou mnoho přatelských vn. žen. To bych mohl taky vyprávět jak si tady vzal Ital česku a v Itálii ji nutil dělat šlapku. Já tady v českém prostředí taky nemám lehké, jsou češi kteří mi to řeknout na rovinu, tech si nevšímám. mám tady v česku kolem 50 dobrých přátel na které je spolech, těch jsem si musel sám vyhledat. Podle toho kritické postoje vuči viet. společnosti v Chebu jaké máte, usuzuji že ste kvuli tomu hodně vystresovaná. Když svému manželovi věříte a přijde češka a řekl vietnamci jsou takový a makový. řekněte že to muj manžel takový není. že víte o některých takových vn.lidech. Prostě se nestresujte, budte svá pokud chcete aby ten vztah vydržel.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro Qandrea

12.02.2008

Reagovat

  podívej te,já si to nevymyslela že jsou vietnamky špíny,to má muž ze svý zkušenosti,já jsem bydlela společně s vietnamcema 2roky,vim jaký to je a pro češku je to utrpení,má svojí hlavu a svuj názor.on se nestidí za to že je vietnamec ale stidí se za to jak se ostatní vn chovaj,nedochvilnost atd,proč by ho mělo poznamenat to že mu pomáhám z dluhama,je to muj muž tak musíme jet spolu v tom životě.bohužel muj vydělá sotva 15tis.a to jsem ráda,jinak 3měsíce v roce(leden unor,břez)vydělá zbídou 5tis.bohužel každej ho okecá že nemá peníze atd.na fabriku se jít zeptat???to bych ho tam musela dotáhnout za uši.lien neznám,znám jen aničku a marcelu,anička odešla do prahy otevřela tam nějakou restauraci,je pravda že jsem poznala jen špaté vn holky.já manžela miluju i když vim že hodně lidí na mě kouká jako na šlapku,vysmívaj se,ale mě je to jedno,moji rodiče pul roku se mnou nemluvily kvuli tomu že mam vn.prostě tim že jsem si vybrala vn tak taky nemám jednoduchej život

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro Qandrea

12.02.2008

Reagovat

  můžu se tě ještě zeptat do jaký fabriky scháněj tlumočníky??

Re: Re: Re: otazka pro QM.N.

12.02.2008

Reagovat

  Andreo, to že máte těžký život, je způsobeno, dovolím si tvrdit, jen z malé části tím, že jste si vybrala Vietnamce. Aniž bych se chtěl vašeho manžela nějak dotknout, ale pokud si vyberete manžela, který vydělává málo, má dluhy, nevyužije naplno svůj potenciál (viz. musela byste ho do fabriky tahat), tak těžký život byste měla tak i tak. Potom je to jen krůček k tomu, abyste se vše svádělo na to, že je z Vn. Moje přítelkyně je začínající doktorka a Q potvrdí, že začínající doktoři to nemají v Praze jednoduché. S mou podporou si myslím, že se jí žije dost lépe než mnohým vrstevníkům. Takže bych netvrdil to co vy, že prostě: „Jsem si vybrala vn tak nemám jednoduchej život.“ Nevím proč se na Vás dívají lidi jako na šlapku, když šlapky to dělají pro peníze (no ano, v menším městě se na Vás můžou dívat špatně). A Vaši rodiče, radši by měli zetě třeba hodného Ing., JUDr. z Vietnamu nebo nezaměstnaného Frantu Nováka, pokud by preferovali druhou možnost tak jsou mírně řečeno hloupí. Já problém s rodiči přítelkyně nemám. Přesto všechno samozřejmě mít za partnera cizince může přinášet další komplikace, nic co by se nedalo za normálních okolností zvládnout.

Re: Re: Re: Re: otazka pro Qandrea

12.02.2008

Reagovat

  tady v chebu,jde akorád s vietnamcem šlapka nebo holky kvuli penězum,tady v chebu lidi strasně nemaj rádï vietnamce.ano muj muž je trochu ¨dost línej ja to vim.myslim tim že nemám jednoduchej život tim že rodiče se s tim furt nemůžou smířit brali by i Pepu popeláře jen ne vietnamce nebo cikána,nepomužou mi s ničim i když už máme dítě,začínali jsme od nuli,nemyslim jednoduchej život s penězma,to má každý problém,ale citovej život

Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro QM.N.

12.02.2008

Reagovat

  Jestli si Vietnamce vezme jen šlapka nebo holka kvůli jeho penězům, tak se ani nedivím že se jim vztah rozpadne. Chápu že můžete mít problémy s rodiči kvůli tomu že Vᚠmuž je z Vn, ale normální lidi se dají přesvědčit, pokud tedy Vᚠmuž pro to něco dělá, a nemyslím tím jen slovní přesvědčování. Co se týče citového života je to také individuální.

Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro QQ

12.02.2008

Reagovat

  já mít Vaše manželka blízko tak ho roztrhnu. Jak Vás muže nechat se stýkat s těma lidma o kterém tady píšete. Já bych svoji přítelkyni nikdy nenechal aby se stresovala kvuli takový prkotině. Seznámil bych svoji přítelkyni jenom s ldimi o které si myslím že nejsou jednoduchý, vubec bych ji už neseznamoval s lidma na tržnici. Ano přiznávám že naše lidi jsou povahově jiní, tady to jsou materialisti. I já vietnamec bych měl problémy ve Vietnamu. Stačí se podívat že jsem jinej nebo nepocházím z té čtvrti, tak mě obklíčeji a budou otravovat,popřípadě mi rozbijou ,,držku.´´ Proto ve Vietnamu vycházím ven s lidmi které jsou místní znalý a přitom jsem si jist že mě neošiději. Tady to platí totéž. Je fakt tragický že Vᚠmuž nedokaže využívat svuj potenciál a je ještě liný. Kdybych byl takovej, tak svoji přítelkyni nebudu mít.V Chebu znám pár lidi co uměj česky a vubec na tom nejsou špatně. Kdybych byl Vašim manželem a věděl bych že si lidé myslí o Vás že jste šlapka, hned bych se z toho města s Váma odstěhoval jinam, třeba do Vietnamu, naučila bych Vás jazyk.Ve vietnamu jsou také vietnamsky mluvící evropané co moderujou vietnamské pořady nebo jsou ve Vietnamu české firmy. Co se týče těch firem tady, tak by Vᚠmuž měl jako tlumočník vědět kam odešli Vietnamci z Dragounu. Jsou to fabriky okolí Plzně Bory(Panasonic,Daikin, Tatung), Pardubice, Praha(teleplán, škoda),Liberec, tam dělníci dostavají kolem 25000, Vᚠmuž jako tlumočník by měl dostat kolem 30000.V chebu myslím že je tady škodovka.Není to Vaše chyba nebo chyba společnosti, ale je to chyba v Vašem manželovi, promluvte si s ním o tom.

Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro QQ

12.02.2008

Reagovat

  Vietnamci jsou rodinné typy. Měl by důvěřovat maminkám, tatinkovi strejdovi a ruzným příbuzným. Vubec byste neměla důvěřovat cizímu Vietnamcovi.To co řekne cizí vietnamec, tak mu nevěřte. Třeba když si já domluvím za týden schuzku s Vietnamcem kterého jsem ještě neviděl, tak mu během toho týdne 4-5 zavolám abych si byl jist že přijde.Nebo když se shlukuji kolem sebe vn muži, vy jako ženská byste měla jít za ženskými, nevím co ste měla s těmi 2 vietnamcemi(viz Vᚠčlánek předchozí).Promluvte si s Vašim manželem, nebo aby Vás seznámil s přibuzenstvem, které Vás budou chránit od ostatnich. Třeba když jsem v neznámem prostředí a třeba nějakej vietnamec řekne že jsem syn jednoho známého okolního pána.tak mě budou všichni vietnamci respektovat, ptají se jak se mám ikdyž je neznam, budou mi podbízet. Chyba je na Vašem manželovi, který není schopný Vás ochránit od špatných vlivu.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro Qandrea

13.02.2008

Reagovat

  to jste mě špatně pochopil,já jsem nic neměla se 2vietnamci,když jsme s mužem začínaly tak jsme bydleli společně 2roky s vietnamskou rodinou,příbuzní k nám jezdi ale jsou az na moravě tak se moc nestíkáme.jako nikdo mě neuráží že jsem šlapka,to ne,ale lidi okolo když jdeme třeba na procházku nebo k vodě nebo i nakoupit tak už se na vás blbě dívaj,tak jako ten kdo nás z ná tak ví že nejsem žádná šlapka,ani na to nevypadám,jsem slušně vychovaná a doma mám pořádek,ale furt mě to mrzí když někdo řekne "hele,tama vietnamce,je normální?"

Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro Qandrea

13.02.2008

Reagovat

  hele znáte recept,jak to mám popsat,dělá se to z lepivé rýže,je tam sezam a kokos je to výborný,nevíte jak se to dělá,já jsem to jednou ochutnala u vietnamcu na novej rok a fakt výborný

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro QVietnamka

13.02.2008

Reagovat

  Dobry den Andreo, cetla jsem Vase prispevky a mela bych par slov. Zaprve, je to uplne v poradku, ze jste se zamilovala do Vietnamce. Lidi, kteri se na vas divaji skrz prsty, si nevsimte. Za druhe, mel Q pravdu, kdyz napsal, at se snazite vic pochopit nasi kulturu a mentalitu, to potesi Vaseho manzela a upevni Vas vztah. Za treti, vsude jsou lidi takovi a makovi, takze ani nemusim konstantovat, ze se najdou i Cesky slapky a spiny (nechci nikoho tady urazet). Nemohu souhlasit s Q., kdyz napsal, ze na trzistich jsou jen Vietnamci - materialiste. Sama mam spoustu Vn kamaradu z trzist a to o nich nemohu tvrdit. Posledni vec je ten recept, myslim, ze jste narazila na BANH CHAY. Musite mit mouku z lepkave ryze, udelate z toho testo jako u mouky. Pak jeste nadilku z cocky (dau xanh). Musite uvarit uplne na mekko tu cocku a smichat ji se cukrem. Udelate pak takove malinke placate kolacky z testa s cockovou nadilkou. Uvarite vodu a vlozite ty kolacky do vrouci vody, kdyz se kolacky vynori na hladinu vody, muzete je vyndat a hned dat do studene varene vody. Dalsi krok je udelat "omacku". My to delam z "bot dao", ale klidne muzete z pudingoveho prasku, at dostanete takovou mirne hustou "omacku", samozrejme sladkou. Polozite caa 3 kolacky do misky, prelijete omackou, a sesypete sezamem a strouhanym kokosem. Ten sesam musi byt ale predtim orestovany na panvi a bez oleje. A to cele ma byt "banh chay". Tak doufam, ze jsem trefila. Mejte se pekne.A drzim Vam palce ve vsem.

