Hlavní stránka Klubu Hanoi
Hlavní stránka Klubu Hanoi
Hlavní stránka Klubu Hanoi
Mapa stránek  -  Fonty  -  RSS  
 
 

komentáře k článku

Výstava "Vietnam, země a lidé"

20.04.2004, autor článku: Pavel Frydryšek

vyjádřeníPIERE

23.04.2004

Reagovat

  Zdravím všechny přátele Vietnamu, rád bych reagoval a ujal se zhodnocení výstavy z pohledu fotografa. Hned první fotografie - zátoka Ha Long - mne skutečně zaujala: barevný posun oblohy do zelena, z útesů vystupující podivné bílé útvary, výrazně špatné rozlišení, obrovský škrábanec - ať již na fotografii či na skle - výslednou „kvalitu" jen podtrhl. U ostatních fotografií jsem pak mohl konstatovat téměř to samé. Všechny snímky mají špatné rozlišení, které způsobuje celkové rozostření snímků, u všech je znát barevný posun. Autor evidentně nemá fotografické vzdělání ani praxi. Využil nevhodnou technologii, rozlišení jeho digitálního fotoaparátu bylo pro tento úkol silně nedostačující. Co se týče adjustace, bylo by lepší nalepit fotky na podložku, neboť fotky se pod sklem vlivem vlhka, teploty apod. kroutí, ale vzhledem ke kvalitě přítomných snímků je tato zmínka bezpředmětná. Co pokládám za nejslabší stránku výstavy, je to, že nemá absolutně žádnou výpovědní hodnotu. V propagačním letáku k ní jsem si přečetl: „O Vietnamu se říká, že je to země, na kterou se nezapomíná". Což mohu z vlastní zkušenosti potvrdit, ale z fotografií pana Mutinského nevypadá, že by člověk měl na co extra vzpomínat. Z celkově pochybné koncepce výstavy, ve které spolu snímky vůbec nekorespondují, mám pocit, že jde o fotografie náhodně vyfotografované a poté naházené na hromadu. Snímky by neobstály ani jednotlivě, natož seřazené tímto způsobem k sobě. Jediné co se dá jakžtakž tolerovat, je - a to jen sporadicky - kompozice jednotlivých snímků. Abych pravdu řekl, nechápu, jak mohl autor něco podobného vystavit na veřejnosti. Dle mého názoru se vůbec o propagaci Vietnamu, natož o stylizaci jak umělecké tak komerční, nedá hovořit. (Viktor Koudelka měl fotografie z Vietnamu nesrovnatelně lepší, dokonce i když je nafotil kompaktním fotoaparátem, neboť jeho původní přístroj mu byl po příletu do VSR odcizen.) S pozdravem, Jan Procházka PS: Nejvíce mě zaujala fotografie liány, kterou považuji za opravdový výkvět...

Re: vyjádřeníkca

23.04.2004

Reagovat

  Vsem, ktere fotografie pana Mutinskeho prilis nezaujaly nebo maji podobne vyhrady, vrele doporucuji ctvrtecni predenasky o Vietnamu, kde, soude alespon podle prvni, jsou prezentovany fotky, ktere neslouzi k propagaci, ale ukazuji Vietnam takovy, jaky opravdu je a o jejich vypovedni hodnote nemuze byt nejmensich pochyb...

Re: Re: vyjádřeníPIERE

24.04.2004

Reagovat

  Souhlasím, první přednášky jsem se zúčastnil a byla skvělá.

Re: vyjádřeníIng. Miroslav Čermák

27.04.2004

Reagovat

  Zdravím pana Procházku, kamaráda Viktora Koudelky. Vaše e-mailová adresa je výmluvná (cz_urak@yahoo.com), není co dodat.

Re: vyjádřeníLada P

27.04.2004

Reagovat

  Pane Procházko, vy jste buď slepej nebo úplně blbej. Nejspíš obojí. Jste z Rakovníka? Láďa P.

