Hlavní stránka Klubu Hanoi
Hlavní stránka Klubu Hanoi
Hlavní stránka Klubu Hanoi
Mapa stránek  -  Fonty  -  RSS  
 
 

komentáře k článku

Vietnamský tisk v ČR na vzestupu

31.10.2005, autor článku: P.K.

bez názvuBach Khoa

02.11.2005

Reagovat

  HEZKY CLANEK! DEKUJEM AUTOROVI ZA UZITECNE A ZAJMAVE INFORMACE. PTH

bez názvuNguyen

08.11.2005

Reagovat

  Asi spatně placená reklama. Neco tak pr...vlezlého (s prominutím) jsem ještě nikdy nečetl.

Opravdu?ongbac

08.11.2005

Reagovat

  Autor je vietnamista? Libi se mi vyraz "informace budou podavany pokud mozno odjektivne a bez vyjadreni politickych nazoru.", navic autor na nekolika mistech hovori o nezavislosti na VNM zastupitelskem urade. Alespon cesky autor by mohl byt objektivni a pokud se toho boji, at radeji nepise nic. Nikdo ho asi nepochvali, ale ani si nikdo nebude myslet o jeho postojich sve. Pro skutecnou uplnost by mohl zminit mesicnik Dan Chim Viet, ktery sice neni tisten v CR, zato je na "nezavislem" obchodnim centru SAPA zakazan {respektive jeho prodej}. A zaver? Lze mluvit o VNM tisku jako o nezavislem i kdyby byl tisten treba na........?

Vzdyt to je uplne jasnekristina

13.11.2005

Reagovat

  Nikdy jsem ty casopisy necetla, ale z tohoto clanku mi bylo hned jasne, ze vsechny musi byt prolezle komunistickou propagandou. Vzdyt uz jenom citace "info budou podavany pokud mozno objektivne..." - prece je tam napsano POKUD MOZNNO, a teda PRAVDEPODOBNE to znamena NEMOZNO, to si musi kazdy ctenar domyslet. Plne chapu autorovu snahu vyhnout se komentare k temto vecem. Pohybuji se mezi Vietnamcema uz 8 let a nikdy mi nikdo z nich otevrene nerekl nic proti rezimu v jejich zemi. Pokud chci s nimi udrzovat dobre vztahy, proste se tomuto tematu uz vyhybam. Take vietnamista by s nimi dobre vztahy udrzovat urcite mel (a mam pocit, ze autor to mysli uprimne) a zase cesky ctenar by z tohoto clanku situaci pochopit mohl. Pokud nepochopi, tak se tim pravdepodobne ani nemusi zabyvat...

Re: Vzdyt to je uplne jasneVu Ha

04.12.2009

Reagovat

  proc nekdo musi rikat proti nekomu,ktery jemu nic spatne nedela?Kazdy,co zije v Cesku ,musi skacet,jak skacete vy?To ne.

Re: Re: Vzdyt to je uplne jasne4uRUcr8T5jS

08.09.2013

Reagovat

  Tonbo:...ver!..aj ked moja najoblubenejsia hra vyzrea asi takto: "jeeezis Jozo pozri, po kuchyni nam beha prasa"...PeĹĄ:je to "kancek" aka prasak heh...ale od tea cup ma daleko...mozno tak "kybel" cup...to skor:-)Dakujem-e za komentare