Re: Re: Re: otazka pro Q ha ha ha

15.02.2008

Reagovat

  Bullshit

Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro QAja

15.02.2008

Reagovat

  Andreo nenervuj se. ty musis vedet ze jsi ok, nenech si od ostatnic nakecat, kdesi cosi. Kdyz se na tebe nekdo blbe podiva nic si z toho nedelej nekteri lidi jsou kyseli v dnesni dobe nic nezvyklyho, malo penez vsechno drahy, tak se proste kysele koukaj. Doprej si neco peknyho, treba vylet s rodinkou , prochazku a tak, muj manza taky moc nevydela, vn by ho myslim nasmerovala na vydelavani vic, do trznic chodim rada, aby malej videl a slysel vietnamstinu:-) ahojky,mejte se a drz se bude lip:-) ja se i ucim vn, taky to zkus, tak tezky to zase neni

Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro Qandrea

15.02.2008

Reagovat

  je pravda že mě tohle dost bere,moc mě to mrzí,kámošky mi taky říkaj kašli na to ale žere mě to jako brouk v hlavě.ty mᚠtaky vietnamce?koukám že nás je docela dost co má vn muže,vn trochu umim ale je to hrozný na výslovnost,

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro QAja

16.02.2008

Reagovat

  Andreo, ja bych rekla aby ses obklopila lidma kteri jsou Ti a Tve rodine pozitivne nakloneni, lidi co Te maj radi s kteryma si rozumis, ty co blbe koukaj tech si nevsimej, treba nemaj na mysli vubec Tebe a koukaj tak porad, Cesi nikdy nebyli usmevavy:-) nenech se nervovat, nekteri lidi jsou proste kyseli,jako podivej se treba kdyz jedou autobusem, ma nekdo milej vyraz v tvari vetsinou se tvari jako kdyby nemel ani na chleba, a pritom maji praci, byty. Ze jsou Vn materialisti, no prosim, kdyz je nekdo obchodnik musi zbozi nakoupit za neco, zadarmo asi ne, a prodat, musi mit na najem, na auto, na jidlo a jeste usetrit, je to tezky, Ano, mam taky Vn manzela.Doma moc nepomaha ale to ani Cesi:-)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro Q Aja

16.02.2008

Reagovat

  Ahoj, jestli jeste sem nakouknes, co myslis pod pojmem vietnamstvi? Co mu chybi v Evrope?Ja vim asi je toho hodne, Ja jsem ve Vietnamu uz byla, jestli myslis tu uvolnenost, pratelskost, celkovy zpusob zivota? No jo, ale clovek z neceho musi zit, ja nevim jak to ve Vietnamu delaji, ze jsou v pohode, je to podnebim? Myslim i ti chudi lidi jsou tam tak nejak spokojeni, ja bych byla na nervy ze nevim za co koupit jidlo dalsi tyden, no to uz je asi cesky problem, porad premyslet jak vyjit z penezi:-)Jo momentalne jich moc nemame:-)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro QBára

17.02.2008

Reagovat

  Andreo, reaguji na tvuj dotaz, proč se VN s Češkama tak často rozchází. Já jsem s tím svým už 17 let a když jsme spolu začínali chodit, tak všude kolem byla spousta vietnamců s českýma holkama. Teď v lednu jsem byla na dvou velkých svatbách a byla jsem tam sama!!! Tak jsem se nad tím taky zamýšlela. Je to asi tím, že naše holky jsou opravdu hodně jiné. Pijou, kouří, chodí na zábavy... Já teda taky kouřím... A naopak vietnamky jsou vesměs hodňoučké nebo tak alespoň působí. Můžu říct, že ten můj mě všude vychvaluje, jaká jsem hodná, že nepiju, že nechodím na zábavy ( nepiju, protože mi to nechutná a na zábavy nechodím, protože mě to nebaví, jsem domácí typ:-), že se stále vzdělávám... Taky nemám problém s tím ho večer odvést do baru a hodně pozdě v noci tam jedu znova a přivezu ho domů. To se všichni diví, jaká jsem hodná. I Vietnamky. Ale to neznamená, že jsem hodná. Jen prostě hodně dlouho do noci pracuji na PC, tak nespím. A na druhou stranu zase vím, že on se tam akorát pobaví, popije a pak není vystresovaný, ale v pohodě. Chce to ve vztahu hodně poznání a důvěry. Ty ostatní holky co jsem poznala, měly v sobě tu ČESKOST - popít a možná i občas byly nevěrné, jiné zase hodně žárlivé ( ale to jsou Vietnamky víc), nebo se chovaly nevhodně - mluvily sprostě, nevážily si ostatních atd. Některé vztahy se rozpadly i jinak. Češka byla v porodnici a Vn si přivezl z Vietnamu manželku. Proč? Byla to přece jen jeho žena a ta Češka věděla, že je ženatý. Sice se to dozvěděla po roce vztahu, ale... U druhého páru to bylo stejně. On si přivezl manželku, ona naštěstí těhotná nebyla.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro QAja

17.02.2008

Reagovat

  Andreo neda mi to, ja bych Ti k tomu pripsala ze se rozchazeji i se svyma, manzel ma kamarady no z nich jsou zenati uz jenom dva, ostatni rozvedeni a to meli Vietnamky. Jeden mel Cesku s tou se rozvedl vzal si Vietnamku, pak sel zpatky k te Cesce. Je to ruzny. Ja bych rekla Vietnamky jsou zvykle hodne pracovat i kdyz maji deti, tak v obchodech jsou i s detma, kdezto Cesky zustanou na MD doma, a ti chlapi si rikaji ona celej den nic nedela je doma, a nastanou problemy. Muj manzel taky chtel aby nasedeti byly hned odmala v jeslickach a ja v praci, a makat makat. Ale to jsem nechtela.Deti patri k mame. Taky si musis stat za svym a obcas si s nim promluvit. Ony ty Vietnamky taky s nima diskutujou:-)Zarliva jsem asi taky, hodne si davam pozor kdo se kolem manzela mota:-)Ale nic mu nerikam aby si nemyslel:-)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro Qandrea

17.02.2008

Reagovat

  no to je asi fakt,já teda taky nepiju a nekouřim,jsem až moc domácí tip,do hospody mu nezakazuju,mám kamarádku která má taky vietnamce už s nim je 11let a furt taky nad tim přemýšlí,my si myslíme a i jeden vn nám řekl že prostě každej vn si na starý kolena najde vn aby se mohl vrátit do vn.aby ta vn se starala o rodiče nebo o hrob rodiču,ještě s kamarádkou máme smulu že ti naši vn jsou jediný kluci v rodině,tak už se klepem hruzou

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro Qandrea

17.02.2008

Reagovat

  já jsem zůstala taky na mateřské i když to ten muj taky nechtěl ale hlídala jsem u toho vn dítě tak jsem někdy měla víc peněz než on,tak byl spokojenej,ted mám nabídku dal hlídat ještě jedno ale radši chci do práce ten muj mě v tom podporuje ale ostatní vn do toho kecaj,že mě nemá pouštět,že mu zdrhnu,ted jel na dovču do vn a to mu hned taky všichni řikali,vem ji sebou nebo ti zdrhne,i vn holky říkaly že češka bez manžela nevidrží,copak si všichni vn myslí o nás že jsme nějaký kurvy??

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro QAja

18.02.2008

Reagovat

  ja bych hlidala deti hned:-) proc jsi nejela do vn s nim? na novy rok je to celkem zajimavy,a neni takovy horko. No proc by ceska nevydrzela bez manzela? Ja nevim mozna si mysli ze si neporadime s beznym zivotem:-)manzel byl v lete na 3 mesice pracovne pryc a vsichni hned, ze jsme s detma chudaci a kdyby neco bylo s elektrinou nebo s komputrem tak mame zavolat, si asi mysli ze jsme uplne nemozny:-)z tech 3 mesicu jsme stejne byli hodne po pribuznych, na chalupach u kamosek a taky mesic ve Vietnamu, detem se to libilo a vsechno jsme zvladli. Vn celkem koukali:-)Muj manzel ma jeste bratra a ten bydlel spolu s rodici.Tak byla starost o rodice vyresena. Finance jsme to ale resili my:-)Taky si myslim ze by chtel nekdy zpatky do vn.To asi vetsina bude chtit domu.My zijeme mimo CR a ja taky rada jezdim do CR i kdyz mi tam nebylo vzdycky nejlip:-) Ten zivot ve vn tam je trochu jiny a ja bych taky chtela aby tam moje deti zili, ted si reknes ze jsem asi naivni, ale skoly muzou deti pozdeji studovat i treba v Australii, Evropa neni nic extra,a snad bychom se sem obcas dostali na dovolenou.no zatim musime setrit, zadarmo tam nic neni.Doufam ze to po me prelouskas, neco jsem dopisovala, tak je to jak kdyz pise tatar:-)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro Qandrea

19.02.2008

Reagovat

  ahoj to hlídání neni nic moc,málo peněz obrovská zodpovědnost,od rána do večera,soboty neděle,furt dokola.do vn jsem nejela protože nejsou korunky,manžel moc nevyděla je trochu líný,jel do vn protože tam nebyl 17let a rodiče jsou už starý a bojí se aby ho ještě viděli.no taky psal že tam je zima,já jsem u rodiču na horách protože v chebu nikoho nemám a je mi tam v bytě smutno.můžu se tě zeptat jak dlouho jste spolu?já nevim jestli bych šla do vn to bych nejdřív musela vidět jak se tam žije,manžel píše každej den,ze začátku psal že to je hrozné,že tam nevidrží,už je tam měsíc a nějak moc si nezvykl,tak uvidim co mi poví až přijede

