Hlavní stránka Klubu Hanoi
Hlavní stránka Klubu Hanoi
Hlavní stránka Klubu Hanoi
Mapa stránek  -  Fonty  -  RSS  
 
 

komentáře k článku

Hanoj pronásleduje pouliční prodavače

23.01.2008, autor článku: Klub HN

bez názvu

25.01.2008

Reagovat

  Myslim, že je to spravne.. Hygiena a pořadek je prioritou kazdého hlavního města.

Re: bez názvu

26.01.2008

Reagovat

  Myslet je hovno vedet!

Re: Re: bez názvu

26.01.2008

Reagovat

  Zkus taky někdy myslet, pokud neco nevis.

bez názvu

26.01.2008

Reagovat

  Jsou to hloupe a svinske zakazy. Ti zkurveni vietnamsti komousi vymysleli tyto zakazy...Oni kradou, tuneluji ze statniho rozpoctu, kradou ze zahranicnich investic,humanitalnich pomoci....oni maji velke a luxusni baraky, vily, jejich deti studuji nebo ziji v Americe, v Australii.....vubec nekoukaji na ty takzvane poulicni prodavace, kteri museli makat tvrde od brzy rana az do pozdeji v noci, jen aby cele jejich rodiny, deti meli dostatek jidla... co ti komousi delaji pro chude lide, aby nemuseli jezdit na tech trikolovych vozich z hodne daleka do mesta, aby vydelali na cely tvrdy den jen 10 usd...a kolik USD za jeden vecirek utraceli ti hajzlovi komousi? vite to nekdo? Je cas udelat ve Vietnamu velky uklid a vsechny ty komouse okamzik vyhodit do Ticheho oceanu....

Re: bez názvu

26.01.2008

Reagovat

  :-D No tak sup sup, vietnam na tebe už čeká, drzím ti palce! (mluvit, a činit je velký rozdíl)

Re: Re: bez názvujaja

27.01.2008

Reagovat

  do toho more vyhodit i tebe^^

Re: bez názvukika

06.02.2008

Reagovat

  Absolutne souhlasim. Jen nechapu, proc se ti hajzlove nazyvaji komuniste. Prece jejich vlada ma s komunismem spolecne akorat totalitni praktiky.

bez názvudan ngu

24.01.2008

Reagovat

  Hanoj testuje trpelivost jeho lid. Dalsi testy jsou napriklad zakaz palit pyrotechniky pri Lunarnim roku, zakaz trikolova vozidla, zakaz demontrace mladych proti agresi Ciny, povinost motorkaru nosit takzvane bezpecne kulky,...Vietnamci jsou jako zizali...

Re: bez názvuMartin Nam Schutz

24.01.2008

Reagovat

  Pred dvema roky jsem byl v Hanoji a nedokazu si predstavit, ze by komplet zmizel tento typ prodeje. Je to zivot, ktery dela Hanoi takovou, jaka je - super. Jak rikas, ze radni nuti nosit "kukly" - bezpecnostni prilby, tak to je super. Byl jsem svedkem nekolika nehod (behem tydne), kdy alespon jeden clovek neodesel po svych. Treba ve meste Yen Bai je to povinnost, bez prilby ti zabavi motorku. Od te doby tam rapidne klesla umrtnost pri dopravnich nehodach.

Re: Re: bez názvudan ngu

25.01.2008

Reagovat

  Diky za opravu.......

Prilbykika

06.02.2008

Reagovat

  Nevite, jak je to ted v Saigonu s prilbama? Jsou uz povinne i tam? Pribuzni porad rikaji, ze helmy nenosi, nebot je tam velke horko. Moc rada bych vedela, jestli se tam uz ochladilo...Predstava, ze se mi tam deti vozi s dedeckem na motorce bez prilby je pro mne na mrtvici, pro ne vsak normalni...A nemuzu s tim nic delat.

bez názvu

24.01.2008

Reagovat

  .....je to tak. Vietnamska vlada snad je jedina na svete. Ona svymi lidmi organizovala demontrace proti Americanum tenkrat kdy Amerika zacala utocit na Irak. Ale kdyz Cina okupuje ostrovy Hoang Sa a truong Sa, tak sve mladeze zakazuje demonstrovat proti Cine...

dorazila EUrocivilizaceStřelec

25.01.2008

Reagovat

  Ááááá! Koukám, že zhovadilosti unijní EUrocivilizace (tedy spíš EUroúřadu) nakazily radnici na druhém konci světa. Tak tedy "upřímnou soustrast".

bez názvuPierre

28.01.2008

Reagovat

  No zatim to nastesti ve Vietnamu prakticky neni poznat.

