Hlavní stránka Klubu Hanoi
Hlavní stránka Klubu Hanoi
Hlavní stránka Klubu Hanoi
Mapa stránek  -  Fonty  -  RSS  
 
 

komentáře k článku

Vietnamská rodina - synovská oddanost

13.01.2005, autor článku: Kateřina Nováková

páni to je síla..wery

14.01.2005

Reagovat

  Teda páni to je síla........Chodila jsem 3a půl roku s vietnamcem a toto jsem v jeho rodině taky viděla, a zdálo se mi to divný.Nedokázala jsem to nikdy pochopit.Ta vzájemná sepjatost a semknutost rodiny mě až někdy udivovala a zároveň mi naháněla takovou zvláštní hrůzu.Ta oddanost a poslušnost vůči strýcům tetám, sestrám, bratrům atd.Já byla vychována jinak a tohle prostě pro mě byla záhada .Až teď když jsme se rozešli, jsem pochopila důležitost rodičů, vztahy jeho rodiny a tu zvláštní semknutost.A díky tomuto článku je mi to ještě o mnoho jasnější.Díky za to.Věra

Re: páni to je síla..kiki

20.08.2006

Reagovat

  Ahojky já tě úplně chápu já chodila taky s vietnamcem,docela dlouho....a máš ve všem pravdu....akorát mi jenom mrzelo jak se na mě dívalo okolí,ale já si toho nevšímala...teď sme se spolu bohužel rozešli:-(....jestli chceš tak mi napiš na e-mail ráda bych si s tebou popovídala.Kiki

Re: páni to je síla..kiki

20.08.2006

Reagovat

  Ahojky já tě úplně chápu já chodila taky s vietnamcem,docela dlouho....a máš ve všem pravdu....akorát mi jenom mrzelo jak se na mě dívalo okolí,ale já si toho nevšímala...teď sme se spolu bohužel rozešli:-(....jestli chceš tak mi napiš na e-mail ráda bych si s tebou popovídala.Kiki

opravdu se nikdo nemusi bat? :)mirek

16.01.2005

Reagovat

  Píšeš: Stárnoucí Vietnamci se také jistě ani dnes nemusejí bát osud své duše po smrti. Jistě, nemusejí. Pokud ovšem mají syna, musíme dodat.. Další důsledek dědictví po Konfuciovi, který vydržel do dnešních dnů..

Re: opravdu se nikdo nemusi bat? :)WrpwbMmyHYQnqGGJi

26.07.2011

Reagovat

  Going to put this artilce to good use now.

bez názvue

17.01.2005

Reagovat

  Nádherný článek :-)

it is reallyeka

17.01.2005

Reagovat

  Jo pokud mají syna, ale mohou to být i dcery.Jednou ve vietnamu na pohřbu (vesnice)sem to zažil. A bylo to přesně jak je to napsaný.ženy silně truchlí a muži drží smutek.Takže tato "tradice" zcela nevymizela!!!!!

22eka

17.01.2005

Reagovat

  ale ten 3letý pust to nevím,nejsem si jistej-alkohol,pohlavní styk and so on.

Re: 22kca

17.01.2005

Reagovat

  ty zakony byly platne do 19. stoleti - dneska uz se samozrejme veci zmenily :)

Re: Re: 22Cathy

17.01.2005

Reagovat

  DIKY BOHU že je to tak, jak to je dnes :o) ale samozrejme, ze koreny pretrvavaji i nadale ... z toho duvodu se bohuzel vyskytuje dalsi problemek, nemyslite??, co se tyce vztahy mezi generaci starsiho veku (stare skoly) a dnesni mlady VN clovek...

Re: Re: Re: 22eka

18.01.2005

Reagovat

  jo kdyz si ted vsimnete jak tu VNci,kteří se tu narodili nebo od malička,se neschodujou se svými rodiči,kteří chtěji aby se jejich potomci chovali stejně jako oni ke svým rodičum.Tak tam je velký problem,protože je lepší se chovat jako "Čech volněji v rodině.A proto se většinou baví s českými kamarády a nechtěji se učit vietnamsky.....Je to špatně formulované(napsané) ale doufam ze mi rozumíte co chci říct.

Re: Re: Re: Re: 22eva

20.01.2005

Reagovat

  máš naprostou pravdu, ale podle mě by měli zůstat aspoň z 50 % vietnamci, protože jejich způsoby jsou jedinečné a žádný čech to nepochopí.

bez názvudanča

21.01.2005

Reagovat

  přesně tak, ty vietnamci co už se narodili tady převzali už takový ty český návyky-hlavně kluci se mi zdají teda stejně drzí na svý rodiče jako český kluci-v tomhle už není žádný rozdíl, snad možná jen holky se chovají lépe než ty české, zatím papa

souhlaswery

24.01.2005

Reagovat

  to je pravda, v dnešní době je to opravdu už jíný, ale stále tam ty kořeny konfucionismu přetrváváji.Dnes už jsou vietnamský děti co se tu narodili nebo žijou od malička opravdu na rodiče drzejší a neposlušnější, díky tomu že vyrustají tady u nás, a chovájí se tak jako ostatní čeští vrstevníci, ale nesouhlasím s tím že by byli stejní jako český děti.o mnoho je to stále jiný.A souhlasím s tím že holky jsou o mnoho poslusnější a uzavřenější pro okolí, tím mysím že si vyhledávájí kamarádky vietnamského původu, což chlapcům nedělá problém jít na pivko s českým klukem.papa Wery