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro QAja

19.02.2008

Reagovat

  ahoj, tak to hlidani mas jak dalsi dite:-) jsem myslela ze je to bez vikendu. Manzel je jedinacek?17 let je dlouha doba, muj manzel nebyl tenkrat doma taky nejak dlouho myslim 14 let, pak jezdil casteji, letenky jsou drahy to mas pravdu, ale zase ten pobyt je levnejsi pokud teda nemusi vozit hodne penez pro pribuzny.My jsme spolu asi 14-16 let ja to nepocitam,radsi,cas leti:-). Ve vn se zije ruzne s penezma vyborne,jinak narocny.jako vsude.dulezity je vlastni bydleni, pro cizince je moc drahe, najmy jsou taky drahy. Uvidis az prijede, tak si uzivej hory, tady u nas zadny snih neni, a deti chteji porad na boby:-)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro Qandrea

20.02.2008

Reagovat

  ahoj bohužel je jedináček,ale do vn by jsem se chtěla podívat tak za 3roky,až našetříme korunky,jeho rodiče jsou bohatí tak ubytování bude zadarmo,na horách je zima ale žádnej sníh,tak ani nejde bobovat,vleky uměle zasněžujou.to už jste spolu tak dlouho,jo,já teprve nějakých 6let a z toho máme skoro 4roky starou kudrnatou holčičku.máte spolu děti-určitě:-)??někdy se docela bojim až pujde do školy aby se jí děti nesmáli že je míšenka,děti jsou zlí,vy žijete v zahraničí?jak se tam žije?tak ahoj

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro QAja

20.02.2008

Reagovat

  ahoj, dlouho spolu jsme, me to ani neprijde:-)je nam jeden znamej taky rikal ze mame peknyho misenyho chlapecka, tak jsem mu rekla ze ty ses taky, a pak se jeste divil, ze on neni, jsem mu rekla no od maminky a od tatinka, tak uz nevedel co rict, a byl klid:-) ja se vetsinou snazim byt kamaradska, ale kdyz to nejde tak to nejde. my zijeme kousek od hranic, moc se mi tu nelibi ale co nadelam. Snaz se skamaradit s rodici deti s kteryma budete chodit do skoly, treba to pak bude klidnejsi.Tak se mej

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro Qandrea

21.02.2008

Reagovat

  ahoj já se přistěhovala do chebu za manželem tak že tu nikoho neznám,jinak taky původně jsem od hranic takový malí vesničky.neznហnějakej dobrej recept(kromě závitku a polevek)já jsem jednou na vn novej rok jedla takovou rýži smíchanou s kokosem a sezamem,nevíš jak se to dělá a co na to potřebuju?mě to tady jedna holka psala ale nějak to nechápu,ahoj ted jedu na týden podívat se do bytu jestli náhodou nás někdo nevykradl,máte jen jednoho klučinu?nebo i holčičku?já bych chtěla ještě kluka ale ted jsou ty socialní změny tak nevim nevim

Vn-ky - milenkykika

22.02.2008

Reagovat

  No, mu VN manzel se mi sveril, ze pred nekolika lety ho otravovala jedna kamaradka Vn-ka, meli jsme tehdy prvni dite, byli mu dva roky. Rekla mu, ze ho strasne chce a nevadi ji, ze je zenaty a ma male dite. Ze mu bude milenkou.Znam dalsi vn-ky, ktere jsou vdane a maji vn milence a naopak.Takze tu nevidim zadnou hrdost¨... Tyhle veci mi byly nezname, manzel se mi sveruje s takovymi vecmi az posledni roky, jinak mi prezentoval Vietnamce jen v tom nejlepsim svetle. Nadaval jen na Europanky, ze v ocich VN-cu jsou vsechny lehke, ale nastesti otevrel oci, kdyz blizky kamarad cekal prvni dite a pritom chodil za jinou (VN). Staci se podivat, kolik potratu pripada ve Vietnamu na jednu Vietnamku, a zdaleka to neni je kvuli politice jednoho ditete... Ahoj Andreo a hodne stesti a trpelivosti s manzelem

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro Qkika

22.02.2008

Reagovat

  och, Andreo, prestehujte se jinam. Jsem v Praze 10 let vdana za VN, a nikdo mi v zivote nerekl neco spatneho. Opravdu nikdy.

Cesky lehke zeny?kika

22.02.2008

Reagovat

  Ano, Andreo, vsichni vn cur... si to mysli.Musela som to tak napsat. Manzel mi to rekl po nekolika letech, a ze on jim musi porad dokazovat, ze ja nejsem. A to se pohybujeme mezi vysokoskolaky. Na vn kamarady manzela se uz ted ani nepodivam, pokud nemusim, je mi z toho vseho spatne.Fuj, odporne.

Re: Cesky lehke zeny?

22.02.2008

Reagovat

  Myslim, ze tusim kdo je Kika. Ach ach ach.

Re: Re: Cesky lehke zeny?andrea

22.02.2008

Reagovat

  poslední dvě odpovědi vůbec nechápu

Re: Vn-ky - milenkyandrea

22.02.2008

Reagovat

  ahoj jo všude je něco jak u vn tak u čechů,to je život,trpělivost a hlavně síly mi dochází,

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro QAja

22.02.2008

Reagovat

  ahoj, ja varim tak cesko-vietnamsky, mam sice vn knizku, ale tam je to anglicky, tak vetsinou varim polevky, sladkosti kupujeme to jsou takovy lepkavy ryzovy kulicky, da se na to kokosovy mliko a hotovo,s ryzi smichanou s kokosem neznam takze asi neporadim, maximalne jestli znas nejaky vn tak to s nima zkusit jednou uvarit, to je asi nejlepsi varianta.Taky jsem se za manzelem pristehovala a kamaradky jsem tu musela taky dyl hledat ale uz jich par mam. Ty chces jeste chlapecka? TAk se priprav ze budes chodit koukat na bagry, vrtacky a kladiva vam doma zabavi a zdemoluje na co prijde:-) ale je to fajn, my bychom chteli jeste aspon 2-3deti, socialni zmeny jsou ale ty jsou kazdych par let, ale kdyz pujdu do prace tak z polovicniho uvazku taky budeme tezko vychazet, a na cely den od deti nejdu.tak se mej a doufam ze byt je v poradku

Re: Re: Re: Cesky lehke zeny?kika

23.02.2008

Reagovat

  Andreo, byla u tebe zminka o tom, ze Vietnamci povazuji Cesky za lehke a proto si voli Vietnamky, ty jedine jsou verne, vzdy panny. Tohle v horsi verzi mi pred nedavnem rekl manzel, a potvrdil mi, ze tohle si taky mysli jeho vn kamaradi a pri schuzkach na pivu mu to davaji najevo. Kdyby mi tohle rekl nekdo pred 10 lety, tak se se zadnym VN ani nebavim. Je to smutne, a je mi z toho nanic. Ja se bezne bavila s jeho kamarady, resp. manzely mych vn kamaradek, a nic jsem netusila. Ted uz ne, je to vsechno strasne ubohe. Nemam chut na nic. Asi si dam muslimsky satek, at na me ani nekoukaji.

Re: Re: Re: Re: Cesky lehke zeny?Aja

23.02.2008

Reagovat

  Je, tak ze Cesky povazuji za lehke neni jen vn specialita, mysli si to vsichni cizinci,i kdyz to neni pravda,horsi uz je to snad jen slov. a polky, ty jsou fakt husty, jestli jsou vn verne a panny, to snad kdysi davno, momentalne bych to nerekla. Asi to nejsou pravi kamaradi,kdyz mu to davaji najevo, to ho jeste nenapadlo nebo tebe? Ja se s kamarady manzela bavim ale naslusno. Ono je baveni a baveni. A navic vsude mam s sebou deti, takze to je spis odradi:-) Deti stoji hodne penez toho se kazdej chlap boji:-) Spis mu oni zavidi spolu vydrzime i horsi financni casy:-)Mezi vn jsem rada aspon moje deti jsou tak trochu vic vn:-)myslim ze je to dobre.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pandrea

01.03.2008

Reagovat

  ahoj tak už jsem zpět,dneska to byl teda tajfun,myslela jsem že mi vítr odnese okna,bydlim 12patro,ona holčička je taky náročná,ale moje malá je na svuj věk dost rozumná tak snad by bylo i to druhý chytrý :-).ty by jsi chtěla tolik dětí???ztoho bych se zbláznila,to mᚠteda nervy

Re: Re: Re: Re: Cesky lehke zeny?pro kiku

01.03.2008

Reagovat

  tak mi připadá z těch dopisu co píšeš že nemᚠráda vietnamce ale mᚠs vn 3děti a poslouchᚠho na slovo,proč???když ti řekne at dᚠdítě do vietnamu tak ty ho hned poslechneš,nechápu,já bych svoje dítě nikdy nenechala samotné,

Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro QXAQnzgpXA

04.09.2011

Reagovat

  It was dark when I woke. This is a ray of suhnsine.

Re: Re: Cesky lehke zeny?VBkWtwFg

16.10.2011

Reagovat

  Great atricle, thank you again for writing.