Re: vyjádřeníLENERT

27.04.2004

Reagovat

  Rád bych věřil, pánové, že umíte rozlišit, která fotografie zobrazuje Vietnam pravdivěji, vždyť nakupujete Adidas ve vinohradské tržnici, že? Jaké jiné snímky jste, pánové, čekali na výstavě, kterou organizuje velvyslanectví, snad underground? Jeďte se do Vietnamu podívat, třeba tak jako já, z Thajska, vyjde to nesrovnatelně levněji. Budete překvapeni, jak je to zajímavý kout světa a nenechte se okrást jako pan Koudelka, abyste pak nevytvářeli geniální fota bazarovým aparátem a neplivali kolem sebe jed. Miloš Lenert

Re: vyjádřenívladimir jicinsky

28.04.2004

Reagovat

  Co tak běsníte? Dnes jsem tu výstavu viděl, je pěkná a to vám zjevně vadí. Jen bych vytkl malý odstup, je to síň na malé exponáty a nejsem si jist, jestli na fotky, které bývají pod sklem. To světlo tam dělá psí kusy. Pokud jste takový borec Piere, tak se předveďte, rozumbrado. Taky jsem si přečetl autorův životopis jako vy a řeknu vám, že jste docela bystrý, když jste si povšiml, že autor nemá fotografické vzdělání. Já s tím problém nemám, je univerzitně vzdělaný a má něco za sebou, alespoň podle životopisu. Že je Vietnam zajímavý jsem z výstavy pochopil a snad se mi někdy podaří se tam podívat. Docela by mě zajímalo, jací jsou Vietnamci ve Vietnamu, předpokládám, že lepší, než ti u nás, na kterých nám vadí ledaccos, při tom nám chybý pohled do zrcadla. Ta výstava rozhodně není pro hloupé lidi, kdo chce vidět, vidí, kdo nechce, blbě žvaní. Zdravím Vladimír Jičínský

Re: Re: vyjádřenímilan

07.02.2006

Reagovat

  pane Jičínský, pozor na gramatiku: "....při tom nám chybý pohled..." Já bych napsal: ... přitom nám chybí pohled... Zdravím Milan Fiala

iaoi6PxNXes5xD0XJ

08.09.2013

Reagovat

  200I do love the manner in which you have freamd this challenge plus it does indeed present me personally some fodder for thought. Nonetheless, from everything that I have observed, I just simply wish as the actual feed-back pack on that men and women stay on issue and not get started upon a tirade regarding some other news du jour. All the same, thank you for this superb point and though I can not necessarily go along with this in totality, I respect the point of view.

is a far healthier set. But that is an ideal!. The particularJonathanKr

25.03.2015

Reagovat

  Jonathan [url=https://www.ndcc.tv/deals/wholesale-nfl-jerseys/]wholesale nfl jersey[/url] Kizer together with his partner, Melinda, are already partnered for more than Twenty two numerous get was living inside Allen given that 1992.They also have. [url=https://www.ndcc.tv/deals/cheap-mlb-jerseys/]cheap mlb hats[/url] The US has got the second highest dating online participants in the world (second to China).And Jeffrey Buchman, professor of internet marketing communications for the Fashion Institute of Technology, notes that Renn and plussize model Johanna Dray have demostrated up on runways at Jean Paul Gaultier and John Galliano, respectively. [url=https://www.ndcc.tv/deals/wholesale-nhl-jerseys/]wholesale nhl jerseys free shipping[/url] "Andrew Koenig father Walter interviewed at the Young TurksUnfortunately, this was not to be so.Though wrestling will head to September voting if you are an early favorite, squash may also have plenty of support. [url=https://www.ndcc.tv/deals/cheap-mlb-jerseys/]cheap mlb jerseys from china[/url]