Re: souhlaseka

25.01.2005

Reagovat

  Určitě vzhledově nejsou si stejní.Holky sou uzavřenější,protože na nich sou rodiče přísnější.Nechtěji aby se chovali jako Česky.Teda podle některých vietnamcu jako "šlapky".To taky vidíš jaké postavení mají vedle kluku.Muz má vždy hlavní slovo!!

Re: Re: souhlaskca

25.01.2005

Reagovat

  dluzno podotknout, ze hlavni slovo ma navenek muz, ale vzhledem k tomu, ze Vietnamky jsou mimoradne schopne manipulatorky, jejich zajmy rozhodne nezustavaji opomijeny :)

Re: Re: Re: souhlaswery

31.01.2005

Reagovat

  jen by mě zajímalo jak to dělají???taky bych to ráda uměla.Stačí lusknout prstem a mají to co chtěli.

Re: Re: souhlaswery

31.01.2005

Reagovat

  pochopit vietnamské myšlení a jejich mentalitu je dost náročné a zabere to dost času.Ale až to druhý člověk částečně nebo úplně pochopí otevře se mu svět o kterým se mu nezdálo ani v nejdivočejšim snu.proč jsou podle vietnamců(starousedlíků) češky "šlapky"?......převážná část češek-pije alkohol, kouří, jsou vulgární(ty vole, dopr... a horší nepřipadá v úvahu), chodí za chlapci, ukazují se s nimi na veřejnosti a neostýchají se je líbat a dotýkat se jich, nejsou nábožensky založeny,ve své rodině neposlouchají všechny starší osoby("je to můj život, jsem už dospělá, nemáte mi do toho co kecat, atd"), a nejsou ochotný rodině podřídit svůj život.Většina češek si chce založit rodinou vlastní, samozřejmě navštěvuje otce a matku i rodinu manžela, ale kolik češek přistoupí na to, založit si svou rodinu, ale omezovat se na ukor přání a příkazů matky,otce a celé mnohočlenné rodiny?to je však jen třešnička na dortu a je toho mnohem a mnohem více.Tak tedy proč jsou češky vietnamcema považovány za "šlapky"??

bez názvudana

27.01.2005

Reagovat

  ahoj kačko, prosím tě, na co musely ženy sbírat ty moruše??Danča

Re: bez názvuJ.I.

27.01.2005

Reagovat

  Listy morusovnika jsou hlavni potravou bource morusoveho, ktery se v Asii chova za ucelem produkce hedvabi. Larvy se chovaji v drevenich ohradach a neustale se krmi, nez se zakukli- pak se zabiji v horke vode a kokon se rozmota- voila a mame hedvab. Fyzicky sice nenarocna, ale vycerpavajici prace zberu listi ve Vietnamu pripadavala na zeny.

bez názvuaj

31.01.2005

Reagovat

  Tak tu synovskou oddanost velmi dobře znám. Chodím s vietnamcem už 3,5 roku, ale nebude to na moc dlouho (z jeho strany). Zemřela mu maminka ve VN, kterou strašně miloval, teď tu má jen otce a udělal by pro něj první poslední. Je jediným synem, neboť má 2 sestry a říká, že musí dodržet VN tradici a oženit se s vietnamkou a mít s ní děti. Potřebuje, aby ona ve VN obstarávala pohřby a uctívání předků. Ještě jsem zapomněla dodat, že vietnamku už má vybranou, je povahově stejná jako jeho mamka a chodil s ní před 5 lety a stále jí ještě miluje (ale prý i mě),tak mi došlo, že se vrátí k ní, aby bylo vyhověno přání maminky, jež se jí moc jeho přítelkyně zamlouvala.