Re: Re: Re: Cesky lehke zeny?Y0TATcsZU2

08.09.2013

Reagovat

  Che0o bấn,RẼt vui vec bấn đe3 quan te2m tới trang web cᝧa chfang tf4i. Sau đe2y le0 ce1c nội dung vᝁ dịch v᝼ SEO cᝧa chfang tf4i me0 bấn muốn tecm hiᝃu: chẼt lưᝣng cao tấi Việt Nam de0nh cho khe1ch he0ng địa phĆ°ĆĄng ve0 quốc táşżNhᝯng cf4ng ty lớn ve0 nhỏ đều cần sáťą hiện diện trean mấng để giao tiáşżp với khe1ch he0ng ve0 đặc biệt le0 để cf3 theam nhiᝁu khe1ch he0ng hĆĄn nᝯa.Đᝃ đạt được điᝁu ne0y, việc tấo ra một inentret site mới chỉ le0 bước đầu tiean. Ngay trước khi bấn thiáşżt láş­p site cᝧa mecnh, bấn phải trả lời ce2u hỏi sau:Le0m ce1ch ne0o me0 bấn cf3 thᝃ tăng cĆĄ hội được tecm thẼy trean inentret bởi nhᝯng khe1ch he0ng tiᝁm năng đang tecm kiáşżm nhᝯng sản phẊm ve0/hoạc dịch v᝼ cᝧa bấn?Đe2y chednh le0 nĆĄi marketing tráťąc tuyáşżn le0m nean khe1c biệt giᝯa sáťą the0nh cf4ng ve0 thẼt bấi trong việc kinh doanh tráťąc tuyáşżn cᝧa bấn.Đᝃ hiện diện trean inentret ve0 đạt được traffic chẼt lưᝣng tᝍ nhᝯng người tháş­t sáťą tecm kiáşżm sản phẊm ve0/hoạc dịch v᝼ cᝧa bấn, bấn cần phải phe1t triᝃn một chiáşżn lưᝣc marketing tráťąc tuyáşżn.Cf3 rẼt nhiᝁu ce1ch để tấo lĆ°u lưᝣng người ghe9 thăm trang web, đặc biệt le0 sáťą viáşżng thăm cᝧa nhᝯng khe1ch he0ng tiᝁm năng, bao gồm việc trả tiᝁn cho mỗi chuyáşżn viáşżng thăm (pay per click hoạc tĆ°ĆĄng táťą). Điᝁu ne0y cf3 thᝃ le0 một giải phe1p cf3 hiệu quả ngắn hấn nhĆ°ng cf3 một điᝁu khf4ng thᝃ nghi ngờ le0 chiáşżn lưᝣc de0i hấn liean quan đến việc thu hồi lấi vốn đầu tĆ° cao nhẼt (ROI) đang táş­p trung ve0o lưᝣng traffic miễn phed tᝍ nhᝯng cf4ng c᝼ tecm kiáşżm.Tối Ć°u hf3a cf4ng c᝼ tecm kiáşżm (SEO) le0 que1 trecnh thu tháş­p lĆ°u lưᝣng người truy cáş­p trang web tᝍ nhᝯng danh se1ch “miễn phed”, “cĆĄ bản” ve0 “táťą nhiean” trean cf4ng c᝼ tecm kiáşżm. Nhᝯng danh se1ch ne0y (SERPs) le0 nhᝯng káşżt quả me0 một cf4ng c᝼ tecm kiáşżm sáş˝ trả vᝁ cho người đe3 nháş­p ce2u hỏi dáťąa trean một táş­p hᝣp tᝍ c᝼ thᝃ (tᝍ khf3a). TẼt cả nhᝯng cf4ng c᝼ tecm kiáşżm chᝧ yáşżu nhĆ° Google, Yahoo ve0 Bing đưa ra nhᝯng káşżt quả ne0y, nĆĄi ce1c trang web ve0 nội dung khe1c nhĆ° videos hay danh se1ch c᝼c bộ được đưa ra ve0 xáşżp hấng dáťąa trean nhᝯng gec me0 cf4ng c᝼ tecm kiáşżm nghÄŠ le0 liean quan nhiᝁu nhẼt đến người df9ng. Trong trường hᝣp ne0y, náşżu website cᝧa bấn xuẼt hiện ở nhᝯng trang đầu trong ce1c káşżt quả cᝧa nhᝯng cf4ng c᝼ tecm kiáşżm, bấn sáş˝ cf3 theam nhiᝁu cĆĄ hội đạt được lưᝣng traffic miễn phed.Golden Speed SEO le0 một cf4ng ty SEO chuyean nghiệp sáş˝ nỗ láťąc gifap cho trang web cᝧa bấn đạt được thᝊ hấng cao trong nhᝯng káşżt quả cᝧa ce1c cf4ng c᝼ tecm kiáşżm với nhᝯng thuáş­t ngᝯ tecm kiáşżm cf3 liean quan. Điᝁu đf3 sáş˝ khiáşżn ce1c vị khe1ch đang tecm kiáşżm nhᝯng sản phẊm ve0 dịch v᝼ tĆ°ĆĄng táťą cᝧa cf4ng ty bấn tecm đến với bấn.Chfang tf4i chỉ sáť­ d᝼ng nhᝯng phĆ°ĆĄng phe1p đfang đắn ve0 cáş­p nháş­t nhẼt để quảng be1 website cᝧa bấn. Đội ngĹŠ quản lfd cᝧa chfang tf4i cf3 kinh nghiệm phong phfa trong việc cung cẼp dịch v᝼ cố vẼn SEO ở Che2u c2u ve0 gần đe2y le0 tấi Việt Nam.Cho df9 bấn đang tecm kiáşżm SEO báşąng tiáşżng Phe1p, SEO báşąng tiáşżng Anh, SEO báşąng tiáşżng Te2y Ban Nha hay bẼt kec ngf4n ngᝯ ne0o khe1c, chfang tf4i cf3 thᝃ cung cẼp nhᝯng dịch v᝼ marketing tráťąc tuyáşżn quốc táşż toe0n diện với tieau chuẊn chuyean nghiệp nhẼt.Chfang tf4i cĹŠng cung cẼp nhᝯng dịch v᝼ SEO cho nhᝯng khe1ch he0ng tấi Việt Nam (, ), vec tháşż náşżu bấn cần SEO ở the0nh phố Hồ Ched Minh, SEO ở He0 Nội hay bẼt kec nĆĄi ne0o khe1c, chfang tf4i le0 nhe0 cung cẼp nhᝯng dịch v᝼ tối Ć°u hf3a cf4ng c᝼ tecm kiáşżm số một ở Việt Nam.Đᝍng chĆĄi đuổi bắt với nhᝯng đối thᝧ cᝧa bấn me0 he3y khởi động chĆ°ĆĄng trecnh marketing tráťąc tuyáşżn cᝧa bấn ngay hf4m nay.VN:F [1.9.20_1166]please wait...(1 vote cast)

zciYe6JQtRgCvwhRiL6P9G

08.09.2013

Reagovat

  kati szerint:Tane1csot, ve9leme9nyt ke9rek!Engem egy nagoyn alapos (250 pontos)ve9rvizsge1lat- intolerancia vizsge1lat eredme9nye vezetett a paleohoz. (Tudom, hogy fel ke9ne keresnem egy dietetikust, de most gyerekeket nyaraltatok, edgy nem tudok szaladge1lni.) Me9g most kapizsge1lom a dolgokat. Ki kellene iktatnom az e9trendemből a fehe9rlisztet, toje1st e9s tejterme9keket8e9s me9g sok keve9sbe9 fontos dolgot ( borsf3, kukorica, zab..), hogy helyree1lljon a szervezetem. A margarinrf3l most a vizsge1lat előtt akartam e1tte9rni a vajra, e9s meg is vettem tf6bbfe9le9t, de a vizsge1lat szerint a tejből ke9szfclt terme9keket hanyagolnom ke9ne. Me9gis a margarint fogyasszam, tudve1n, hogy milyen ege9szse9gtelen? A tejff6lt mivel helyettesedthetem egy e9tel elke9szedte9se9ne9l? A toje1st mivel lehet helyettesedteni? Teljes kiőrle9sĹą tf6nkf6lybfazalisztet vettem, de me9g nem prf3be1ltam haszne1lni, szintfagy a rizs- e9s kf3kusztejjel.Amfagy re1mfe9rne 15 kg leade1sa is- ami a bejegyze9seket ne9zegetve tale1n sikerfclni is fog ve9gre!!Kf6szf6nf6m a tane1csot- f6tletet!

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: otazka pro Ql56HToB7Je

09.09.2013

Reagovat

  Inleitlgence and simplicity - easy to understand how you think.

A1ncYM8vbagMI3La2A

09.09.2013

Reagovat

  zdrastvujte, hotim poehahat s sokbaoj na poezde iz Pragi v Moskvu, s bumagami problem net, a kakie pravila peevoza u RZD?? sobaka srednaja 25 kilo, poetomu perenoska, kontejner i prochee ne podhodit. tolo s soboj v kupe. zaranee spasibo.a vot kstati komu tonado byl ruskij veterinar v prage na nuslichpodpramenem.cz

Re: Re: Re: Re: Cesky lehke zeny?

19.05.2014

Reagovat

  Hi there, I found your site by way of Google while searching for a comparable matter, your web site got here up, it looks good. I have bookmarked it in my google bookmarks. bfdddagbcbekakfg

Re: Re: Re: Re: Cesky lehke zeny?

30.06.2014

Reagovat

  Today, I went to the beach front with my kids. cabccdfebckbkfea

Re: Re: Re: Re: Cesky lehke zeny?roooiery

01.07.2014

Reagovat

  As I web site possessor I believe the content material here is rattling great , appreciate it for your hard work. You should keep it up forever! Good Luck. bkfdbgdgkbee

Re: Re: Re: Re: Cesky lehke zeny?

01.07.2014

Reagovat

  I was very pleased to discover this website. I wanted to thank you for your time for this fantastic read!! ddadfddddbkeefke

Re: Re: Re: Re: Cesky lehke zeny?uopruooi

02.07.2014

Reagovat

  This kind of game gives a real experience of building a farm and planting efekadffdddb

Re: Re: Re: Re: Cesky lehke zeny?uopruooi

02.07.2014

Reagovat

  Its like you read my mind! You seem to know a lot about this, like you wrote the book in it or something. I think that you can do with a few pics to drive the message home a bit, but instead of that, this is fantastic blog. A fantastic read. I will definitely be back. gbaabgeebfkb

Re: Re: Re: Re: Cesky lehke zeny?