Autor článku reagujepk

12.11.2005

Reagovat

  Dobrá. Výtky přijímám, slovo „nezávislý“ opravdu nebylo asi šťastně použito. Měl jsem tím na mysli především fakt, že jde o časopisy, jejichž vznik – pokud vím – nebyl iniciován velvyslanectvím ani jím nejsou redakčně řízeny. Na velvyslanectví nezávislé jsou i ve smyslu existenčním, finančním. Právě zmíněná citace („informace budou podávány…“) z jednoho úvodníku snad jasně napovídá, nakolik je tato nezávislost relativní. Proč bych ji tam asi jinak uváděl? Neznám přesné mechanismy politického dohledu nad tiskovinami vycházejícími ve vietnamské komunitě v ČR, a pokud nějaká přímá kontrola tohoto typu je, stěží mi to někdo ze zúčastněných sám přizná. Ostatně si myslím, že oficiální zástupci VSR se mohou vyjadřovat k obsahu časopisů spíše dodatečně, nevěřím moc tomu, že by redaktorům přímo diktovali, o čem mají v tom kterém článku psát. Jistě: sami redaktoři se bez pochyby velmi snaží nedostat do konfliktu s oficiální linií své země (což venkoncem jasně deklarovali i ve zmíněné citaci), a dokonce jí vycházejí – snad i víc, než se po nich chce – vstříc. Existence redaktorské autocensury je ovšem jiná věc, a známe ji i z českých médií: stačí si prohlédnout většinu českých deníků z prvních týdnů, ne-li měsíců, po 11. září 2001; marně v nich budete hledat nějaký sebeméně kritický náhled na oficiální americkou propagandu, která – jak dnes už všichni víme – hrubě manipulovala fakty a veřejným míněním doslova na globální úrovni. Znám pár lidí, kteří se v té době pokoušeli psát kritičtější články, a v redakcích jim je odmítli otisknout. Nakonec, kolik českých médií se hrdě prohlašuje za „nezávislá“, a kolik z nich opravdu – z hlediska obsahu – nezávislých je? Napadají mě jen dva plátky, totiž humoristické časopisy Sorry a Trnky brnky. Zpět k mému článku. Ano, jsem vietnamista. Domnívám se, že to nejlepší, co mohu z toho titulu dělat, je podávat české veřejnosti informace, které běžní novináři nepodají. Hodnocení faktů je druhá věc. (To bych se taky rovnou mohl pustit do rozboru novinářské a grafické úrovně zmíněných časopisů…) Že mám na určité věci svůj názor, ještě neznamená, že jej musím všude cpát: ctností klasické žurnalistiky bylo, že se snažila být co nejobjektivnější. Najdete v mém článku kromě dvojznačnosti slova „nezávislý“ nějaký jiný důkaz, že bych se proti této zásadě prohřešil? Dal jsem si velký pozor, aby v mém textu nebyla jediná hodnotící formulace, a tedy ani „vlezlost“ či nějaká „servilnost“. Článek je o boomu vietnamského tisku v ČR v posledních letech, o tom, jak si viet. komunita vytváří vlastní informační média, a dokonce poměrně velkonákladová. Máte pocit, že do takového článku patří oposiční samizdaty, navíc ještě vydávané mimo území ČR? To je na další článek, jehož téma by bylo naprosto odlišné od tohoto. Ostatně v minulosti tu už byly i jiné, takže by to vydalo na stať. Přiznávám, že o nich zatím vím málo. Já přece jejich existenci nepopírám. Článek o hokeji také nepopírá existenci