Hlavní stránka Klubu Hanoi
Hlavní stránka Klubu Hanoi
Hlavní stránka Klubu Hanoi
Mapa stránek  -  Fonty  -  RSS  
 
 

komentáře k článku

VIETNAM - Země rýže a hor

03.12.2003, autor článku: Kateřina Nováková

chvala recensentcepk

04.12.2003

Reagovat

  Moc trefna recense, ted uz to ani nemusime cist. Par dodatku: Propagacni slogan, ktery knihu doprovazi slovy, ze jde o "prvni cestopis VN v historii Ceske republiky i Ceskoslovenska", je samozrejme blbost, coz je potreba dodat. Knizek o Vietnamu vysla uz cela rada, a vetsinou lepsich - mj. A.Fiedler, J.Cierny, ale hlavne nenahraditelny M. Rozehnal (jehoz reedice by byla mnohem zasluznejsim cinem), ani nemluve o sirsich cestopisech, kde je venovana VN jen cast (Šita, Vejvoda, Erban aj.). Mezi vyznamnejsi informacni knizky o VN nutno priradit i tu od Klinderove v edici (tusim) Zeme sveta, o Vasiljevove historisujici knizce ani nemluve. O tom, ze se jinak sympaticky V.Koudelka nepodival ani do nejzakladnejsi ceske literatury o VN, svedci spousta chyb, ktere by neudelal zadny zacatecnik, ktery by se namahal otevrit alespon jednu z nich (ani by nepotreboval jet do Asie): nikde v ceskych pramenech nenajdete Halong bay (natoz prisprostlou variaci Halon bay - lon je totiz ve viet. sproste slovo), ale vsude jen: zatoka Halong. Podobne neexistuji zadni Chamové, ale jen a pouze Čamové. Nejinak Red Dao - u Koudelky aspon foneticky prepsane jako Red Zao -existuji i v Cechach texty, kde se jasne hovori o Červených Zao (Dao). Zkratka a dobre, Koudelka viditelne pracoval vyhradne s anglickym materialem, mozna jen s pruvodci. Je to velka skoda, kdyz se objevi takhle polovicata knizka, tim spis, ze se takhle zmrhanou nadeji chce honosit prave Cesko-vietnamska spolecnost, ktera ma spoustu prostredku, jak podobne veci aspon letmo zkontrolovat. Prace kvapna, malo platna. Pro Vietnam opravdu medvedi sluzba. Jako visitka C-V spolecnosti take zalostne - co si o nas pomysli kolegove z ostatnich orientalistickych spolku pridruzenych ke Kontinentum? PK

Re: chvala recensentceeva

05.12.2003

Reagovat

  Absolutne souhlasim s recenzi i s komentarem od PK. Snad bych jen dodala, ze ani fotky nejsou nic moc. Mohla to byt zajimava knizka, stacilo se jen trochu snazit, overit si informace a opravit hloupe chyby...

Participated in a tennis pitch dispose of, at which she or he wereJonathanKr

25.03.2015

Reagovat

  Jonathan [url=https://www.ndcc.tv/deals/]cheap jerseys from china[/url] Soccer cleats is a very apparent pick of players able to receive a better traction and prospective to own in all the directions.Preventing mass atrocities is "a core national security interest in addition to a core moral responsibility of america," he explained. [url=https://www.ndcc.tv/deals/cheap-nfl-jerseys/]cheap nfl jerseys china[/url] "Every bike is produced by the Front Range except for two bikes inside mountain bike section," he stated."Everything else comes from a 60mile radius. [url=https://www.ndcc.tv/deals/wholesale-jerseys/]nfl wholesale jerseys[/url] Is proper that you can buy an electric digital spy cam as cheap an.Contained in the opposition is bordered by regarding blog post, In regards to the opposite, Tend to be individuals who are intelligibly introverted together with extro. [url=https://www.ndcc.tv/deals/wholesale-nba-jerseys/]wholesale nba jersey[/url]

radianh viet

05.12.2003

Reagovat

  Ja bych spis navrhoval, abychom byli radi, ze se o Vietnamu vubec nejaka knizka objevila. Mozna urcena turistum- jiste takovych je taky potreba- a tedy chybna gramaticky. Mne je lito, ze v Cechach nevychyzi knizek vic. Proto ocenuji kazdy pocin. Knizku jsme celou neprecetl ale co jsem videl, by mozna nektere lidi mohlo urazit, ale cestopisy o Vietnamu Vietnamsky lide stejne nectou. N.A.V.