bez názvuPiere

28.04.2004

Reagovat

  Děkuji za všechny milé reakce, jsem překvapen tolika emocemi, neboť jsem se vyjádřil pouze k tvůrčí a technické stránce věci. Nekritizuji pana Mutinského ani jeho vzdělání, pouze jím nezvládnutou digitální fotografii a koncepci výstavy: právě proto, že je Vietnam zajímavým koutem světa a zasloužil by si lepší zpracování (o čemž jsem přesvědčen mj. díky svému tamnímu několika měsíčnímu pobytu). O panu V. Koudelkovi jsem se zmínil pouze okrajově, pro srovnání, především z důvodu použitých fotografických technik. Nikomu samozřejmě nedoporučuji používat pro reportážní praxi kompaktní fotoaparát. Prostě mě jen překvapuje, jak je možné tak jednoduchou technologií, jakou dnes digitální bezpochyby je, dojít k tak špatnému výsledku. S pozdravem, Piere

bez názvubuřtík

28.04.2004

Reagovat

  Fotky sice dobrý, ale k šikmovokejm bych stejně nejel. Buřt

Na vysvětlenouadmin

29.04.2004

Reagovat

  Vzhledem k tomu, že jsem již měl tu čest obdržet několik emailů, které mě upozorňují na politováníhodný "obsah" této diskuse, považuji za vhodné reagovat. Klub Hanoi ani žádní autoři přispívající na stránky www.klubhanoi.cz nemají s komentáři pod touto recenzí nic společného (s jednou výjimkou kca). Za textem recenze si stojíme, měli jsme své důvody ji uveřejnit s vyzněním, které zde můžete najít.
V jiných případech většinou přistupuji k mazání nevhodných příspěvků, pod tímto článkem by však bohužel prakticky nic nezbylo. Děkuji tímto konstruktivním přispěvatelům (i velmi kritickým), pokud srozumintelně vyjádřili svůj názor a zároveň se zdrželi osobních invektiv.
Mirek.

bez názvuJaja

29.04.2004

Reagovat

  Dneska se strili i v Thajsku, v Koree bouchaj vlaky, loni atentaty na Bali, v Cine totalita, ve Vietnamu taky, ma to smysl jezdit do Azie? Jaja

Jednoduchá digitální technologie...Bednařík

29.04.2004

Reagovat

  Výstavu jsem viděl v pondělí odpoledne, protože jsem vzděláním technik, nebudu se teď vyjadřovat k umění. Ovšem věta pana Piera, cituji:"Prostě mě jen překvapuje, jak je možné tak jednoduchou technologií, jakou dnes digitální bezpochyby je, dojít k tak špatnému výsledku" je skvost. Tak za prve pane Piere, technologický proces (lépe postup) digitalizace dat není vůbec JEDNODUCHÝ, jednoduchý nebyl před rokem a jednoduchý nebude ani za pět let, nic na tom nemění ten fakt, že kterýkoliv loupák zmáčkne čudlík a mámo podívej jak jsme pěkní u toho moře... A za druhe, jak jste přišel na to, že DNES je digitální technologie jednoduchá? To jako včera to bylo těžší? Pochopil jsem z vašeho vyjádření, že sám jste ve Vietnamu byl delší dobu a předpokládám, že máte nějaké fotografie. Uživatelsky snadno jdou digitalizovat a admin Vám dá jistě webový prostor, pochlubte se příteli...

nahodaIM

30.04.2004

Reagovat

  Zdravim přátele i nepřátele,¨ náhodou jsem se dostal jak na výstavu, tak na tuto w. stránku. Pane Piere, výpovědní hodnotu sice nemohu posoudit (indočína mě moc nebere), ale fotografie mi přišly také opravdu hodně špatné... Ing. Ivan Malý

technicka kvalitaPavel

30.04.2004

Reagovat

  Take me prinejmensim zarazila Pierova "optimisticka" veta o jednoduchosti digitalni technologie, presto vyrok vcelku sedi. Dobrat se digitalni cestou (analogova ma zase jine problemy) k presnym barvam, bohatym polotonum a ostremu velkemu formatu neni rozhodne trivialni zalezitost. Tady je ale do oci bijici, ze i bez buhvi jakeho color managementu, komplikovane interpolace, 16-ti bitove hloubky barev a dalsich vychytavek snad kazdy laik pri trose stesti vyprodukuje technicky kvalitnejsi vystupy. Neberte, prosim, tento komentar jako utok na autora fotografii nebo na kohokoli jineho, je to ciste konstatovani, ze veskera prace, ktera byla k usporadani vystavy urcite treba, vysla bohuzel z velke casti naprazdno.