fotbalu. A je tu ještě jedna věc. Klub Hanoi se snaží především o to, co dělá vietnamská komunita minimálně – představovat Vietnam a vietnamskou komunitu jinak, než jak ji vidí většina Čechů. S větším pochopením kulturního zázemí. Myslíte, že k posílení dobrých mezietnických vztahů povede, když budeme psát i o všech rozporech ve vietnamské komunitě a zabývat se politickou kritikou? Jako vietnamista si beru přímo za povinnost, abych přispěl k lepší vzájemné komunikaci a otevřel vietnamský svět aspoň trochu českým očím v jeho všekulturních aspektech. Když ne my, kdo jiný to udělá? Vietnamská komunita má spíš tendenci se uzavírat a veškeré kulturní aktivity směřovat jen dovnitř. Ke vlastní škodě, což zřejmě pochopí až v příští generaci. To, že uvnitř vietnamské menšiny v ČR existuje také řada rozporů, které mohou vyplývat třeba ze skrytých ekonomických hierarchií, nebo z rozdílných politických názorů, není něco, v čem by se měl angažovat český vietnamista. Dokud mě nějaký Vietnamec osobně nepodrazí, nemám důvod vyhrazovat se proti němu. Bude-li se Klub Hanoi snažit udržovat nekonfliktní vztahy s celým spektrem vietnamské minority (včetně zástupců velvyslanectví, Sapy, Svazu Vců v ČR i oposičníků), je to to nejlepší, co může udělat, a bude to v zájmu všech zúčastněných. Zaujímání vyhraněných stanovisek je věcí lidí, co se chtějí angažovat v politice, naší starostí je ovšem kultura. Chcete mi tvrdit, že by bylo lepší, kdyby ten článek nevyšel vůbec? Nebo měl být napsán stylem pana Leštiny z Hospodářských novin, který byl ve své snaze dokázat svou svobodomyslnou zásadovost tak sprostý, že napsal i to, co jmenovaní Vietnamci nikdy neřekli, a nedodržel svůj slib možné autorisace, čímž možná některým z nich ublížil? O dobré novinařině mám jinou představu. Nepotřebuji, aby mě někdo tlačil do jasně vymezených škatulek, a rozhodně se nehodlám do nich dát vlákat ani ambasádou, ani exilovými disidenty, kdyby snad některá ze stran o to stála. Rád si popovídám s účastníky všech skupin, a moje osobní sympatie budou bez pochyby vždycky vycházet předně ze zkušenosti při osobním kontaktu. Budou patřit jednotlivcům, ne nějakým zájmovým skupinám. Budu moc rád, když si tyto věty přečtou zástupci obou stran. A taky, když mě nikdo nebude tlačit do konfliktů, které nejsou moje. Tím spíš, že o zákulisí zdejší vietnamské komunity i jejích vztahů s ambasádou a s vedením Sapy vím jen zanedbatelné minimum, a vzhledem k tomu, že téměř všichni zdejší Vietnamci o těch věcech odmítají mluvit, asi se o něm stěží někdy dozvím něco víc. Pokud se v těch sférách důkladně orientujete, zaujímejte si kritická stanoviska. Já rozhodně ne. Ovšem budu první, kdo si je rád přečte. Vaše dva ohlasy byly vůbec první, které mě kdy přiměly k důkladnější reakci. Díky za ně. Je to důkaz, že existují i čtenáři, již si naše články přečtou od začátku do konce. Máte-li toho na srdci víc, nebráním se ani osobnímu popovídání u piva. Alespoň mi vysvětlíte, co znamená to „pr…“ - snad „proklatě“? Petr Komers