Re: radikca

05.12.2003

Reagovat

  Osobne zastavam nazor, ze nez vydat takovou hruzu, je lepsi nevydat nic. Za tech 250kc bych ocekavala neco podstatne lepsiho... Nicmene souhlasim, ze kazde upozorneni na Vietnam je dobre, ale prece jen by to melo mit nejakou uroven... Je to zrejme na nas :) kca

Re: Re: radihus

09.12.2003

Reagovat

  Je to zrejme na kca?

doplnekpk

10.12.2003

Reagovat

  Jeste jedna vec: zaradit reklamu doprostred knizky, mezi fotky a text, to je opravdu dumyslna inovace! To uz si clovek ani v takhle vypravne knizce nemuze oddychnout od propagace a propagandy? Nekomentuji umisteni reklam na obalce ani vzadu, ale preci jen: uprostred...? Nevim, nevim, snad jsem prilis konservativni.

reklamaky mui

11.12.2003

Reagovat

  konzervativni, to jseš. možna má knižka sloužit jako propagace, a pak je vydařená. Druhá věc je, jestli má být propagací Vietnamu- Česko-vietnamské společnosti- nebo p. Wintera. Nebo snad všeho dohromady.Myslim, že to je docela zasadni otazka.

Re: reklamakca

16.12.2003

Reagovat

  Nevim, jestli jsi tu knizku cetl, ale zda se, ze ne, protoze pjinak bys pochopil, ze zrejme opravdu nejde o propagaci C-V spolecnosti, protoze o te tam neni ani zminka. Zminovan je Winter, ale rekla bych, ze jde skutecne o snahu napsat cestopis a to, ze Koudelka Wintera jmenuje, je podle me na oplatku za podporu pri vydani te knihy.

NEUDĚLAT NIC A JEN KRITIZOVAT UMÍ KAŽDÝMARCEL WINTER

21.12.2003

Reagovat

  Vážení kritici, výhodou demokracie je, že si tuto knihu vůbec nemusíte kupovat, pokud nechcete. Již více jak 7 let jsem stále slyšel, že někdo připravuje vydání cestopisné knihy o současném Vietnamu. Byly to však jen sliby a plané řeči. Tato cestopisná kniha o celém SOUČASNÉM VIETNAMU u nás opravdu zatím nikdy nevyšla a jsem rád, že se nám to za pomoci autora a cestovatele pana Ing.Viktora Koudelky z Rakovníka povedlo. Jsem rád, že tuto knihu v listopadu slavnostně pokřtil velvyslanec VSR v ČR pan Bai Khac But za přítomnosti 50 hostů,vedení Svazu Vietnamců v ČR, novinářů i vietnamské televize, která o této slavnostní akci informovala ve svém zpravodajství. V Novém roce 2004 připravujeme dokonce velkou reprezentační obrazovou publikaci o Vietnamu obsahující výhradně jen mnoho barevných fotografií ze současného Vietnamu. V roce 2005 chceme pomoci vydat anglickou upravenou verzi knihy " Vietnam - země rýže a hor ". Chceme účinně konkrétně pomoci zvýšit informovanost o současném Vietnamu pro rozvoj turistického ruchu v tomto teritoriu a jako impuls pro naše občany k návštěvě Vietnamu, zejména pro mladé lidi - studenty. Nikdy nebudeme spolupracovat na tvorbě knih " a la Potěmkinovi vesnice ", jaké bohužel u nás o řadě států vycházely v minulosti. Z některých recenzí však je zřejmé, že se po tom ještě i dnes někomu stýská. Jsem rád, že autor knihy pan Ing.Viktor Koudelka procestoval letos v březnu a dubnu Vietnam jako tzv." baťůžkář ", protože právě mladí lidé tohoto zaměření tvoří nejvíce zahraničních turistů nejen ve Vietnamu, ale na celém světě. Zkušenosti těch, co bydleli v rezidenci, nebo v pětihvězdičkových hotelích lze nahradit propagačními materiály hotelů a penzionů. Velký zájem veřejnosti o tuto knihu v knihkupectvích dokazuje, že jí mladí lidé ( a nejen oni ) rozumí a že je zaujala. Kdo chce pomoci Vietnamu, musí to udělat konkrétními činy, nikoliv neudělat nic a jen kritizovat. Víte, kdo nic nedělá, také nic nezkazí, ale každý kritik by měl být objektivní, podepsat se pod svoji kritiku pravdivým plným jménem a ne jen závistivě pomlouvat a házet špínu na projekt, který se nám jako prvním v ČR podařilo realizovat a dokonce za 9 měsíců.Tomu, komu se tato kniha nelíbí, ať si ji nekupuje a nejlepší by bylo ( pro Vietnam ), aby tito kritici napsali a vydali ještě lepší knihu, než je ta naše, co jí tak vehementně kritizují. Dokáží to? Marcel Winter - předseda Česko-vietnamské společnosti a majitel marketingové firmy WMC. ( Http://www.wmc-winter.cz )