Tim by bylo konec stareho HanojeTerka

28.01.2008

Reagovat

  ty poulicni prodeje vytvarili cast hanojske duse, cast detstvi kazdeho hanojce. poradek je sice hezky, ale tim smazli staryho hanoje a vsechno bude pouze ve vzpominkach

Re: Tim by bylo konec stareho Hanoje

28.01.2008

Reagovat

  tady nejde o cistotu a poradek pro Hanoj ale jen pro nektere lide...hlavne pro ty bohate a mocne..podivejte se jake jsou ted ve Vienamu rozdily mezi Hanoj, Saigon a vesnici. A ti komousti vladci maji baraky, aota a usidleji ve meste a ted chteji vytlacit ty chude ze mesta aby meli jenom oni cistotu a poradek...co je dulezitejsi, jestli dostatek jidla vsech lidi nebo cistota a poradek v Hanoji?...hledejte a ctete knihu Farma zvirat od G.Orwella..

Re: Re: Tim by bylo konec stareho Hanoje

28.01.2008

Reagovat

  Ja moc nechapu... Kdyz si tady občas čtu komentare, kde si mnoho jedinců stezuje na odpady,hygienu a emise hl.mest. A ted kdyz tam začnou delat nejaky poradek, meření emisi,zakaz motorky s vysokou emisi atd, tak si zase nekteri stezuji. Co vlastne chcete lidi? dokazete se sjednotit vase nazory?

Re: Re: Re: Tim by bylo konec stareho Hanoje

29.01.2008

Reagovat

  Ne, nedokazou to. Na tomto foru se neketeri lide snazi vylevat sve zatrpkle pocity. Oni totiz nevedi, kam patri. Takze je to marne. Zdravim.

Re: Re: Re: Re: Tim by bylo konec stareho Hanoje

29.01.2008

Reagovat

  Mate pravdu no, jsou lidi, kteří ani nevi kam patri. Ja jen doufam, že jsou to porad vietnamci, a usiluji porad o to, aby byli vietnamcem.

Re: Re: Re: Re: Re: Tim by bylo konec stareho Hanojepierre

30.01.2008

Reagovat

  Nechapu proc usilovat o vlastni vietnamstvi?

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tim by bylo konec stareho Hanoje

30.01.2008

Reagovat

  jsi čech, to nepochopis... je to jako indian,kdyz si žije jako američan.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Tim by bylo konec stareho Hanoje

30.01.2008

Reagovat

  Hahaha, dobra odpoved

Vykliďme Hanoj i s dětmi, jako vaničkuPK

30.01.2008

Reagovat

  Nevím, má-li význam přispívat do téhle neduchaplné pseudodiskuse nějakým smysluplným názorem... ale přeci jen mi to nedá: Jestli chce vietnamská vláda nebo hanojská radnice nějak očistit Hanoj, měla by činit velmi radikální kroky proti osobní dopravě, protože právě ta přesáhla veškeré únosné meze a ohrožuje i chodce. Znečištění vzduchu přesahuje kvůli kvantu motorek a aut asi trojnásobně maximální hodnoty únosnosti podle mezinárodních měřítek.(To přejímám z vietnamského tisku před čtvrt rokem.) Mluvit o ´zaostalosti´ v případě pouličních prodavačů je trochu podivný argument. ´Zaostalé´ nebyly ani rikši, které ještě před pár lety jezdily běžně po hlavním městě - naopak, svou ekologickou povahou byly v podstatě velmi pokrokovou alternativou ostatní dopravě, i využívanou. Mají snad osobní prodej čerstvého zboží na chodnících nahradit sterilní supermarkety? A nevane náhodou vítr také od nich? Všichni, kdo znají Hanoj, vědí, že zmizí-li chodníková kultura, stane se tuctovým městem bez toho, co ji činilo zajímavým. Co se týče těch ostatních jmenovaných položek, jde o semletí všeho dohromady: helmy nesouvisí s žádným omezováním svobody, ani s očistou města, ale prostě s bezpečností provozu. Čta takovou informaci, znovu si člověk pomyslí, jak Asiaté (Číňani, Vietnamci...) často vylévají s vaničkou i dítě, a posedlí svou zkreslenou vidinou jakéhosi pokroku smetají s povrchu vlastní země i velkou část své kultury, své duše. Až ji kompletně vyčistí, budou jistě spokojeni. Až se však nad tím jejich potomci ohlédnou, možná politují zaslepenosti vlastních rodičů. A neztotožňujme tyhle věci s režimem. Singapur nebo Thajsko taky nemají komunistický režim, a mnohé hodnoty své kultury vyhodili na smeťák.