diskuse???Kojak

05.05.2004

Reagovat

  Nechápu rozhořčení admina nad touto diskusí. Autor prvního komentáře Pier prostě vyjádřil svůj názor. Žádné vulgarní vyjádření jsem nenalezl. Rozhodně nechápu proč admin hovoří o mazání příspěvků. Vždyť jedině polemikou se mohou jednotliví přispěvatelé dobrat nějakého konsensu. P.S. výstavu jsem zatím neviděl a moc se na ní těším. P.S.S. K její návštěvě mě mimo jiné vyprovokovala i zmíněná výměna názorů

Re: diskuse???admin

05.05.2004

Reagovat

  Asi jsem se špatně vyjádřil. Nejsem rozhořčen nad touto diskusí, jen jsem chtěl nějak reagovat na rozhořčené maily, které mi na toto téma došly. Jsem samozřejmě hlavně potěšen, že nějaká diskuse probíhá, souhlasím s tebou, že Pierův příspěvek byl konstruktivní; o všech se to říci nedá.

DiskuseJVK

06.05.2004

Reagovat

  Vážení diskutující, přiznávám se hned v úvodu, že se mi zatím nenaskytla příležitost navštívit některou ze zemí jihovýchodní Asie, tudíž nemohu kvalifikovaně posoudit výpovědní hodnotu této výstavy. Působil jsem však jako pedagog na katedře fotografie na FAMU, dlouhá léta se zabývám reklamní a výtvarnou fotografií a čas od času bývám některými periodiky vyzýván, abych se vyjádřil k té, či jiné výstavě. Není-li cílovou skupinou čtenářů mých článků úzký okruh odborníků, ale široká veřejnost, zpravidla nebývám přísně kritický. Považuji za prioritní vyzdvihnout kladné stránky každé kulturní události, kterou považuji za přínosnou. Po návštěvě výstavy Vietnam, země a lidé a seznámení se s recenzí a touto diskusí, jsem se rozhodl reagovat na některá témata. Předesílám, že považuji za zcela vedlejší, jsou-li fotografie zhotovené klasickou technologií, či tištěné plotrem a je také zcela vedlejší, jsou-li snímky pořízeny klasickou nebo digitální zrcadlovkou. Vývoj nelze zastavit, já sám ve své praxi dávám přednost digitální technologii před klasickou a pochopitelně aktivně sleduji její překotný vývoj. A snad právě proto bych se nikdy neuchýlil k diletantskému tvrzení, že je to technologie jednoduchá. Podobně amatérsky působí výroky o malém rozlišení vystavovaných fotografií čili digitálních tisků. Je-li tím míněna velikost snímače fotoaparátu, kterým autor tyto snímky pořídil, pak toto rozlišení odhaduji někde mezi 6 - 8 Mp, což považuji i ve spodní hranici za plně dostačující, samozřejmě za použití kvalitní optiky a o té nemůže být jakákoliv pochybnost. Domnívám se, že i při nízkých citlivostech vykazuje fotoaparát v drtivé většině výsledky téměř bez šumu a velmi slušně prokreslené, barvy jsou adekvátně syté, ve středních a tmavých partiích plošně vyvážené. Jen u některých snímků není zcela bez problémů balance bílé. Ze zkušenosti vím, že digitální tiskové technologie i přes svoji poměrně dlouhou, asi desetiletou, historii neustále nedávají spát řadě lidí v on-demad tiskárnách a pre-press studiích. Problém bývá zpravidla v nastavení profilů RIPu, na výběr bývá velké množství položek a jejich kombinace se dají počítat na desetitisíce a zdaleka ne všechny odpovídají požadavkům na kvalitní barevný výstup na zvoleném tiskovém materiálu. Nemám v úmyslu zabíhat příliš do technických detailů, chci jen naznačit, že to, co platilo dříve o fotolaboratořích - některé si časem vysloužily renomé u fotografů, jiné slouží ke spokojenosti laické veřejnosti jako zhotovitelé amatérských prací - to platí i dnes ve zpracování digitálních výstupů. Předpokládám, že i tyto skutečnosti si autor uvědomoval při zhotovování tisků, neboť mírné rozdíly v kvalitě tisku - barevné posuny do modré, do zelené - prozrazují jisté hledání, tisky pravděpodobně nejsou pořízeny v jednom studiu nebo na jednom stroji. Vystavené fotografie, převážná část, mají nespornou výtvarnou hodnotu a jejich propagační charakter plní svoji funkci. Citlivý divák určitě vnímá jejich vlídnou atmosféru a díky tajemné poetice má dostatečný prostor pro vlastní přemýšlení a hledání naznačeného. Tato kolekce barevných fotografií pořízená během cesty, na první pohled atraktivním prostředím, napovídá, že je, vzhledem k instalačním možnostem tohoto výstavního prostoru, jen úzkým výběrem, neboť výstavní možnosti jsou limitující. Výstava Vietnam, země a lidé i přes některé dílčí technické nedostatky, je kvalitním kulturním počinem. Krej