Re: Neudělat nic a jen kritizovat umí každýadmin

21.12.2003

Reagovat

  Vážený pane Wintere,
bohužel Vás musím zklamat, ale napsat kvalitní fundovanou kritiku každý neumí. Ostatně kdyby byl kritické analýzy schopen každý a kdyby byla všeobecně známa alespoň základní fakta o vietnamské realitě, nemohla by kniha VIETNAM – ZEMĚ RÝŽE A HOR vyjít s faktickými a stylistickými nedostatky, na které recenze upozorňuje. Je překvapující, že Vám je zatěžko přijmout potřebnost odborné kritiky, tím spíše, že může autorovi pomoci k odstranění nedostatků v případném příštím vydání, pokud má kniha na trhu takový úspěch, jak popisujete.
Nelze než souhlasit s recenzentkou, že kvalitní knihu dělá především její obsah. Nejsou to tedy účastníci slavnostního křtu, pochvalné zprávy v televizi a novinách, rekordní rychlost realizace projektu a dokonce ani dobré úmysly, které dílu pana Koudelky, jak píšete, dláždily cestu na pulty knihkupectví.
Mohu Vás ubezpečit, že recenzentka, která je mimochodem podepsána plným (a pravým) jménem, pobývala ve Vietnamu několikanásobně déle, než např. autor čerstvě vydaného cestopisu, a za tu dobu, pokud je mi známo, nebydlela ani jednou v žádné "rezidenci nebo v pětihvězdičkových hotelích"...
Ačkoli mi není zřejmá žádná souvislost mezi kvalitou diskutovaného cestopisu a připravovanými aktivitami ČVS, o kterých se zmiňujete, mohu Vás ujistit, že z naší strany je každý kulturní počin vítán; jsem proto opravdu rád, že se můžeme těšit na výstavu fotografií, již avizujete.
Na závěr bych rád upozornil, že vedle cestopisu VIETNAM – ZEMĚ RÝŽE A HOR vyšly v nedávné době i jiné publikace s tematikou Vietnamu. Připomeňme např. knihu překladů básníka Nguyena Binhe, jejíž autor Petr Komers je naším členem a aktivním přispěvatelem těchto stránek (aniž bychom jako organizace měli jakékoli ambice být s vydáním knihy explicitně spojováni). Vedle projektů, které Klub v současné době připravuje, bych rád vyzdvihl i samotné tyto internetové stránky, jež jsou v podmínkách ČR (a SR) ojedinělou záležitostí, a které, pro Vaši orientaci, shlédlo za půl roku jejich provozu přes 3000 návštěvníků.
Všechno dobré v roce 2004 Vám přeje
Miroslav Pech, administrátor webu klubhanoi.cz