bez názvuPK

20.02.2005

Reagovat

  To, nakolik si mlade pokoleni Vietnamcu v Cechach a v jinych diasporach udrzi sve zvyky, zavisi do velike miry na tom, nakolik si udrzi jazyk. Vietnamstina sama primo navadi cloveka k urcitemu chovani (napr. zpusobem oslovovani, kdy podle veku a spolecenskeho postaveni vybirame jine osloveni nejen pro druhe, ale i sami pro sebe), nuti ho byt uctivym atd. Cizinci, kteri si vyzkouseli zit mezi Vietnamci a mluvit s nimi jejich jazykem, jiste pocitili, ze se zaroven musi i jinak chovat - pokud by ovsem zustali u anglictiny nebo cestiny, pak by samozrejme spolecenska pravidla urcovali sami. To jsou ovsem jen prechodne veci. Jazyk nas ovsem vsechny urcuje vic, nez si pripoustime. Nepovazuje-li rada vietnamskych deti nejmladsi generace vietnamstinu jiz za svuj prvni jazyk (a radeji i mezi sebou, a to i pred rodici, mluvi treba cesky), pak po nich rodice nemohou chtit, aby vietnamsky zpusob chovani take brali za svuj. Vietnamci zijici u nas by meli mozna casto venovat svym detem vic casu a pece - ne materialni, protoze v tom je nezanedbavaji -, ale aby s nimi komunikovali v jejich rodnem jazyce. Meli by je odmala i vozit do Vietnamu, aby svou pravlast nepovazovaly za cizi svet: kdyz je tam vezmou az v deseti letech, uz je pozde. Zkratka a dobre, jazyk je prvni krok. To ze se deti zaroven uci cesky a povazuji cestinu za druhy ci rovnocenny jazyk, nevadi, naopak, na vytvoreni rovnovahy v dobe prechodu je to idealni. Tragedii je, kdyz ono prechodne stadium neni, a rodice jsou jeste stoprocentni Vietnamci, kteri nerozumeji cesky, a deti uz jsou devadesatiprocentni Cesi, ktere uz se od vietnamstiny a vietnamskych zvyku distancuji. Vznikaji pak vztahy odcizeni v rodine a ztraty identity, jeste daleko prudsi, nez by se mohlo prihodit nam, protoze v tradicnich viet. rodinach jsou vztahy a vzajemna provazanost daleko tesnejsi a vsichni jsou zavisli na vsech - ale take vsichni se na vsechny mohou spolehnout. Neni to o nic horsi nez vztahy u nas, jen jine. Ta narizeni z Kacina clanku jsou uz prece jen davno pase. Jinak pis vic, Kaco, jde Ti to.PK

bez názvuPK

20.02.2005

Reagovat

  Jinak jeste odkaz k basnicce na techto strankach (viz Literarni okenko), ktera rovnez ukazuje, jak tradicni vztahy ve venkovskych rodinach ve VN fungovaly: Kdo by se odvážil pomyslet... od Nguyen Binhe. PK

xxxali

04.02.2008

Reagovat

  Já bych chtěla říct,že jsem vietnamskou mentalitu nepochopila vůbec.Hlídám jedné viet.rodině děti a musím říct,že nevím z čeho by zmiňovaná úcta měla vzejít.Vidím,že rodiče na své děti né jenom,že nemají čas,ale ani ho mít nechtějí.Děti přehazují jako horký brambor od jedné hlídací tety k druhé....Z celé komunikace s rodiči "mých"dětí cítím jenom neúpřimnost a faleš.Chci podotknout,že nejsme ve sporu,chovají se ke mě velice hezky,ta neúpřimnost ale bohužel sálá kompletně ze všeho.Na tyto stránky jsem přišla taky proto,že tomu chci přijít nakloub.ˇUpřímně musím říct,že těch dětí je mi líto.Nemají žáden domov,a rodičovskou lásku takzvaně opičí.Češi taky chodí do práce a ve většině případů dovedou svým dětem zajistit normální domov.Může mi tady někdo říct například,proč zůstávají v obchodě oba manželé i s českou prodavačkou,až do zavíračky?_to není jev pozorované jen u "moji"rodiny,dělají to tak skoro všichni.Není komunita přednější než vlastní děti?Taky mě napadá proč říkat komunita?Nedá se to taky chápat tak,že je rodičům pohodlnější lítat po známých,než se starat o vlastní děti????

Re: xxx

12.02.2008

Reagovat

  zkusim vám odpovědět,mám vietnamského muže a taky jsem hlídala vietnamské dítě,jejich mentalita je těžko pochopitelná,ohání se uctou k rodičům a na děti kaslou.děti si musi udělat,jinak by se o ně neměl kdo starat az budou starý,češi tu maj babičky ale vietnamci ne,na jednu stranu oni ty peníze musí vydělat a většinou muži jsou na houby,neumějí prodávat,jako češi,vidíte většinou v obchodě ženy,na druhou stranu máte pravdu že k těm dětem si nevytvoří pořádnej vztah,neudělaj si na ně čas,nechtěj snima bejt vždyt oni se ani neumi pořádně o ně postarat,já hlídám tu malou už od 4měsíce,já bych nikdy nedala svoje dítě tak brzy hlídat,prostě vietnamky nebaví bejt doma a hlídat,prostě chtěj vydělat a podrbat si,hlavně ty děti už si k nim nevytvoří takovej vztah,neposlouchaj je,a pak je strčí do vietnamu a to dítě je v šoku

conclude controlsbertildapi

17.08.2010

Reagovat

  energy influence frequency

Přidat nový komentář

Zobraz článek "Vietnamská rodina - synovská oddanost"

 

Často kladené dotazy

Klub Hanoi nabízí doporučení a kontakty z oblasti nejčastějších dotazů na vietnamskou kulturu a komunitu v ČR.