Re: Vykliďme Hanoj i s dětmi, jako vaničku

01.02.2008

Reagovat

  Konečně nejaky rozumný komentář s přehledem o skutečnosti... a ne emocionalně nakloněne jako u ostatnich komentaru.

ad DemonstracePK

30.01.2008

Reagovat

  A ještě jedna věc: zmíněná demonstrace v Hanoji proti útoku USA na Irák v r. 2003 rozhodně nebyla oficiálně povolená či snad dokonce vládou organisovaná. Byla spontánní a - přestože postoj demonstrantů odpovídal deklarovanému postoji vládních činitelů - studenti, kteří tam tehdy přišli, nebo spíš přicházeli (ty akce byly opakované), tam šli naopak s určitou obavou, protože kolem hlídkovali policajti i vojáci připravení k eventuálnímu zásahu. Sešlo se tam nanejvýš jen nějakých 300 lidí. Demonstrace nakonec proběhly v klidu, bez zásahu a bez větších důsledků pro zúčastněné, ale v médiích se o nich záměrně nemluvilo. Někteří vojáci dokonce otevřeně vyjadřovali demonstrantům sympatie. To jen abychom srovnávali na základě znalosti fakt, a ne podle toho, co nám diktuje momentální rozhořčení.

DemonstraceJI

30.01.2008

Reagovat

  Dobra poznamka PK. Len tak na okraj sa mi tiez zda nieco trochu ine protestovat proti vojne ktora sa vedie v zahranici a vyjadrovat nesuhlas s tym, co sa deje v Juhocinskom mori. Co sa tyka zakazu poulicneho predaja, povazujem to za nedobry krok. Mozno sa tym zvysi cistota, aj ked dost pochybujem, ale ztrata, ktoru by hl. mesto utrpelo, by bola prilis velka. Pisem keby, pretoze Vietnam je zem neobmedzenych moznosti - to doslovne v mnohych vyznamoch toho spojenia - a neexistuje zakaz, ktory by sa nedal obist.

bez názvupierre

31.01.2008

Reagovat

  Predevsim se tu zadne podobne cistky prakticky neprojevuji.

Zatim vse pri starem,nastesti.martin

03.02.2008

Reagovat

  Zrovna jsem v Hanoi a zatim je tady vse pri starem.Jenom vice aut v ulicich ,nez pred dvema lety.A taky zima jako v Rusku.

Re: Zatim vse pri starem,nastesti.

03.02.2008

Reagovat

  :-D a vidis sem tam někde roll royce nebo ferrari?

Re: Zatim vse pri starem,nastesti.CDFQnbbsESBmXRDDof

15.06.2011

Reagovat

  It was dark when I woke. This is a ray of suhnisne.

bez názvupierre

04.02.2008

Reagovat

  Ne jen samej trapnej mercedes.

Re: bez názvu

04.02.2008

Reagovat

  porad lepsi nez skodovky

bez názvuLungtung

14.02.2008

Reagovat

  Auto jako auto, stejně dělá jen svinčík. Vraťte se ke kolům a rikšám, jinak se v Hanoji co nevidět (a už teď často nevidět) udusíte.