1.DOTISK KNIHY BUDE OPRAVENMARCEL WINTER

21.12.2003

Reagovat

  Vážený pane, vážení kritici! Vždy a všude doslova uvádím, že se jedná o první CESTOPISNOU KNIHU SOUČASNÉHO VIETNAMU vydanou u nás, ve spolupráci s naší Česko-vietnamskou společností. Nelze ji tedy srovnávat s překlady básní od vietnamských básníků,či s románem odehrávajícím se v Saigonu před sjednocením Vietnamu, to je absurdní a nepochopitelné. Paní recenzentky si naopak vážím ( i Vás ), protože jste podepsáni svým celým jménem, ale ti ostatní " kritici ", kteří srovnávají nesrovnatelné, se zbaběle skrývají za své zkratky, nebo přezdívky, proč asi? Vážím si také upozornění na určité chyby, zaviněné nedbalou prací korektora vydavatelství. Autor knihy pan Ing.Viktor Koudelka již zadal novou korekturu a všechny chci ubezpečit, že brzký 1.dotisk knihy bude bez těchto chyb. Jak jsem uvedl ve své dřívější reakci, kdo nic nedělá většinou ani nic nezkazí. Hodnotit se má ale také iniciativa a smysl i přínos projektu vydání cestopisné knihy o současném Vietnamu očima mladého turisty, jenž navštíví VSR poprvé a ne často možná jen ze závisti ( že se nám podařilo jako prvním v ČR tento projekt připravit a zrealizovat )uvádět, že o Vietnamu již knihy v minulosti u nás vyšly a uvádět básně, či romány.To není správné. ani etické. První cestopisná kniha o současném Vietnamu v češtině i se 105 barevnými fotografiemi je na světě a díky za ni! Komu se nelíbí, ať si ji nekupuje a ti, co se tak skrývají za svými zkratkami a vydávají se za odborníky Vietnamu, ať napíší a vydají lepší! Apropó, proč to dosud neudělali? Přeji Vám všem krásné vánoční svátky plné klidu a pohody, hodně zdraví, štěstí a úspěchů v Novém roce 2004 i více tolerance a pochopení k těm, kteří jen nekritizují, ale sami pro věc něco užitečného dělají. Věřte, bude líp! A vo, vo tom to je !!! Marcel WINTER Předseda Česko-vietnamské společnosti E-mail: w.m.c@worldonline.cz ; Http://www.wmc-winter.cz

Re: 1.DOTISK KNIHY BUDE OPRAVENadmin

22.12.2003

Reagovat

  Vážený pane Wintere,
používání nickname (přezdívek) je na internetu samozřejmou věcí a náš web nemá žádný důvod se zaběhnutým standardům bránit.
Kniha p. Koudelky byla nade vší pochybnost provázena sloganem "první cestopisná kniha o Vietnamu vydaná v ČR". Proto rozhodně JE NA MÍSTĚ připomenout výbornou cestopisnou knihu Rozehnalovu, přestože nemusí být příjemné, že srovnání vychází pro nový cestopis doslova tragicky. Další knihy, které byly v předchozích komentářích zmíněny, jako např. sbírka Tisíc oken, jsou uvedeny v reakci na jiná Vaše tvrzení, kdy se oháníte ojedinělostí projektu na poli literatury týkající se Vietnamu vůbec a také obviňujete ostatní z nečinnosti nebo dokonce neschopnosti. Dále byste měl pravděpodobně konkretizovat, na koho je mířena poznámka o lidech, kteří "se vydávají za odborníky Vietnamu". Je možné, že Vám nejsou zcela známy všechny zvyklosti, jež je obvyklé dodržovat v internetové diskusi, a ostatní účastníci Vám jistě budou některé přehmaty tolerovat, nicméně Vás ujišťuji, že základní pravidla slušnosti je nutno dodržovat všude.
Dovolte mi ještě jednu poznámku. Domníváte se, že kdo sám žádné dílo nevytvořil, nemá ani právo kritizovat práci jiných. Jedná se o banální omyl stejně starý, jako odborná kritika sama; kdybyste si laskavě mohl mylnost svého stanoviska uvědomit, ušetřili bychom si napříště spoustu neplodných odstavců bezobsažného textu z obou stran.
Závěrem chci vyjádřit své potěšení, že jste si stránky www.klubhanoi.cz vybral jako místo vhodné pro diskusi a setkání s dalšími lidmi, které spojuje téma Vietnamu.
S pozdravem
M. Pech, administrátor www.klubhanoi.cz.