par slov autoroviNguyen

13.11.2005

Reagovat

  Nepochybuji, ze se autor snazil. Dovoluji si taky na neco reagovat."nevěřím moc tomu, že by redaktorům přímo diktovali, o čem mají v tom kterém článku psát". Ja zase verim tomu moc, ze by redaktorum primo diktovali, o cem NEMAJI v tom kterem clanku psat. Za druhe: Autor, za Klub hanoi "se snaží především o to, co dělá vietnamská komunita minimálně – představovat Vietnam a vietnamskou komunitu jinak, než jak ji vidí většina Čechů" ale "To, že uvnitř vietnamské menšiny v ČR existuje také řada rozporů, které mohou vyplývat třeba ze skrytých ekonomických hierarchií, nebo z rozdílných politických názorů, není něco, v čem by se měl angažovat český vietnamista"? Neco jako "Ja nic, ja muzikant"? Nic, nebudu chytat autora za slovo ale uprime si myslim, ze pokud autor necha publikovat ten clanek soucasne s tim reagovanim s par " Přiznávám, že o nich zatím vím málo." Tak by cesky ctenar mohl lepe pochopit viet. komunitu. A tehdy pr.... uz by mohlo znamenat pravdumluvne.

ight phrase) regarding it turmoil which includes taken in theJonathanKr

25.03.2015

Reagovat

  Jonathan [url=https://www.ndcc.tv/deals/cheap-nba-jerseys/]cheap nba jerseys from china[/url] "A number of years ago, before we placed into restrictions, there were some really big guys coming in the league they usually were overpowering people," said Perez.Wilson hit Braylon Edwards on fourth down for one 10yard TD to get the Seahawks within 2317. [url=https://www.ndcc.tv/deals/cheap-mlb-jerseys/]cheap mlb baseball jerseys[/url] ork tackles talking privately room and then in the population ballpark, together with interrogates the link involving art/viewer, performer/spectator."The possibility of a good letdown are certainly, extremely high. [url=https://www.ndcc.tv/deals/cheap-nhl-jerseys/]cheap nhl jerseys from china[/url] Health problems, Health problem, Exploitation, Including knowledge of detrimental real estate brokers can harm the cornea which usually caused sight golf ball infection, Irrigating visitors, Injury, More compact thought, Possibly a phone glimpse.There could laserlight distinct to Mecca at nighttime. [url=https://www.ndcc.tv/deals/cheap-nhl-jerseys/]cheap nhl jerseys[/url]

diskuseeva

14.11.2005

Reagovat

  Diky vam, kteri jste napsali sve nazory a otevreli tak tema, ktere uz dlouho visi ve vzduchu.
To, co spojuje cleny KH, nejsou jednotne politicke nazory. Spolupracujeme na zaklade kladneho vztahu k Vietnamu a primarnim cilem naseho sdruzeni je, jak vite, propagace vietnamske kultury (vice si kazdy muze precist ve stanovach). Proto neni mozne ani ucelne prezentovat nyni nase jednotne "politicke stanovisko". Vzhledem k ruznym nazorum uvnitr KH by mely i tyto stranky ZUSTAT OTEVRENE vsem myslenkam. Nechteji byt hlasnou troubou zadne ze stran, ale informovat o vsech skutecnostech, ktere se Vietnamu tykaji. Do jake miry se jednotlive texty angazuji a nazorove vymezuji, zelezi predevsim na jednotlivych autorech.
Doufam, ze stranky budou mistem pro dalsi diskuse. Bude zalezet jen na tom, kdo z vas se bude chtit zapojit. V navaznosti na tento clanek bude fajn, kdyz nekdo ze zasvecenych bude podrobneji informovat i o mene znamych aspektech okolo vietnamskeho tisku v CR, napr. casopisu Dan Chim Viet. Prostoru mame dostatek :-)
Diky za prizen, nazory i clanky.
Eva Pechova, predseda KH

Re: diskuseNguyen

14.11.2005

Reagovat

  Zdravim, vzhledem k tomu, ze tisknuty Dan Chim Viet je zakazan k prodeji v Sape (snad i v HKH), tak zbyva jen www.danchimviet.com

JanoTisk

14.11.2005

Reagovat

  Petre, udelal jsi skvely proslov, se kterym nelze nez souhlasit. A co se tyce formulaci, "ja nic, ja jsem muzikant" a "vietnamista se musi angazovat vv vietnamske komunite" neni to nahodou tak trochu nesmysl?- respektive co presne znamena "angazovat se?" V historii jsme uz meli angazovane vietnamisty, napr. Francouzi se ve Vietnamu angazovali celkem vyrazne (nebo Britove na civilizacni misi v Indii). Jedna vec je za neco (a proti necemu) bojovat a druha neco poznavat (dobra, nekdo poznava valku, ale s tim na mne nechodte). Nekdo vi od pocatku, ze disidenti jsou ti zli a nekomu je zase jasne, ze spatna je ambasada, dejte pokoj, vite kolik pronasledovanych za sve politicke presvedceni eviduje Amnesty International ve Vietnamu? a kolik v Cesku, Čine, nebo v USA? Svet je cerno-bily? Aha... A co se tyce clanku, mate snad pocit, ze se ctenarum upira vlastni nazor? Jiste ze kazdy clanek vzdy vyjadruje urcity postoj, ale pokud ma dostatecnou snahu zustat objektivni, je to naprosto regulerni. A clanek P.K. se mi rozhodne nezda byt tendencni. Kdo chce, muze se v nem dovedet docela hodne. Obvinte mne z ignoranstvi, ale i kdyz s nespravedlnosti nesouhlasim, zatim nemam chut hledat mezi Vietnamci skryte nepratele.