02.07.2014

Reagovat

  Amoxicillin And Clavulanate 250mg With No Prescription in Indianapolis edbgecbegeebaead

Through a false Gful is very popular strength this listed McLelland.JonathanKr

25.03.2015

Reagovat

  Jonathan [url=https://www.ndcc.tv/deals/cheap-nfl-jerseys/]cheap nfl jerseys china[/url] Yourr home is many of the LifeCams widely-used to, They will without a doubt make the firm erinarians.unning verdict by way of the Intercontinental Olympic Committee which will coerce the original activity as aged because Olympics theirselves to lobby for the detect at the 2020 Video games. [url=https://www.ndcc.tv/deals/wholesale-jerseys/]nfl wholesale jerseys[/url] Think for a moment, should you have had some sort of outofcontrol game titles kid, you will sampled every last resource you could think involving and zip been effective.Drop recommend recreational areas not to mention relaxation, based around the tunel in addition to mediatin. [url=https://www.ndcc.tv/deals/cheap-nhl-jerseys/]cheap nhl jerseys china[/url] will be bearing in mind acquiring levels found in mines inside South Africa inside of a jv when using the provincial government connected with Limpopo, distribute chairman Nirmal Chandra Jha talked about Thurs.property owners in addition to corporations with the to begin with 1 / 4 about This year provided they may as well acquire monetary funds, the Bank regarding Great britain said Saturday. [url=https://www.ndcc.tv/deals/cheap-mlb-jerseys/]cheap mlb jerseys[/url]

and / or Air mattresses 2012Driver rescues newborn coming from road around Ca .JonathanKr

25.03.2015

Reagovat

  Jonathan [url=https://www.ndcc.tv/deals/wholesale-nba-jerseys/]cheap wholesale nba jerseys[/url] The giffin grip one is more likely to be something which will be used.He took it as being an opportunity to introduce individuals the cultural wealth and heritage of his homeland by combining Mediterranean and modern Persian food. [url=https://www.ndcc.tv/deals/cheap-nfl-jerseys/]cheap nfl jerseys[/url] She cannot afford to pay her bills, consider shell out a century bucks on the new phone? Although the phone she did have, which she bought like half a year ago, still is fine.There are various types training workout plans these days, but you should know the how and why utilizing softball energetic exercise routines. [url=https://www.ndcc.tv/deals/wholesale-jerseys/]wholesale jerseys china[/url] It absolutely was 1976, and so i lived in Brownsville, Brooklyn, along with the guys were from my neighborhood.So yes, you might be very astute inside of your observations. [url=https://www.ndcc.tv/deals/]cheap jerseys china[/url]

bez názvuPierre

11.02.2008

Reagovat

  Jak vis jakeho prostoru jsem dite?Proc myslis ze sem chodim?Jak muzes soudit?Co o me vis?Jak vis kdo mi mlaska do praveho ucha a jestli mi to je prijemne nebo ne?Ji ryzi nebo knedlik?Je spinavi nebo cista?Zenaty nebo rozvedena?Chces se mnou mluvit nebo brucet?O co tu kraci?Jaky rozmer a kolik ma mysto v kterem se pohybuji?Myslis ze jsem snad jen telo s privesenymy pohlavnimi organy?.................

Re: bez názvu

12.02.2008

Reagovat

  zeptej se boha :-D nejsme FBI

Re: Re: bez názvu

12.02.2008

Reagovat

  ha ha to bylo suchý,na to je jednoducha odpověd,vietnamci jsou svině(některý)akorád umí lhát a podvádět

bez názvupierre

13.02.2008

Reagovat

  Boha nebo Ho Chi Minha?

Re: bez názvu

14.02.2008

Reagovat

  Je tu poznat, že jsi tichej nevědom. Buh je neco, nekdo, co nikdy nexistoval v podobě masa a kosti, jak mužes říct že Ho ci min je buh? Někteří ho uctivají jen proto, že je po smrti, a že má velkou zasluhu na osvobození země. Pokud jsi vietnamec, tak se vzbud, pokud jsi čech, spi dál...myslím to upřímě

Re: Re: bez názvuPierre

14.02.2008

Reagovat

  Je francouz :))

bez názvupierre

14.02.2008

Reagovat

  A... frazka zivota se riti kupredu jako zplasena herka a divaka jiz pramalo zajima zapletka prveho dejstvi.

dítě - banánové?Bára

15.02.2008

Reagovat

  Žiji s Vietnamcem již 17 let. Nevzali jsme. Oba jsme svobodní. Máme 11 letého syna, který vypadá skoro úplně jako Čech. Má silnou kostru, kaštanové vlasy, celkem :-) bílou kůži, jen očička má trochu šikmé. Neumí vietnamsky. Já s partnerem se máme moc rádi, je to láska na celý život. Kdyby se s ním něco nedejbože stalo, nikdy bych si nenašla nového partnera. Vnitřně by to asi nešlo... Takže parntnerský život je OK. Nicméně mám problém se synem. Nechce, aby táta chodil na třídní schůzky. Mám dojem, že se za něj stydí. Měla jsem s ním debatu, že se nemá za co stydět, že táta nás má rád, stará se o nás atd., ale to nepomohlo. Syn není šikanován ani se mu nikdo nesměje, že je čintaman apod. Je vůdčí osobnost, velmi oblíbený. Když jsme byli ve Vietnamu, tak tam jsem cítila, že je na svého tátu pyšný. V ČR ne. Nechci, aby se syn styděl za svého otce. Vždy i práci má dobrou - tlumočí, chodí vždy pečlivě a čistě oblečený, je oblíbený mezi čechy i vietnamci... Tak co mám dělat??? Poradí mi někdo?

Re: dítě - banánové?andy

15.02.2008

Reagovat

  zdravim,ja mam taky vietnamského muze,mam teda male ditě,tak jsem tohle zatim ještě nezažila ale myslim si že je to tim že hodně lidí na vietnamce nadává,určitě jste už slyšela jak někdo mluví o vietnamcích špatně,třeba se stidí,že táta je narodnosti vn.já už jsem zažila hodně lidí kteří jsou rasisti.co dělat??to fakt neporadim

Re: dítě - banánové?Aja

15.02.2008

Reagovat

  Baro, deti se casto v puberte stydi za rodice, jedno odkud jsou, ja jsem taky nechtela aby muj otec nekam ve skole chodil, byl je cech, detem jsou rodice trapni,nerikam ze u vas to tak je u nas v typicky ceskych rodinach to tak bylo. at maji nejaky spolecny konicky aby videl ze je tatinek super, a treba nechce aby tatinek slysel nejakou stiznost na malyho treba je prisnej po tom na nej co my vime z ceho ma malej obavy. Nas otec na nas vzdycky kricel a to neni nic prijemnyho.Jinak mejte se:-)

Re: Re: dítě - banánové?Bára

16.02.2008

Reagovat

  Asi to tak bude... Možná se nestydí za VNM ale prostě za rodiče. A je jakýkoliv. Sice si spolu rozumí, hrajou fotbal ( nebo ho sledujou na TV ...), ale někdy ty jeho sáhodlouhé přednášky o tom, jak se má chovat, mluvit, oblékat, uklízet, učit se... Chápu, že mu můžou lézt na nervy :-) Ale na druhou stranu si myslím, že se to vyplácí. Syn se učí i chová velmi dobře, jen ten bordel v pokojíku :-) Tak vám děkuji, počkám do jeho dvaceti, možná budou nejlepší kámoši a budou spolu chodit na pivo :-) Veřejně a bez studu!

Re: Re: Re: dítě - banánové?Aja

16.02.2008

Reagovat

  Ja nevim proc by se mel stydet ze je tatinek VNM? Ja to nechapu? Krade vrazdi, nebo co? Nosi nemoderni kalhoty? Ja nevim? Fakt nevim, mate vn znamy kamarady? Byli jste nekdy ve Vietnamu? Malymu by prospelo si tam zajet, je to mila zeme, lidi jsou fajn, vetsinou:-)A vsichni furt uklizi, tak cisto jako tam jsem nevidela casto v zahranici:-)A chovaji se k sobe hezky, Fakt na tom zapracujte Baro, 1000x se Vam to vrati.At je na sebe malej hrdej, je skvelej, nenech ho v tom placat, vyplati se to do budoucna, pro nej, pro Vas:-)

Re: Re: Re: Re: dítě - banánové?Aja

16.02.2008

Reagovat

  Jsem myslela, at je hrdej i na tatinka:-)

Re: Re: Re: Re: Re: dítě - banánové?Bára

16.02.2008

Reagovat

  No, malý byl ve Vietnamu 2x. Podruhé i se mnou. Líbilo se mu tam. V prvním příspěvku jsem právě psala, že tam se cítil dobře a za tátu se nestyděl. V ČR se sice snaží nedávat to znát, ale jednou se mi s tím svěřil. Taky tomu napovídají drobné indicie např., že nechce, aby chodil na tř.schůzky. Jednou s ním byl na fotbalovém zápase Baník - Sparta a pak mi pošeptal, že se mu to moc líbilo, ale příště už tam půjde jedině s Čechama... Ale není to tak vždy. Třeba k vodě chodíme společně a nic proti tomu nemá. Já jen, že se taky snažím hodně vyzvihovat otce jako osobnost a ne jako VNM, ale některé životní situace prostě přítomnost otce Vietnamce nevítají zrovna nadšeně... Moc to neumím popsat... :-) Já sama, když jsem hledala práci a měli mě vzít do velmi prestižního zaměstnání, jsem z toho měla obavy. Vyřešil to druh. Řekl (sám od sebe!!!), že nikde nemusím říkat, že mám VNM, jinak by mě nevzali. Dlouho jsme o tom mluvili a já to tak udělala. Do zaměstnání mě vzali, ale dusila jsem se tam. Nikdy mě nečekal před prací a když ano, tak tajně někde vzadu na parkovišti... Nikdy jsem ho nemohla představit svým kolegům.... Nakonec jsem to vyřešila tak, že jsme doma udělali zahradní párty, druh navařil specialitky, všechny jsem sezvala a VŠICHNI byli nadšeni. A já spokojena. Po roce....