chenkeinvchenmeinv

12.06.2015

Reagovat

  chenlili20150612 fdsf

RÁD DISKUTUJI S KONKRÉTNÍMI LIDMI, NIKOLIV S ANONYMYMARCEL WINTER

22.12.2003

Reagovat

  Vážený pane, vím dobře, jak běží diskuze na internetu, ale většinou seriózní a slušní lidé uvedou své celé jméno, nikoliv anonymní přezdívku, či nic neříkající zkratku.To dělají často ti, co se z různých důvodů stydí podepsat a těmto lidem taková internetová diskuze vyhovuje, protože mohou psát nesmysly a házet špínu na kohokoliv a cokoliv i tvrdit absolutní lži. Žádnou jinou cestopisnou knihu o současném Vietnamu jsem na pultech knihkupectví v ČR v posledních letech neviděl a to mne ubezpečuje v tom, že jsem aktivně pomohl správné věci a tento projekt jsem za 9 měsíců realizoval. Nemíním již dál polemizovat, vše jsem již sdělil. Ano každý má právo kritizovat, ale doporučuji, aby si také někdy něco podobného sám zkusil zrealizovat, pak by získal přinejmenším objektivnější názor. Různých kritiků máme v naší dnešní společnosti mnoho,teoretických radilů ještě více, ale těch co konkrétně v praxi něco pro věc: zvýšení informovanosti o současném Vietnamu - dělají, je již poněkud značně méně. A to je nutné si uvědomit. Bohužel jsou a budou mezi námi lidé, kteří tento fakt nikdy nepochopí, neboť již Jan Werich řekl, že proti lidské blbosti musíme stále bojovat i když víme, že ten boj nikdy nevyhrajeme. Prostě musíme a proto jsem na nesmyslná tvrzení a v některých případech i doslova na lži, musel reagovat. Oproti jiným diskutujícím jsem se však vždy pod své příspěvky podepsal. Marcel WINTER Předseda Česko-vietnamské společnosti Majitel marketingové firmy WMC Nositel zlatých medailí z mez.veletrhů VIIF 2000-2003 a Vietnam EXPO 2003 v Hanoji. E-mail: w.m.c@worldonline.cz ; Http://www.wmc-winter.cz

bez názvupk

22.12.2003

Reagovat

  Byl jsem pred par minutami upozornen, ze zde probiha vasniva diskuse, a proto teprve ted mohu odkryt svou prezdivku, za niz se zbabele schovavam. (Viz vyse dva prispevky, za nimiz si zcela stojim, byt jsem mozna zkomolil jmeno jednoho citovaneho autora.) Jmenuji se Petr Komers a panu autorovi knizky jsem nabizel pripominky primo osobne pri presentaci knihy: ze se neozval sam, je mi opravdu lito. Myslim, ze ta debata nabira nezadouci smer, ktery nesvedci nikomu: nechme vzajemneho obvinovani a sebevychvalovani a soustredme se na podstatu veci same: jde nam vsem o VN, na tom se snad shodneme. Zamer udelat knihu je bezpochyby chvalyhodny, stejne tak usili, ktere jeji vznik provazelo. Ted uz lze jedine poukazat na konkretni chyby a pripadne predejit dalsim chybam do budoucna. Mily pane Wintere, vezte, ze vsecky konkretni vytky jsou vedeny v tomto smyslu, a jiste nejen z me strany, tak mne udivuji ty vypady. Jestli budete chystat jakykoli dotisk ci dokonce anglicke vydani (a propos, opravdu si myslite, ze je to stastny napad?), obratte se na nekoho z vietnamistu, aby pred otistenim text prehledl. Mozna jsem naivni, ale myslim, ze by Vam zadny pomoc v tomto smyslu neodmitl. Vite, ze to udelat muzete, tim spis jmenem sve (nebo porad jeste nasi?) spolecnosti, tak je jen politovanihodne, ze jste tak vcas neucinil (snad je na vine spech?), a logicke, ze jste se dockal takovych komentaru. Ale ty prece jednoznacne svedci o zajmu, ci ne?! S pranim hezkych a klidnych svatku Vas Petr Komers