Další reakce autoraPK

14.11.2005

Reagovat

  Rád bych doplnil to, co jsem nezmínil. Článek byl psán pro Týden, a už tak byl výrazně zkrácen, nutně musel být soustředěn na určitý fenomén. Před zveřejněním na stránkách www.kh jsem měl v úmyslu napsat do komentáře - vzhledem k tomu, že to opravdu trochu přesahuje původní téma, třebaže jej doplňuje - alespoň stručný shrnující přehled oposičních plátků, které se u nás také objevily. Bohužel, ten přehled jsem si sám ještě nestihl udělat, takže jsem usoudil, že se dá doplnit kdykoli později. S tím, že ten článek je v dané podobě soběstačný a ve svém zaměření skoro vyčerpávající (je mi líto, za tím si stojím, při tom rozsahu jsem do článku napsal maximum, aby to vůbec mělo nějaký smysl). Zkrátka, přišlo mi, že není důvod zdržovat zveřejnění textu, když už stejně jednou otištěn byl. Informace mají být čerstvé - jako Vietnamci jistě víte, že i teď už jsou tam některé údaje zastaralé, např. se změnil šéfredaktor Tuan tin moi. Není problém cokoli tomu článku vyčítat: např. jste mi zapomněli vyčinit, že se nezmiňuji o internetových stránkách zdejších Vietnamců atd. I to by přece - pokud bychom fokus rozšířili, jak po mně žádáte - mělo být také pro úplnost zmíněno. Vyčítáte mi, že nemám dostatečný přehled o vnitřních záležitostech viet. komunity? Pokud jste Češi, tak tu naivnost chápu. Pokud jste - a asi jste - Vietnamci, tak sami nejlíp víte, že jsou otázky, na něž mně coby Čechovi skoro žádný Vietnamec neodpoví: např. právě ony "otázky po skrytých ekonomických hierarchiích" a způsobech, jimiž Vaše ambasáda a vedoucí kruhy Vaší komunity zasahují do života komunity. Pokud Vám připadá, že jsem špatný vietnamista, když o tom moc nevím, tak mi to připadá jako výtka, že jsem Čech. Nic nového, už několik Vietnamců mi jasně řeklo, že se marně snažím zajímat o Vaši zemi, nikdy nebudu vědět o Vietnamu a Vietnamcích ani polovinu toho, co oni. Mají pravdu. Mám proto nechat vietnamistiky? Nebo počkat do dalšího života, až se pro změnu narodím jako Vietnamec? Anebo se iniciativně snažit vetřít do vietnamského podsvětí? Dva roky existoval Klub Hanoi bez nejmenších problémů, a letos se už po několikáté dostáváme do kleští, kdy nás někdo chce tlačit k zaujímání politických postojů. Znamená to, že KH za nic nestojí, když se drží stranou choulostivých politických věcí, které vůbec nespadají do rámce činnosti, na niž se naše sdružení už z definice soustředí? Už několik měsíců si v KH říkáme, že bychom se v této věci měli v KH sejít a jasně svůj kolektivní postoj formulovat. Nemyslím, že by názory mezi námi na tu věc byly tak odlišné. Nikdo z nás není politik. Místo setkání tedy došlo k této internetové diskusi. Jsem raději pro interní řešení takových věcí, ale budiž: koneckonců, alespoň naši čtenáři mají možnost nahlédnout, do čeho jsme proti své vůli hnáni a jak nás to samotné trápí. Navrhuji Nguyenovi a spol. to, co už nadhodila Eva: napište nám sem věcný doplňující komentář o historii a současnosti oposičních tiskovin, jež se objevily mezi českými Vietnamci. Místo mne, a co nejdříve, aby se nikdo necítil ochuzen o nášup. Jsem velmi zvědav, zůstanete-li v takovém textu alespoň tak rádobyobjektivní jako já.