Re: bez názvu

17.02.2008

Reagovat

  z pohledu kultury je to od tebe hezke, ze se staras o nasi tradicní kola atd...ale z pohledu eko.vyspelosti či rozvoji, tak je to od tebe hnusne, ze chces aby vsichni jezdili na kola, mene bezpecne,namahave...pritom tady v evrope lidi jezdi autem a pousti si klimičko...vietnamci nejsou blby, aby jezdili na kola, kdyz v bance maji miliony. premejslej

bez názvuLungtung

06.03.2008

Reagovat

  Premejslim. Jsem pro, aby se i Evropani vratili v osobni doprave ke kolum a drozkam. Neni jediny duvod, proc by si mel nekdo vozit prdel v osobnim aute kazdy den do prace, kdyz muze jet klidne metrem a tramvaji, coz je levnejsi, ekologictejsi a vetsinou i rychlejsi. V Praze urcite. Ve Vietnamu je problem ale mnohem zavaznejsi kvuli prelidnenosti, ktera kazdym rokem nabyva na vetsi intenzite. Neni to jen v zajmu nejakeho zachovani tradice, ale hlavne v zajmu lidi, kteri v takovem meste jako je Hanoj ci Saigon ziji - sami priznavaji, ze je to casto des, obrovske zacpy se deji nekolikrat denne. Vzhledem k tomu, ze Hanoj i Saigon jsou v rovine, je kolo stale jeste dobry a skvely prostredek - motorkou v tom hustem provozu stejne clovek o moc rychleji nemuze jet. Premejslej tedy radsi ty, mozna to zvladnes.

Re: bez názvu

08.03.2008

Reagovat

  to lungtung. a rekni mi, ty vietnamci maji nacpat vsechny zbozi do busaku? kontejnery do tramvaje? premyslej co je hlavni pomocnikem ekonomie, no prece doprava a infrastruktura. Bez penez jsou lidi mimo, kdyz jsou penize, jsou auta,tak jsou taky mimo, je to jedno jestli jezdi na kole nebo autem, problemy jsou vsude a kazdodeně. S tím tvym navrhem ze by evropane vratili ke kolum, no to nikomu ani nerikej, protoze ses s tím maximalne trapnej, a k tomu jeste na Ntou. uz se nesnaž premejslet,ale ocenim ze ses aspon o tom snažil.

bez názvuPierre

06.03.2008

Reagovat

  No a veřejná doprava je taky legrace,tuším že v Hanoi vyhlasili soutěž o autobus roku ,vyhraje ten kdo se nejrychleji dostane na konecnou a proto se nezastavuje ani důchodcum.První cena je jistě dosti lákavá,neb často pro zrychlení dopravy šoféři neotvírají dveře ani za jízdy.Rychlost především!

bez názvuLungtung

08.03.2008

Reagovat

  No, tak to je huceni do parezu, koukam... Nepolemizuj s necim, co jsem nenapsal, covece. Pisu o osobni doprave, ne o preprave nakladu. Az se shodneme na tomto vychodisku, muzeme pokracovat v diskusi. Ale nejspis to stejne nema smysl. Pro dopravu osob je perspektivni hromadna doprava, a je vlastne celkem jedno, jestli se o tom chces hadat nebo ne, protoze tak to proste ve vsech velkomestech je. A chce-li si nekdo doprat prepych osobniho vozidla v Hanoji, tak proc ne kolo? Snad proto, ze Vietnamci jsou dnes linejsi nez pred 5 lety, kdyz to v pohode zvladali?

bez názvupierre

10.03.2008

Reagovat

  Ja prece pisu o hromadne doprave a jestli nechapes tak o tom ze ji jiste ceka dlouha cesta k funkcnosti.Navic si nemyslim ze cesta zpet he kolum by neco resila.

Re: bez názvudpgFjzIMICvwfVg

15.06.2011

Reagovat

  What a joy to find someone else who thniks this way.