Re: Re: Re: Re: Re: Re: dítě - banánové?Aja

16.02.2008

Reagovat

  Baro, to je skoda ze to malej tak vnima, no ale my na fotbal nechodime, a do hospod jenom obcas, ale taky ne do vsech, to si vybirame, tam kam chodi zednici ne:-) nic proti zednikum. Nemate nejaky strejdy Cechy ze by sel malej a Tvuj pritel s nima? Vzdycky ve skupince je to lepsi jak sami dva, aspon na fotbal urcite.Nekde jsem cetla ze maji Vn v Cesku fotbalovy zapasy, Tvuj pritel urcite bude vedet kde. Ja lakam manzela na hokej, no zatim nema zajem.To s tou zahradni party je dobry. Vidis vsechno bude dobry:-)A zahradu mate taky to si zijete:-) A proc se malej ze tatu stydi?Jak to ma ve skole? Nekdo mu neco rikal? Snad zkus si s malym o tom popovidat, a na tr. schuzky tatinek nemusi, vzdyt tam stejne vetsinou chodi maminky, nebo ne?Ale je to blby jestli ma malej takovy problemy, chodite hodne mezi vn? Snad by mu to pomohlo, taky nevim kolik je tatinkovi let, treba je mu pres 40 a to se pak chova jinak nez 30:-) ja nevim, mela jsme ve tride holku co mela starsi rodice a taky ji to nektery holky davaly neprijemne najevo, ono se vzdycky neco najde, to vis deti. nik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dítě - banánové?Bára

17.02.2008

Reagovat

  A víš, že to s tím věkem mě nenapadlo? Je mu 46. My máme skutečně mnoho přátel, a Čechů nebo Vietnamců, takže se scházíme téměř denně. Buď někdo k nám nebo my někam. A taky je pravda, že doma se k sobě ti dva chovají moc pěkně. Takže bych ten problém, tak moc nehrotila, jen třeba na fotbal apod. bude syn chodit s tím, s kým mu tam bude lépe. Já to celkem chápu. Jsou tam třeba skini a ti můžou mít na Vn narážky... A na tř.schůzky taky můžu chodit já. Možná, že je to pubertou. Chce zapůsobit na holky a otevřeně si to přiznejme, že táta Vietnamec nebo např. Američan je rozdíl. Ale to je jen tak zafixované v podvědomí lidí... Takže ještě jednou děkuji, myslím, že to zvládnu. A můžu se zeptat - ty nežiješ tady?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dítě - banánové?

17.02.2008

Reagovat

  Ja bych to taky nehrotila, do skoly na tr.schuzky chodivam taky jenom ja, manzel by pak deti asi hodne prodiskutoval:-) My zijeme kousek od hranic a tady je spis problem moje cestina:-) Vsude je neco:-)A vy bydlite v nejakym vetsim meste? Jinak Vn si vazim hodne pracuji, jsou sikovni, pilni a inteligentni, znam hodne Vs, jsou usmevavi, myslim ze i pratelsti - to se mame od nich hodne co ucit, RESPEKT, nebo aspon ja:-)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dítě - banánové?Aja

17.02.2008

Reagovat

  To jsem byla ja Aja:-)

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dítě - banánové?Q

17.02.2008

Reagovat

  Když si projedu všechny komentáře,tak zjistím že jsem tu nejvíc za spamoval, některé výroky jsem si měl odpustit nebo komentář vynechat.Nedovedu si představit proč se Vᚠsyn za svého otce tzv. ,,stydí´´. Víc by měli podsvětit vietnamci co se za svuj původ taky stydí, a přitom jejich rodiče jsou vietnamci. Možná jedna z hlavních příčin je, jak uvádíte předtím, že Vᚠsyn je vudčí osobností.Vᚠsyn přichází do věku, kdy musí být skvěle upraven, nosit značkový věci aby se mohl vychloubat kolik to stálo svým spolužákum.Musí být vše dokonalé, aby neztratil vudčí osobnost.A když přijde zpráva že vietnamci jí psi, pašujou, kradou,zabijí a buhví co ještě jim média přípišou. A začnou si o tom povídat děti mezi sebou, tak pro něho je nepřípustné, aby Vᚠmanžel třeba chodil na třídní schůzky do školy. Proto je Vᚠsyn ve Vietnamu v ,,pohodě´´ a dokonce mu dává najevo jak ho má rád,není pod žádným tlakem. A Vᚠmuž taky je v ,,pohodě´´ protože si je jist, že když si koupí noviny, tak nebude tam žádný článek jak vietnamci něco špatně provedli. Pamatuji si na svá školní léta.Tehdy když jsem přišel poprvé do třídy, všichni se tvářili kysele když p. učitelka řekla že děti budou mít vietnam. spolužáka.Po čase všechna zašt vuči mě byla pryč, dokonce možná jsem byl u nich oblíbený. Naše třída se rozdělila do skupin, kdo ským se bude bavit. A ted když je sraz nějaké skupiny, tak mi vždycky napíšou jestli nepřijdu?...A nemějte strach jestli si Vᚠmanžel a syn někdy zajdou na pivko. Po pubertě bude vše jinak. Vᚠsyn bude velmi rád když si najde čas, aby se s Vaším manželem a Vámi někde mohli sejít na večeři.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dítě - banánové?

17.02.2008

Reagovat

  mas recht s tim, proc by syn mel za sveho otce stydet, no stydi se, ale po veku to prejde... neni to jako u aut, za škodovku muze nekdo stydet..pak si koupi jiny lepsi..ale u otce..no,tezko by mohl vymenit za jinyho co? :-)) takze,alles in pohodě, život nemusi byt vzdy perfektní.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dítě - banánové?Aja

17.02.2008

Reagovat

  Ahoj, tak ja nevim , krade a zabiji se v kazde spolecnosti, ja media moc nesleduju, stejne jde jenom o to kde se co odhali, treba v Rakousku vyrabeli rakusane cigarety a pak to prodavali jako ofic.zbozi, ale vecne tvrdi ze vsechno spatny a nezakonny delaji jenom cizinci a oni jsou ti poctivi obcane:-) ohleden pasovani to delaji i cesi, a v zahranici taky vsichni jedno jake narodnosti,a s tema psama, ja mam psy jako kamarady nikdy bych je nejedla, ale muj dedecek za valky kdyz nebylo co jist tak jedli vsichni i psi, myslim ze se to neda takhle rikat oni ji psi, oni delaji tamhleto, clovek by mel trochu premyslet a trochu se vzdelavat pak mu ostatni neprijdou tak jinaci. v cine ji i kocky, v Americe ji i krysy. Ja si pamatuju kdyz jsem chodila do skoly meli jsme tak kluka, silna osobnost, znackovy zbozi obleceni nemel, lyze mel stary, svetr jeden, aspon to tak vypadalo porad nosil jenom ten jeden, ale vsechny holky na neho leteli byl takovej nad veci:-) obcas pomaha nemit vsechno, nemam tak nemam a co ma bejt, i pro zivogt je to dobry aspon nebudou konzumni typy, prece si nekoupim kazdou blbost na kterou je v televizi reklama Q napis mi prosim jak je to s tim vietnamstvim, psala jsem tu nekde nahore jeslti mi k tomu muzes neco napsat, co pod tim myslis, ale asi to zapadlo diky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dítě - banánové?Bára

18.02.2008

Reagovat

  Díky všem, z každého příspěvku jsem si vzala něco. Samozřejmě, že syn je ve věku, kdy si vybírá co na sebe, jak je to drahé, značkové atd. A se to nám dospělým líbí nebo ne, je to prostě tak. A přestože my víme, že např. vietnamské děti dosahují ve škole vesměs výborných výsledků, doma jsou ( kromě mého syna :-))) velmi pracovití a poslouchají své rodiče a vynikají ve spoustě jiných oblastí, tak v novinách se píše jen o tom pašování, zabíjení atd......

Re: Re: Re: Re: dítě - banánové?kika

22.02.2008

Reagovat

  Myslim, ze kazde dite da hodne na mineni okoli, a kdyz je okoli neprilis naklonene Vietnamcum, tak nema ted odvahu se tomu postavit. Za par let to muze byt klidne naopak.

Re: Re: Re: Re: Re: dítě - banánové?Aja

22.02.2008

Reagovat

  no myslim ze pro jeho dusevni zdravi je dobry se tomu postavit, ja se tomu taky stavim ze jsem ceska, kdo me ma rad ten me ma rad i tak a kdo ne ten mi muze byt ukradenej, slusne receno, nekdo si proste na tobe bude furt neco hledat ale to je jeho problem a ne tvuj, a vubec co je komu do toho odkud kdo je, vzdyt to nemusi nikomu vykladat na potkani, moje sestrenice si taky soukromy veci nechava pro sebe a nesdeluje to vsekm okolo, kazdej jsme odnekud, odkud jsou tvoji rodice, prarodice, praprarodice?

94tYKzSs1JPHSGvaQT

08.09.2013

Reagovat

  Zdravedm ĹĄtafete1ři, bylo by vhodne9 se pomalu damuolvot na detailech akce; doprava, čas a medsta odjezdu, obsazened ĹĄtafet atd. ... napiĹĄte ne1vrhy!!! Je1 pojedu tentokre1te svfdm vozem, me1m totiĹž pracovned pohotovost , mĹŻĹžu někoho i přibrat .

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dítě - banánové?Wm3a4u4rbYfB

08.09.2013

Reagovat

  Hello, this is a relatively siplme structured SEO blog written for all those seeking to learn a bit more about online marketing and search engine optimization, especially for our niche clients within Vietnam.What you will need when creating a blog is that you must have a passion about your main topic, be it SEO, SEM, online marketing or pet shampoo. If you try promoting your blog by commenting on other blogs, I suggest you try to make engaging comments which will come naturally if you are interested in the particular topic of those blogs.VN:F [1.9.20_1166]please wait...