Dodatek pro NguyenaPK

14.11.2005

Reagovat

  Zapomněl jsem: s tím doplněním, že oficiální representanti říkají redakcím, co NEMAJÍ psát, souhlasím, protože o tom nepochybuji, ale také ho doplňuji: nevěřím, že se tak děje u každého článku, to jsou prostě celkově daná pravidla (a myslím, že je ani nikdo nemusí říkat, vždyť je všichni Vietnamci znají), které redakce následně v konkrétních textech respektují. Jak jsem ve svém prvním komentáři napsal, někdy snad až vycházejí vstříc víc než se po nich přímo žádá. Každopádně Nguyenova poznámka nevyvrací to, co jsem napsal já. Ale má své oprávnění.

Re: Dodatek pro NguyenaNguyen

14.11.2005

Reagovat

  Chapu, ze se citi pan autor dotcen. Nepochybuji, ze je Vietnamista, dokonce dobry Vietnamista a ze se snazi informovat ceske verejnosti o vietnamske kulture. Diky za to. Pustil ale do temata tisku a chce nechce, k tisku patri kultura i politika. Nesoudim politicky postoj pana autora. Jsme v zemi svobody nazoru i vyznani, dokonce svobody tisku. Uz v minulem prispevku jsem zminil o tom, ze clanek by byl dobry, kdyby autor doplnil ten komentar nebo aspon, ze clanek bude mit pokracovani, eventualne doplneni, pokud autor nekdy stihne. Kazda vec ma rub a lic a liceni jen jedne strany veci nestaci. Pokud autor chce byt objektivni, coz verim, ze autor chce, je vhodne zminit o tom opozicnim tisku taky s tim, ze o tom se vi malo. A pokud autor chce hajit svuj politicky postoj, nemam namitky, ale soucasne mam taky pravo to povazovat za vlezlost. O historii i soucastnosti vietnamskeho opozicniho tisku v Cechach uz bylo napsano dost, v Respektu, v Lidovych novinach i ostatnich listech, staci nekdy zalistovat v knihovne. Jinak kdybych nevedel vic o vietnamske komunite tak po cteni clanku se mi zda, ze vsichni Vietnamci ctou jen ty tisky od redaktoru, kteri "někdy snad až vycházejí vstříc víc než se po nich přímo žádá" rezimu, ktery dnes existuje jen ve trech statech sveta.

bez názvuhus

21.11.2005

Reagovat

  Nechápu moc, o čem se tu diskutuje. Proč by se členové Klub Hanoi měli nějak plést do politicky citlivých věcí? Chce někdo po zde žijících Vietnamcích, aby se nějak aktivně vyjadřovali k české politice, angažovali se v ní? A nemohli bychom úplně stejně říci, že je to jejich alibismus, když s tím nechtějí nic mít? Dokonce ještě oprávněněji, protože oni tu žijí. Vyjadřuje Nguyen své preference pro ODS, KSČ nebo jinou stranu nějak veřejně? A ne-li, vytýká mu to někdo? (Jinak je zajímavé, že zmíněné české časopisy jako Respekt, LN aj. se věnují právě převážně disidentským aktivitám zdejších Vietnamců a o těch většinových se ani nezmiňují - není i to neobjektivní? A není to právě ve výše uvedeném článku vůbec poprvé, co se kdo kdy zabýval těmi oficiálními?) hus