"POKROK" KONTRA TRADICE-CO VÁS DŘÍV PŘIVEDE DO HROBU?!vladko001

14.04.2008

Reagovat

  Je hezké,že ti "turisti" staromilci obhajují ty přeplněné ulice a zbožím všeho druhu zavalené chodníky.. Ale právě proto,že i ve Vietnamu už se rozjel ten bezbřehý a bezohledný KONZUMNÍ KAPITALIZMUS... ..tak je dobře,že si aspon ta MÍSTNÍ VLÁDA uvědomuje zodpovědnost za základní PRÁVO NA ČISTÝ VZDUCH A ODHLUČNĚNÍ PROVOZU.../AZIATI JSOU OBZVLÁŠTĚ PROSLULÍ TÍM NEUSTÁLÝM TROUBENÍM) A ten poletavý prach a emise je jednou z největších HROZEB PRO ZDRAVÍ.. Proto i v EU začínají KONEČNĚ platit stále přísnější limity,které však BOHUŽEL v mnoha evropských městech zatím skoro NENÍ MOŽNÉ-z různých příčin -dodržet.. To ovšem neznamená,že by to ty VLÁDY měly vzdát.. LÉČIT NÁSLEDKY je totiž MNOHEM DRAŽŠÍ NEŽ PREVENCE.. A S KROPÍCÍMI A ČISTÍCÍMI VOZY SE TO DÁ ŘEŠIT JEN TAM,KDE CHODNÍK NENÍ TRŽIŠTĚM!!! Taky hygienické podmínky všelijakých pouličních prodavačů potravin asi NEJSOU TAK DOCELA V NORMĚ..(JAK KONSTATUJÍ KONTROLY POTRAVINÁŘSKÉ INSPEKCE I U NÁS-MNOHDY ANI V TĚCH "KAMENNÝCH PROVOZOVNÁCH") A epidemie typu SARS či PTAČÍ CHŘIPKY by nám měly být varováním,že se to může kdykoliv rozjet znova... A PAK UŽ SE ASI JEN VYJÍMEČNÝM STAVEM PODAŘÍ NASTOLIT V TOMTO SMĚRU NEZBYTNÁ OPATŘENÍ.. Nic proti tradicím..netvrdím,že to v HANOI musí vypadat jak v SINGAPURU... Ale některé "TRADIČNÍ ZLOZVYKY" SI PROSTĚ MODERNÍ MĚSTO BEZ NÁSLEDKŮ DOVOLIT NEMŮŽE! diesel = alergie dětí Diesel = alergie dětí Nejvíc emisí produkuje doprava. Již v květnu nesplnila čtvtina měst České republiky směrnici EU, která začala platit od 1.1.2005 o polétavém prachu PM10. ( číslo směrnice 1999/30/ES ) Obecně je však známo že dieselové motory jsou hlavním původcem vysokých koncentrací částic PM10, polétavého prachu (potvrdil Český aerosolový ústav) Řešení nabízí doprava na CNG (stlačený zemní plyn) alternativní palivo. Nulové PM10, nižší cena paliva oproti naftě. vloženo: 23.06.2005 15:35 vložil: Harnoc Petr ÚČINKY ZNEČIŠTĚNÍ OVZDUŠÍ NA VÝVOJ MOZKU A PORUCHY CHOVÁNÍ DĚTÍ Vysoká hladina těžkých kovů unášených vzduchem (jako je například olovo) a určitých perzistentních organických látek může způsobovat defekty při vývoji mozku a poruchy v chování dětí. Nicméně je třeba zvažovat i to, že se tyto substance mohou dostat do organismu i jinými cestami, než prostřednictvím dýchacích cest – intoxikace prostřednictvím konzumovaného jídla a tekutin je často významnější než intoxikace dýcháním znečištěného vzduchu, proto musí být zvažován kumulativní (souhrnný) příjem těžkých kovů a dalších škodlivin. Z vybraných kapitol anglického originálu „Health Aspects of Air Polluton“ vydaného v červnu 2004 Regionální kanceláří Světové zdravotnické organizace (WHO) v Kodani přeložil Miroslav Husťák. Informační text byl přeložen v rámci projektu Ovzduší v Praze – věc společná, který za finanční podpory hlavního města Prahy realizovalo Centrum SOS Praha v roce 2004. Obavy z účinků znečišťujících látek v ovzduší na zdraví obyvatelstva již vedly k zavádění regulačních opatření pro snížení emisí škodlivin v ovzduší na mezinárodní, národní, regionální i lokální úrovni. Další regulační opatření – i když jsou nutná pro další snížení