EPILOGMARCEL WINTER

23.12.2003

Reagovat

  Děkuji všem, kteří ve svých komentářích byli objektivní a aspoň z části se snaží svými poznatky vylepšit tuto první cestopisnou knihu ze současného celého Vietnamu. Jak kdysi řekl Ilja Grigorjevič Erenburg " Člověk se může rozloučit se vším, jenom ne s nadějí." a proto i já věřím, že se nám podaří 1.dotisk této knihy vylepšit k plné spokojenosti objektivních kritiků.Věřím totiž, že platí i výrok, který pronesl slavný dramatik Tennessee Williams " Ještě nikdy nepřišla taková noc a takový problém, které by zvítězily nad svítáním a nadějí." Náš projekt zahrnující vydání této knihy jsme oproti jiných " slibotechnám " zrealizovali. K této skutečnosti se hodí uvést slova, které řekl Gaius Petronius Arbiter " Malá skutečnost je lepší než velká předpověď." Závěrem ještě budu citovat slova, které pronesl slavný Honore de Balzac: " Závist uvolní právě tolik jazyků, kolik jich obdiv umlčí." "A vo, vo tom to je." Marcel Winter - předseda Česko-vietnamské společnosti v ČR ( E-mail: w.m.c@worldonline.cz ; Http://www.wmc-winter.cz )

Re: EPILOGKaterina Novakova

23.12.2003

Reagovat

  Vazeny pane Wintere, Vasi debatu ohledne knihy a jeji recenze jsem bohuzel propasla, protoze jsem se nedostala na internet. Vzhledem k tomu, ze reaguji na Vas "epilog", nebudu se prilis rozepisovat. Nicmene nemohu se nezeptat, zdali jste knihu, kterou tak vehementne hajite, precetl a skutecne vite, co obhajujete. Dovolim si podotknout, ze pokud jste zminovanou knihu precetl, prekvapuje me, ze jste se sam nepozastavil nad jejimi do nebe volajicimi nedostatky jak stylistickymi, tak i faktickymi, ktere byste mel prave Vy, ktery se Vietnamem intenzivne zabyva, odhalit mezi prvnimi. V recenzi jsem neopomnela napsat, ze je skutecne chvalyhodne, ze kniha o VM vysla, protoze jich mame na nasem trhu opravdu zalostne malo. Nezpochybnuji ani Vas nazor, ze kazdy pocin, ktery VN zviditelni, je prinosny. Stojim si vsak i za svym nazorem, ze i batuzkari a mladi cestovatele nemusi byt hlupaci, ktere uspokoji kniha plna chyb a ktera zjevne nestala korektorum, vydavatelum a predevsim autorovi za to, aby jeji text pred jejim radne zkontrolovali. S pozdravem, Katerina Novakova, autorka recenze

DOVĚTEK - DISKUZI KONČÍMMARCEL WINTER

29.12.2003

Reagovat

  Vážená paní Nováková, vážení kritici, vážení diskutéři! Děkuji Vám za Vaše někdy i skutečně velmi hodnotné připomínky, které při 1.dotisku této knihy budeme pochopitelně a samozřejmě akceptovat, neboť nám jde o věc.Těm některým "žabomyším" pomluvám, nepříklad ohledně inzerce, mohu jen v tomto konečném dovětku vzkázat: " Psi štěkají, ale karavana jde dál...", protože jejich lži za více slov opravdu nestojí. Bez finanční pomoci, bez inzerce ( v této knize naštěstí jen firem zabývajících se Vietnamem ), se dnes těžko dá nějaký projekt realizovat. Ale to amatéři a teoretici bez zkušenností z praxe bohužel vůbec nevědí. Nyní již připravujeme VELKOU REPREZENTAČNÍ PUBLIKACI O VIETNAMU, kde budou jen velké barevné fotografie A 4 několika autorů, popisky v češtině, v angličtině a ve vietnamštině, korekci provede pan Prof.Duong Tat Tu - člen Svazu vietnamských spisovatelů a člen Obce překladatelů ČR a také první student filosofie na UK z Vietnamu. Na dubnovém 14.mezinárodním obchodním veletrhu " Vietnam EXPO 2004 " již představíme Vietnamu obálku a ukázku této reprezentační publikace a již v říjnu 2004 na 13.mezinárodním veletrhu " VIIF " v Hanoji tuto publikaci budeme v expozici WMC nabízet. Na základě svých 21 návštěv Vietnamu v posledních letech jsem přesvědčený, že o ni bude ve VSR velký zájem, stejně jako u nás. Tímto faktem svoji diskuzi končím, jak již jsem uvedl některým diskutérům děkuji za jejich hodnotné objektivní připomínky,těch druhých je mi líto. P.F.2004 !!! MARCEL WINTER - Předseda Česko-vietnamské společnosti v ČR, majitel marketingové firmy WMC, oficielní zástupce " Vietnam EXPO 2004 " v České i ve Slovenské republice, výkonný manažer projektu zahraniční rozvojové pomoci ČR Vietnamu v provincii Hai Duong. Http://www.wmc-winter.cz