Re: DiskusePIERE

10.05.2004

Reagovat

  Souhlasím s tím, že zvolená technologie - ať již analogová (které dávám přednost já, protože zatím digitální nedosahuje možností středního formátu) či digitální - není tolik důležitá, pokud je výsledek kvalitní. Za diletantské tvrzení o jednoduchosti digitální technologie se omlouvám, zvolil jsem špatnou formulaci. Jednoduchost v digitální fotografii vidím především v tom, že umožňuje autorovi pracovat se snímky v programech k tomu určených a dnes snadno dostupných: tímto způsobem lze ve srovnání s klasickou fotografií, dle mého názoru, dojít snadněji k požadované kvalitě snímku (mluvím o barevné fotografii). Jinak mám z příspěvku pocit, že jeho autor viděl jiné fotografie než já. Nechápu, jak je možné ze snímků, které jsem na výstavě shlédl, poznat ani odhadnout, že snímky byly pořízeny v rozlišení 6 - 8 Mp. Je samozřejmě možné, že výsledná neuspokojivá kvalita snímků byla způsobena špatným tiskem, to však přece nemůže sloužit jako omluva. Co se týče výtvarné hodnoty, u většiny fotografií jsem žádnou nezaznamenal. A co se týče koncepce snímků na výstavě, neucelenost bych snad omluvil v případě, kdyby autor výslovně uvedl, že jde o pouhý náhled do ucelené kolekce fotografií z Vietnamu, kterou však vzhledem k malému výstavnímu prostoru nebylo možno předvést. O "kvalitním" kulturním počinu bych proto raději nehovořil. Piere

Re: Re: DiskuseK9VxLYgG2

24.12.2016

Reagovat

  I think this sounds like a great tool that can be used in the classroom. It looks easy to use, and for all ages, which is a great thing when using it in the classroom. I think this would be a great application to use with older students who understand the concept of coaaiborltlon. Being able to collaborate with other people on the same page is a cool feature, and could be used in class, as well as at home, since creating an account is free and is accessible on any computer. I believe this is a great educational tool that allows students to communicate with each other, and solve problems together on the computer.

bez názvuLadaP

10.05.2004

Reagovat

  Ctvrtecni prednaska o Hanoji - velka nuda.Lada

Re: bez názvuPavel

10.05.2004

Reagovat

  Souhlasim, take jsem se nudil.

Re: Re: bez názvuPetr H.