vlivu znečištění ovzduší na zdraví lidí – se stávají stále dražšími. Proto existuje rostoucí potřeba přesných informací o vlivu znečištění ovzduší na zdraví lidí jakožto „základ“ pro vytváření vědeckých, efektivních a „přesně zacílených“ strategií, které povedou k redukci nežádoucích vlivů. JAKÉ ZDRAVOTNÍ DŮSLEDKY S SEBOU PŘINÁŠÍ ZNEČIŠTĚNÉ OVZDUŠÍ? Expozice znečištěnému venkovnímu ovzduší má za následek značné množství různých zdravotních následků, počínaje mírnými přechodnými změnami v respiračním traktu a zhoršenou funkci plic, přes snížení výkonu, nutnost vyhledání první pomoci až po hospitalizaci nebo dokonce úmrtí. Roste množství důkazů o negativních účincích znečištění ovzduší nejen na respirační, ale i na kardiovaskulární systém. Tyto důkazy vyplývají z vědeckých prací zabývajících se jak akutní, tak i chronickou expozicí – mezi nejzávažnější účinky (z hlediska celkového zdravotního zatížení), které mají vztah k dlouhodobé expozici vysokým hladinám polétavého prachu, patří významné zkrácení předpokládané délky života průměrné populace (o rok či více). Výběr významných vlivů znečištění ovzduší na zdraví člověka je uveden v tabulce 1. Tabulka 1. Významné vlivy na zdraví lidí ve vztahu k expozicím různým znečišťujícím látkám, které jsou obsažené v ovzduší Znečisťující látka Účinky vztažené ke krátkodobému vystavení se znečisťujícím látkám Účinky vztažené k dlouhodobému vystavení se znečisťujícím látkám Prachové částečky/ Polétavý prach Onemocnění plic • Zvýšení respiračních příznaků dolních dýchacích cest • Respirační příznaky • Pokles plicních funkcí u dětí • Nepříznivé účinky na kardiovaskulární systém • Zvýšení počtu chronických obstruktivních onemocnění plic • Zvýšené používání léčiv • Pokles plicních funkcí u dospělé populace • Zvýšení počtu hospitalizací • Snížení předpokládané průměrné délky života – převážně v důsledku úmrtnosti vztažené k srdečním a plicním onemocněním a pravděpodobně také k rakovině plic • Zvýšení úmrtnosti Přízemní ozón • Nepříznivé účinky na funkci plic • Snížení vývoje funkce plic • Zánětlivá onemocnění plic • Nepříznivý vliv na respirační příznaky • Zvýšené používání léčiv • Zvýšení počtu hospitalizací ve zdravotnických zařízeních • Zvýšení úmrtnosti Oxid dusičitý * • Účinky na plicní funkce, především u lidí postižených astmatickým onemocněním • Pokles plicních funkcí • Zvýšení zánětlivých alergických reakcí dýchacích cest • Zvýšená pravděpodobnost respiračních příznaků • Zvýšení počtu hospitalizací ve zdravotnických zařízeních • Zvýšení úmrtnosti * Oxid dusičitý obsažený ve venkovním ovzduší slouží jako indikátor pro komplexní směsici znečištění ovzduší, které je způsobené převážně dopravou. Tak doufám,že zde nebudou psát nějaké "blátivé pseudoargumenty" TI,CO O TĚCH "CIVILIZAČNÍCH RIZICÍCH " ví PRD.... Podle výzkumu prováděného

Přidat nový komentář

Zobraz článek "Hanoj pronásleduje pouliční prodavače"

Inzerce

Společnost QUAENTAS s.r.o., pobočka obchodníka s cennými papíry společnosti Goldenburg Group Ltd., hledá pracovníka Zákaznického centra hovořícího vietnamsky.

 

Často kladené dotazy

Klub Hanoi nabízí doporučení a kontakty z oblasti nejčastějších dotazů na vietnamskou kulturu a komunitu v ČR.