bez názvuJan Horvath

06.01.2004

Reagovat

  Nemohu si pomoci, ale v predchozich prispevcich jsem nenarazil ani na pomluvu, ani na lez, jen na urazeni z jedne jedine strany, ktera se, misto aby diskutovala o veci same, holedba jen tim, kolikrat byla ve Vietnamu a v jakych luxusnich hotelech spala, popr. kolik umi opsat citaci od moudrejsich. To ji nikdo neubira, ale co to ma co delat s knizkou samou? Kritici o koze, potrefena husa o voze. Temi komentari si mily pan Winter na povesti moc nepridal, i proto, ze dela pravopisne chyby (diskuze m. diskuse, zkusennost misto zkusenost atd.). Clovek, ktery ma skutecne zasluhy, byva vetsinou skromny, i prave proto, ze ma jiz zkusenosti. Pokora pred materii samou, ale i pred druhymi, s nimiz diskutuji, svedci o dobrych mravech. Anebo, kdyz mate rad ty citace, tak jedno prislovi: Sebechvala smrdi. S uprimnym pozdravem JH

len tak mimochodom...Ján Ičo

09.01.2004

Reagovat

  "Tento dokončený projekt Česko-vietnamské společnosti je originální tím, že tato kniha, zahrnující i 105 barevných fotografií, je prvním vydáním cestopisné knihy o současném Vietnamu na světě a proto již VSR projevila velký zájem o anglickou verzi této knihy, která pomůže propagaci turistiky ve Vietnamu. Česko-vietnamská společnost připravuje vydání anglické verze této knihy v roce 2005, ale před tím chce ještě realizovat vydání velké reprezentační obrazové publikace o Vietnamu, také od téhož autora."
zo Spravodaja Česko-Vietnamské společnosti, kto neverí, nech tam beží: http://www.nabizime.cz/wmc/zpravodaj_cvs_4_2003.doc

Tu knížku mám doma. :-)To Bich Ngoc

18.09.2004

Reagovat

  A musím říct, že se panu V. Koudelkovi hodně povedla. Zato mu patří moje velké dík. Už strašně dloho hledám knížku o současném Vietnamu a až teď díky panu V. Koudelkovi mám tu možnost dozvědět se něco víc o své rodné zemi. Žiju a studuju v Čechách od malička a informace o Vietnamu hodně postrádám...Už jenom proto, kolik Vietnamců žije v Čechách, měla být tahle kniha už dávno vydaná. Kromě užitečných údajů, které naleznete v druhé polovině knížky, chválím hlavně poutavé a pravdivé vyprávění.

tuhle knížku jsem dostala k narozeninám.Lenka Nguyenová

18.11.2004

Reagovat

  Tahle knížka je moc hezká a dostala jsem ji od tatínka.

CestopisOndra

10.02.2006

Reagovat

  Včera mi knížka přišla a hned jsem jí začal číst. Vůbec není tak špatná, jak je popsáno v recenzi. Ty jednotlivé jakoby nesmyslné věty jsou vytržené z kontextu, ale v textu dávají smysl. Je pravda, že autor střídá spisovný a hovorový jazyk, ale vzhledem k tomu, že kniha je od začátku pojata jako cestopis 29leté mladého muže, tak hovorový jazyk je přijatelný. Ještě jsem jí nedočetl, ale zatím se mi líbí. Fotky jsou také pěkné.