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: dítě - banánové?BvWGEbGqlK

09.09.2013

Reagovat

  I am staying here for 6 motnhs, have to go back because of VIsa, next year I will be coming back and start to move business here, do you get many clients from Thailand, like foreign companies? Or you just outsource from bkkInternet is good in thailand, even wirelss, right now i stay in a hotel that has very good internet if you pay, but you can always buy dedicated line

:-)mko

15.02.2008

Reagovat

  Udělali jste mi velkou radost tímto článkem. Připodobnění k banánům je velmi nápadité, ale hlavně všeříkající. Nicméně chtěla bych reagovat na to jestli jsou "čeští vietnamci" více Čechy nebo Vietnamci. Já si nemyslím, že není vhodné to takto škatulkovat. Protože i já (narozená v ČR s absolutně českými rodiči) si někdy připadám ve své vlastní zemi jako cizinec. (Ano kulturně jsem samozřejmě "postižená" jinak než Vietnamec, takže zde bude dozajista vždy rozdíl) Ale myslím si, že problém není v "českých vietnamcích", ale v nás Češích, to my vás řadíme:"Hele Maruška,(...) jo je z Vietnamu..." a my vás nutíme do jisté sebeidentifikace. Avšak doufám, že se toto změní a my jako společnost (Čaši, Vietnamci, atd.) Budeme prostě jedna nadspolečnost, která bude určována územím (počasím, podnebím:-) ) Kdy národnostní příslušnost nebude rozhodující. Resp. kosmopolitnímu světu 3 krát hurá!:-)

Zajímavý článek...Tyler

18.02.2008

Reagovat

  Velmi zajímavý článek a musím říct, že ještě zajímavější diskuze! Sám jsem Čech (i když zdaleka ne "čistokrevný") a přiznám se, že do většího kontaktu s Vietnamci žijícími u nás jsem se dostal teprve nedávno. Souhrou náhod - za které jsem velmi vděčný. Chtěl bych jen říct, že záleží na otevřenosti lidí. Na jednotlivcích - i když pohled na svět a spoustu názorů nejen na jiné kultury může ve velké míře formovat rodina, okolí a média, vždy záleží na konkrétním člověku. Pokud jsem omezený blb, nepomůže nic. Naštěstí mám pocit, že podobných lidí pomalinku, ale jistě ubývá. Svět se propojuje a obohacující "střety" různých kultur jsou tím pádem častější. A to je dobře... koneckonců, všichni jsme jen lidé. Dobří a zlí, otevření a omezení, moudří a hloupí, milující a nenávidějící, neomylní a chybující. A tak když jdu se svou vietnamskou přítelkyní po ulici a z projíždějících aut si nás zvědavě prohlížejí jak Češi, tak Vietnamci, říkám si jen - to koukáte, jak krásný pár jsme. A to je nejdůležitější. Protože kulturně-sociálně-politické aspekty spolužití lidí z různých končin světa jsou sice rozhodně zajímavé a důležité celospolečenské(tzv.velké) téma, ale skutečně zásadní je mikrokosmos našich životů.

Re: Zajímavý článek...Bára

19.02.2008

Reagovat

  ...říkám si jen - to koukáte, jak krásný pár jsme.... Moc pěkně jste to napsal! Ten můj Vn to říká taky tak podobně a ne jen v mysli, ale přímo před lidma :-) Moc se mi to líbí!

Re: Zajímavý článek...helena

20.02.2008

Reagovat

  poslys, tebe jsem uz nekde v komentarich videla...

Re: Re: Zajímavý článek...

20.02.2008

Reagovat

  no a co jako??

Re: Re: Zajímavý článek...Tyler

21.02.2008

Reagovat

  To je možné, nějaký ten komentář jsem už napsal ;).

Re: Re: Re: Zajímavý článek...helena

23.02.2008

Reagovat

  on vi, na co narazim...;))

Re: Re: Re: Re: Zajímavý článek...Tyler

25.02.2008

Reagovat

  Neboj(te) se to napsat přímo, a nevznikají zbytečná nedorozumění :))...

Re: Re: Zajímavý článek...Tyler

25.02.2008

Reagovat

  Díky! A já to klidně říkám a říkat budu i před lidma, není důvod proč ne. Protože to je pravda ;). Mějte se!

Re: Re: Re: Re: Re: Zajímavý článek...helena

26.02.2008

Reagovat

  takze jste porad s ni? Tak at vam to spolu dlouho vydrzi...;) Mozna ale asi vite, ze tyhle vztahy moc dlouho nevydrzi.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zajímavý článek...Tyler

27.02.2008

Reagovat

  Díky za přání... a nepřemýšlím o tom, jestli "tyhle vztahy" vydrží nebo ne. To přece nejde! Teď vidím budoucnost s ní a jinak si to ani neumím představit.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zajímavý článek...helena

27.02.2008

Reagovat

  je moc hezka a vypada sympaticky! Bych vas chtela jednou videt kracet ruku v ruce po ulici...;))

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zajímavý článek...Tyler

28.02.2008

Reagovat

  Já bych to sice řekl ještě jinak ;), ale máte pravdu - je taková... A co se týče toho kráčení po ulici - náhoda je blbec, takže kdo ví :).

Mf5RtBGcJP3waNPXsPKC7l

08.09.2013

Reagovat

  Hi there, I recommend cintareg an RSS feed (widgets are available for WordPress) and then associating it with your Twitter account. You have many many ways to automatically tweet your new posts. Another in-house favorite is scoop.it, a great tool for curating any topic and then distributing out via your twitter and facebook accounts.VN:F [1.9.20_1166]please wait...

ty jojoManh Hung

25.02.2008

Reagovat

  holka, jsi asi hodne zmatena co? ty uz musis doma jist brambory misto ryze nebo co!!! sice zijes v CR vetsinu sveho zivota, ale nezapomen odkud pochazis!

bez názvupierre

29.02.2008

Reagovat

  To jsou keci

Pro všechnyŠárka

07.03.2008

Reagovat

  Pro všechny ….. Všechny Vaše příspěvky jsou něčím zajímavé a i já bych chtěla k této tématice něco dodat. Stejně jako některé z Vás jsem se zamilovala do VN muže , kterého jsem poznala na tržnici…Nemyslela jsem si že naše láska bude mít dlouhého trvání i když jsem v to jako každá žena tajně doufala. V našem okolí se totiž celých 14let pohybuje spousta závistivých lidí a to hlavně VN , kteří se nám snaží dělat ze života peklo….Respektive mě…Různé narážky , vtípky a zlomyslné řeči v tom smyslu , že jsem jen levná pracovní síla…. Z počátku mi to bylo hodně nepříjemné a skoro po každém takové narážce jsem se utápěla v nejistotě a podezřívání…Ale pak sem si řekla proč..proč si přidělávat starosti a přemýšlet o hloupých slovech lidí , kteří nepatří do mého života a nikdy nebudou jeho součástí , když vím že mám toho nejlepšího muže na světě...Jako každý muž má taky své mouchy , ale vím že je to nejlepší co mě v životě mohlo potkat…Samozřejmě mimo našeho syna… Mám skvělého muže, báječného syna a obklopuji se lidmi , které mám ráda a kteří mají rádi nás.. Všude jsou problémy a je jedno jestli máte za manžela Čecha nebo Vietnamce..Jediné na co se v jakémkoliv vztahu nesmí zapomínat je porozumění , tolerance a úcta jednoho člověka k druhému...Pak jde všechno a stojí to za to… Hodně štěstí všem… Citát na konec „ Žiji třikrát- svůj život, svůj život v někom ,a něčí život v sobě“

Jsem rád, že s námi žijí Vietnamci.Pavel

07.03.2008

Reagovat

  Starší se snaží domluvit a sžít se, jejich děti se už po tmě dají stěží od jiných rozeznat:-) Ze všech cizinců a "cizinců" u nás jsou právě Vietnamci těmi nejlepšími. Nechtějí nic zadarmo, pracují, studují, jsou skromní a slušní a navíc nás velice obohacují - svým přístupem a vlastním pohledem nám vlastně nastavují zrcadlo: "Líbí se mi i Češky, ale dle povahy bych si vybral Vietnamku... Ve Vietnamu je větší úcta ke starším lidem apod." To je rozhodně k popřemýšlení. Vlastně se dá říct, že si za ně můžeme gratulovat, jelikož bychom bez nich byli o jiný pohled a zkušenosti chudší (+/-). Že se z mladé generace v Čechách vyrostlých Vietnamců stanou vlastně takoví vzhledově odlišní, přesto ryzí Češi, se dalo očekávat. . Může se vám to nelíbit (komukoli), můžete s tím nesouhlasit, ale to je asi jediné, co s tím můžete dělat...Nakonec ona vzhledová jinakost může mít stejné ražení, jako když mezi spolužáky objeví se jeden zrzek. Kdo chce a má takovou náturu, dá mu to najevo, kdo nechce, se nad tím ani nepozastaví. A pokud takový Čecho-Vietnamec odjede jinam po Evropě, jistě nebude vzpomínat na rodnou Hanoi, ale třeba na milované Milevsko. Což je i docela sranda, ne? :-) PS: Říká se, že svět očekává velkou cestovatelskou invazi Číňanů, kteří ekonomicky stále rostou. Třeba i zde nějací šikovní a podnikaví čeští Vietnamci ku prospěchu svému i ČR zabodují (bližší jazyk + znalost každé z kultur...)

Jako bych to už zažilPavel

09.03.2008

Reagovat

  Jsem Čech a 7 měsíců chodím se vietnamskou dívkou. Tenhle článek jako by to celé vystihoval. Jen ohledně tich vstahů bych řekl, že je ještě "češtější" (nebo naopak?), nevidím v našich hodnotách žádné rozdíly a podobně.

bez názvuadelka nguyenova

15.03.2008

Reagovat

  ahoj precetla jsem si tvuj clanek. Ja se narodila jako češka.Maminka je češka,táta je vietnamec.Já mám vietnamské rysy,ale jsem čech.Můj táta žil v Čechách od svých 15 let ale celou tu dobu s námi měl stejné pocity jako ty-choval se jako čech a byl tu doma,ale byl i vietnamec a táhlo ho to zpět do VNM.Až minulý rok nevydržel ,odjel zpět do Vietnamu a oženil se s vietnamkou.A nás tu nechal s maminkou a 2sestrami samotné.