AktualisacePK

06.02.2006

Reagovat

  V článku citovaný šéfredaktor Tuan tin moi Nguyen Thinh se rozešel s vydavatelem a opět založil Tuan le. Časopis Bambus znovu zanikl. Nově však na přelomu roku vyšel zcela nový časopis, trojjazyčné Vietnamské variace (česky, angl., vietnamsky) - jim věnujeme záhy nový, samostatný článek. A ještě něco: vietnamský týdeník An ninh the gioi vychází i v Praze, občas se středoevropským doplňkem (hanojská redakce s českými vydavateli komunikuje přes internet, tiskne se ale zde). Vychází i včetně měsíčního speciálního čísla, zaměřeného na kulturu - to se prodává samostatně, jako ve Vietnamu. PK

Re: AktualisaceOriSmgsiRSu

09.09.2013

Reagovat

  Regis Posted on MoĹĽe ja wyjaĹ›niÄ™ Cubitussowi pewnie chzodiĹ‚o o to, ĹĽe jeĹ›li podwyĹĽszasz VAT z 1% na 3% to podwyĹĽszasz o 2 punkty procentowe ale z drugiej strony sam podatek roĹ›nie trzykrotnie. TakĹĽe podwyĹĽka VAT jest mylnie nazywana jednoprocentowÄ… . Nie wspomnÄ™ o VAT na ksiÄ…ĹĽki bo bym musiaĹ‚ zacząć przeklinać (z 0% na 5%).

učiť sa vietnamskyivka

29.03.2006

Reagovat

  AHOJTE VSETCI MAM TAKY PROBLEM. MAM MANZELA KTORY JE VIETNAMEC A MAM S NIM ROZKOSNEHO CHLAPCEKA A VELMI BY SOM CHCELA ABY MOJ SYNCEK VEDEL VIETNAMSKY JAZYK A JE TIEZ NO NEVIEM KDE SA HO UCIT KTO BY MI POMOHOL.MOJ MANZEL JE HROZNE ZANEPRAZDNENY STALE JE V PRACI A NEMA NA TO CAS.CHCELA BY SOM VEDIET AKE KNIHY BY SOM SI MALA ZAKUPIT A KDE SOM Z TREBISOVA.ZA ODPOVED VOPRED DAKUJEM

Re: učiť sa vietnamskyAn Nguyen

08.09.2006

Reagovat

  Nejlevnější způsob je to , že požádáte manžela, aby sehnal vietnamské dětské videokazety a DVD. Ve Vietnamu to stojí za pakatel, stačí říct a prarodiče svému vnukovi určitě rádi posílají ty detske DVD. Jinak je to problém i pro vietnamské děti , které se narodily tady v Čechách. Až bude větší , pošlete ho v létě na 1-2 měsíce do Vietnamu mezi přibuznými , on se to velice rychle naučí. Z pozdravem

Re: Re: učiť sa vietnamskymonika

29.10.2008

Reagovat

  prosim potrebuji pomoc......moc rada bych se naucila vietnamsky...jenomze jsem ze slovenska....a nemam pristup k zadnym vietnamskym kniham.....prosim nevime mi pomoci, kde by jsem je mohla zehnat????....dekuji.....

VietnamštinaPetr P.

27.09.2013

Reagovat

  Ahoj všichni. Vím, že to nepatří k tomuto článku, ale snad to snad upoutá pozornost. Naskytla se mi možnost individuální výuky vietnamštiny. Mohl bych absolvovat buď 10 lekcí po 60 minutách za 3.800 Kč, nebo 10 lekcí po 90 min = 5.000 Kč. Pokud si najdu parťáka, cena zůstane stejná a podělíme se o ni. Má někdo zájem? Výuka by měla probíhat v Praze 1, v ulici Na Poříčí.

Přidat nový komentář

Zobraz článek "Vietnamský tisk v ČR na vzestupu"

 

Často kladené dotazy

Klub Hanoi nabízí doporučení a kontakty z oblasti nejčastějších dotazů na vietnamskou kulturu a komunitu v ČR.