12.05.2004

Reagovat

  A co jste cekali. Staci se podivat, na clanky, ktere tu prednasejici pan pise a je to jasny.:-)

Re: Re: Re: bez názvueva

13.05.2004

Reagovat

  Hm, Tvuj nazor me prekvapil. Ja si naopak myslim, ze nektere jeho clanky patri k nejlepsim na strankach, protoze narozdil od nas ostatnich ma Jano talent...

Re: Re: Re: Re: bez názvuodpoved

14.05.2004

Reagovat

  Ja proti autorovi nic nemam, ale proc se tak podcenovat?

Re: bez názvucvfoDItxhfadrEXo

14.05.2013

Reagovat

  The visa issued by the essabmy of Vietnam or visa on arrival will bear a stamp. Hence the visa is useful for departing Vietnam via land. The Vietnam essabmy list can be seen on our website through which you can get your visa.Hope it is clear

Re: Re: Re: Re: Re: bez názvubyHnT7ZgqxG

08.09.2013

Reagovat

  Tourist visa is the visa for staying in Vietnam with torsuim purpose, of course you can not do business with this kind of visa.Business visa is a kind of visa for people want to do business in Vietnam, working on vassel, . and all above, you can travel with business visa without problem

Re: Re: bez názvuiW1594ihA

09.09.2013

Reagovat

  Hi Allan, we can surely tell you that there will not be any pleorbm for your entry for the second time via bus as on your passport you already have a visa. Hope you understood.

nudaJ:..

12.05.2004

Reagovat

  Ale nejvic jsem se nudil ja

spatnekymui

12.05.2004

Reagovat

  Co bylo spatne?

Pro PieraMirek

12.05.2004

Reagovat

  Zdar, ozvi se mi prosim na mail; diky. Mirek.

Re: Pro PieraJ.

13.05.2004

Reagovat

  Ozvi se mu ty na mail cz_urak@yahoo.com.

bez názvuvjicin

13.05.2004

Reagovat

  Mirku, Piere má přece adresu cz_urak@yahoo.com, ty neznáš adresu svého "konstruktivního" kámoše?

Re: bez názvuMirek

13.05.2004

Reagovat

  Děkuji za radu, pane Jičínský. Budete se divit, ale neznám adresy všech lidí na internetu. Ani jsem doteď nevěděl, že se účastníci diskuse pod tímto článkem dělí na Vaše a moje "kámoše". Člověk se holt pořád učí.

Re: bez názvuIVCQKAbhRpKLw

09.02.2012

Reagovat

  i don’t feel like i got NEARLY enguoh banana action in vietnam! oops. that sounded dirty.

Re: Re: bez názvuPzZtCET8

08.09.2013

Reagovat

  cool photos Luce, i love the look of those skrtis like my one, but with the thick band of red round the hem so cool! and the bolts of Hilltribe embroidery fabric drooool X

Cesky Brodstadler

27.08.2004

Reagovat

  Jsem rád, že se mi, i když na poslední chvíli, podařilo navštívit Podlipanské muzeum v Českém Brodě a probíhající výstavu fotografií z Vietnamu. Viděl jsem i pražskou, mohu tedy srovnávat. Mnohem lepší pocit jsem měl z výstavy v Českém Brodě. Krásná výstavní síň - prostorný sál, který skýtá více instalačních možností. Rozptýlené stropní osvětlení, ideální měkké světlo, dostatečný odstup od fotografií. Vše, co v barokní kapli na Jungmannově náměstí v Praze chybělo. Řazení fotografií do tématických celků (v Českém Brodě) je velmi zdařilé - město, venkov, památky, lidi, příroda. Oceňuji novou úpravu fotografií, nakašírování na pevné podložce a bez vrchního krycího skla, čistá exaktní adjustace. Velmi pěkná výstava! Ing. Ladislav Štádler, Praha 1

Přidat nový komentář

Zobraz článek "Výstava "Vietnam, země a lidé""

 

Často kladené dotazy

Klub Hanoi nabízí doporučení a kontakty z oblasti nejčastějších dotazů na vietnamskou kulturu a komunitu v ČR.