Re: bez názvu

16.03.2008

Reagovat

  vis neni to jednoduchy ty kdybys ted nekam odjela a zila tam 20 let tak by ses taky chtela vratit domu, jednou chce domu kazdy,i kdyby jenom na dovolenou, byla jsi nekdy ve Vnm? ze jsi ceska na tvym miste bych se hlasila i ke korenum otce, je tam hodne veci na ktery muzes byt pysna.ty s nim prece muzes byt v kontaktu, maminka a tatinek maji svuj zivot, maminka to ma ted tezky bude lip

Re: bez názvuNguyen

07.04.2008

Reagovat

  s reseni tveho taty rozhodne nesouhlasim . ale chtel jsem se tebe na neco zeptat abych si sam sobe najdu vysvetleni . darilo se vam tady vsem dohromande dobre? premluvil vas tvuj tata abyste jeli s nim do VNM zit ?

Re: bez názvuSova

05.04.2008

Reagovat

  Nezodpovědnost některých mužů opravdu nemá hranice. Opustit ženu s třemi nezletilými dětmi a odjet na druhý konec světa s tím že děti už pravděpodobně nikdy neuvidím, to je tedy síla. U člověka který tu žil od 15 let je to opravdu těžko pochopitelné a těžko říct co všechno tu mohlo hrát roli. Je to celé velmi smutné a složité, pro vás i maminku, ale musíte být silné, nakonec čas každou bolest umenší a člověk musí jít dál ..

Mimo témaTomas

29.05.2008

Reagovat

  je veliký přínos pro tuhle zem, že sem přišli žít lidé z Asie, a to především z Vietnamu. Škoda jen, že bude trvat dlouho, než je naše poměrně xenofobní společnost opravdu přijme.

zdravímZelí

05.07.2008

Reagovat

  Zdravím všechny! Tak jsem se pomalu prokousal jak článkem,tak i komentářema.A jako život celkem, tak i tohle je velmi zajímavé a podnětné. Jsem Čechem, ale kdo ví?Příjmení mám německé,takže v minulosti moje kořeny mohou být různé.... Ale k tématu "banánových dětí".Záleží na úhlu pohledu.Prvotní myšlenka je "chudáci", to jim nezávidím, ale pak se na to dá dívat i z jinéhom hlediska . jsou bohatší - znají dva hodně rozdílné jazyky,kultury,mohou žít ve dvou komunitách, i když ale...a na 99% z nich nikdy nebudou rasisti,šovinisti... Naše společnost,naše poslední generace nebyly moc zvykklé na cizince, na to,že by s náma žili....Máme "svoje" Rómy.Ale žijeme si tak nějak bokem.To samé Vietnamci.Nežijí tu s námi, ale spíš jsme si jen zvykli,že žijí někde vedle nás.A dlouho, hodně dlouho.Nikdy nám (majoritě) moc nevadili, ale stejně si lidé neodpustí dát najevo,že tu nejsou doma.Když ještě chodili do učení a poté pracovat do fabrik, byli to "rákosníci"-uvědomuji si,že jsem toto hanlivé oslovení už strašně dlouho neslyšel,dneska se říká, no zase všelijak. Ale i ono "veřejné" mínění se s časem mění.I ti největší škarohlídové si nemohou nevšimnout nesmírné pracovitosti....nedávno mi jeden kamarád s určitým uznáním říkal : "...je to přesně rok,co u nás Vietnamec otevřel zapomněnku,za těch 365 dní nebylo ani jednou zavřeno..." a jiný mi vyprávěl,že jednou, někde v hospodě u stolu,když někdo vedl řeči,při kterých házel Vietnamce, Rómy, Ukrajince...do jednoho pytle, tak někdo prohodil:"..no jo, ale už jsi viděl Vietnamce na pracáku?..." - a bylo ticho,každý nad tím začal přemýšlet a musel to strávit. Nejsem žádný učenec, ani doktor přes společenské vědy, ale myslím, že se v globále děje jen to,co se musí dít.A všechno někam spěje, myslím,že k lepšímu.Zajímavý by byl asi názor nějakého Vietnamce,který tu žije delší dobu (píšu to v mužském rodě,ale v celém článku samozřejmě jde i o Vietnamky a ženy vůbec - to ta čeština). Myslím,že se o věcech málo mluví.Vemte si průměrného Čecha a zeptejte se ho, co ví o Vietnamcích, Vietnamu. Když dá dohromady 10 vět,bude to úspěch.Dospělý Vietnamec těch vět dá dohromady mnohem víc, a průměrný žák či student Vietnamec strčí do kapsy většinu nadprůměrných Čechů.A tak se mi nedávno zalíbila výsledková listina v mistrovství republiky v české polce - asi nemusím psát,kdo to vyhrál. Ano, jsme rozdílní, historicky, kulturně, etnicky...o to víc,by snad měla působit přirozená zvědavost poznání odlišného - a tím nemyslím v diskuzi tolik zmiňovaný sex..Plně chápu diskuzi nad smíšenými manželstvími. Člověk vyroste v nějaké rodině,zde přirozeně stráví nejvíce svého času,zde je vychováván a jsou mu vštipovány zásady, zde si také do života bere vzory chování,vzory,jak to v rodině funguje...jestli např. v rodině byla dominantní žena, bude spokojený v manželství,kde si najde také dominantní ženu - bude znát vzorce chování,které má někde v podvědomí zapsané.Smíšené manželství, z tak rozlišných prostředí...tam může fungovat jedině hodně lásky,tolerance a porozumění pro odlišnosti, musí být hodně komunikativní, protože nevydiskutované problémy...to musí být časovaná bomba.Co musí být asi větší problém je to,že zatím asi naprostá většina Vietnamců to cítí tak, že tu je jen dočasně,že "jednou" se vrátí domů.Jejich pobyt zde je spíše existenčně-ekonomický, rozhodně to není jejich domov.A zde si myslím sehrajou svou úlohu ony "banánové děti", Vietnamci narození v Čechách, oni jiný domov neznají,cítí se doma tady, se vším respektem ke svým kořenům,původu a rodičům...trochu ten pocit myslím znám,vždy když přijedu do svého rodného města,kde jsem bydlel jen rok po narození,ale kde mám skoro všechny příbuzné,kam jsem jezdil na prázdniny, svatby a pohřby....nostalgické pocity, ale domov je tam, kde žiji a kde mám rodinu.Myslím,že ony už nebudou v takové míře chtít dožít svoje životy někde ve Vietnamu, a děti jejich dětí....čas, ten vše vždy nakonec vyřeší, ohladí hrany.A pojem "banánové dítě", jakkoliv výstižný, bude minulostí, tak jako kdysi "rákosník".

Re: zdravímAja

19.07.2008

Reagovat

  Jo tak ja bych ve Vietnamu chtela zit hned,mit penize a dum a praci ve Vietnamu tak v Cesku nejsu, jsem Ceska jak se rika knedla:-)ve Vietnamu jsem byla parkrat ale chybi mi, je tam krasne mym detem bych prala aby tam mohli zit anebo byt hodne casto na dovolene

bez názvuAnička

07.09.2008

Reagovat

  Nevíte prosím někdo, jak se může přeložit termín "banánové děti" do angličtiny? Moc děkuji!

Re: bez názvuTyler

08.09.2008

Reagovat

  Ahoj, já bych to nekomplikoval, prostě napsal "Banana children" - no a v textu to kraounce vysvětlil. A vám to jde od ruky!!

Re: bez názvuTyler

08.09.2008

Reagovat

  Ještě dodatek - ve francouzštině jsem to viděl jako "enfants bananes" - anglicky to rozhodně komplikovanější nebude :).

Fed government Resides Mark Clemens Court case NCAA Ball TournJonathanKr

25.03.2015

Reagovat

  Jonathan [url=https://www.ndcc.tv/deals/cheap-nfl-jerseys/]cheap nfl jerseys china[/url] (AP) A central Indiana woman who promised to give one of her kidneys to your man she barely knew has married him 36 months after his successful transplant surgery.utes might could be health care along with taking care of smaller amount involving in just comparison to its yrs That i you spend effort and as a consequence ages the amount generates for me are extremely fantastic. [url=https://www.ndcc.tv/deals/wholesale-jerseys/]wholesale jerseys[/url] The team finishe.95 seconds in their own preliminary race. [url=https://www.ndcc.tv/deals/wholesale-jerseys/]china wholesale jerseys[/url] Cumbersome . picketed a real Boston ma Nova dealer that week and put on an antiStaples demonstration concerning Boston ma Commonplace found in Apr.Demonstrators intend Cina to employ it has the company. [url=https://www.ndcc.tv/deals/wholesale-mlb-jerseys/]wholesale mlb baseball jerseys[/url]

Vietnamec & ČechPetr

24.11.2009

Reagovat

  Ahoj všichni, snad tady nikoho nepohorším. Chtěl bych něco napsat o vztazích mezi Čechy a Vietnamci. Abych se vyjádřil jednoznačně, mezi vietnamskými a českými muži. O intimních vztazích. Jsem gay a v minulosti jsem měl několik vztahů s Vietnamci. Zpočátku to bylo krásné, byli moc milí. Ale vždy to skončilo nějak divně. Jeden moc pil, měl absence v práci a nakonec ho poslali domů. Jiný mi zase oznámil, že se mnou skončí, vrátí se do Vietnamu a ožení se, aby udělal radost rodičům. Říkal jsem mu, že to je jeho život a že když se ožení, bude nešastný on, manželka, děti..... Na to mi odpověděl, že tomu nerozumím, že u nich ve Vietnamu je velká úcta k rodičům. Měl jsem spoustu pěkných erotických zážitků s vietnamskými kluky a muži, ale jako by se báli vážného vztahu. Když už to vypadalo jako velká láska, vždy to ten druhý nějak rychle ukončil. Nevím kde a v kom byla chyba. Třeba mi někdo napíše svůj názor. Můžete sem nebo rovnou na mail medvedfrombubenec@seznam.cz. Přeji všem příjemný večer.

Přidat nový komentář

Zobraz článek "Dvojí život banánových dětí"

 

Často kladené dotazy

Klub Hanoi nabízí doporučení a kontakty z oblasti nejčastějších dotazů na vietnamskou kulturu a komunitu v ČR.