není špatnáwery

18.07.2006

Reagovat

  ahoj, knížku jsem v loni četla, a docela se mi líbila, sice se mi zdála chvílema chaotická, a chvílema mě nudilo povídání o cizincích kteří s ním sdíleli pokoj v hotelu. Fotky byli dobré ale zdálo se mi že autor fotil jen samé kuriozitky, a hlavní památky a to co je tam hezké skoro vynechal.Celkový dojem však byl z tého knihy dobrý.

cestopisPaul

02.10.2006

Reagovat

  Vazeni pratele, mozna jako pribeh ta kniha neni spatna, ale realita je podle mne malinko jinde.. Rovnez jsem procestoval prakticky cely Vietnam, byl jsem tam nekolikrat delsi dobu na navsteve u rodiny (manzelka je viet. puvodu) a me pocity se se zkusenostmi autora z vetsi casti neshoduji. Prijde mi to jako dosti zjednoduseny pohled turisty-batuzkare, ktery nepronikl (a v podstate ani za tak kratkou dobu a bez zazemi mistnich lidi nemohl proniknout) pod kuzi teto nadherne zeme. Uz to, kdo ho na ceste dle naznaku z reklam v knize nejspis sponzoroval (statni aerolinky) a podporoval (vietnamska ambasada v CR) a rovnez nekriticka masivni obhajoba jeho prace od verneho pritele vietnamskych komunistu p. Wintera naznacuje, ze kniha bude striktne sledovat oficialni linii a ani nahodou se nedotkne temat ktera by mohly byt jen trochu kontroverzni. V zadnem pripade neupiram autorovi pravo na jeho nazory. Tedy pokud by i on hodnotil Vietnam s jistou pokorou a nesnazil se o rezolutni zavery vseznalka, ktere jsou nekdy k smichu. Jako maly priklad uvedu odstavec o "naprostem silenstvi cloveka z ciziny, ktery by si chtel ve Vietnamu snad pujcit a ridit auto". Ubezpecuji, ze jsem tam velmi casto ridil velky offroad a nevidel jsem ani v hustem provozu centra Saigonu nic, co by bylo nejak horsiho oproti mym zkusenostem napr. z Bangkoku, spise jednodussi pravidla (nam blizsi pravostranny provoz). A takovych nonsensu snad z neznalosti je tam vice. Mohou ovsem ovlivnit a nekdy zbytecne odradit dalsi navstevniky. Vrcholem je v predchozich prispevcich zmineny slovnicek pro komunikaci ve vietnamstine, u ktereho se manzelka opravdu nasmala. Rovnez mne velmi mrzi, ze otistena fotodokumentace ukazuje z Vietnamu pouze jakesi kuriozity popr. pro dane lokality netypicke pohledy (vetsinou osklive) a pomiji prirodni krasy jak pobreznich oblasti, tak vnitrozemi. A priroda je tam opravdu nadherna, muze smele souperit s okolnimi zememi jihovych. Asie. Oproti temto ma navic vyhodu doposud mensiho zatizeni masovou turistikou a z toho vyplyvajici moznosti zazit veci, ktere jiz jinde nelze videt kvuli devastaci turistickym prumyslem. Ve Vietnamu je daleko vice zajimavych veci nez divadylka souperici se znamymi potemkinovymi vesnickami, a la tunely Cu Chi, ruzna militantne-ideologicka muzea apod. Clovek by z knihy mohl lehce nabyt dojmu, ze kupr. cely Saigon je stejny jako spinava vypadovka na dalnici c.1, coz rozhodne neni. Rovnez nazory na jidlo ("radeji nepatrejte z ceho to je") jsou zavadejici, nebot pri trose zkusenosti se kdekoliv v celem Vietnamu da jist z hlediska hygieny a, alespon pro mne, opravdu velmi!!!, chutne. Nekdy mam pocit, ze jsme asi navstivili kazdy jine misto. Vietnam je sice zatim misty chuda a politickym usporadanim problematicka zeme, avsak neuveritelne rychle se menici k lepsimu. Vzhledem ke zname podnikavosti a pracovitosti Vietnamcu ma obrovsky potencial rozvoje, zajmena pokud v ni probehnou dalsi potrebne reformy, ktere by uvolnily ruce podnikatelum a zahranicnim investorum. Mezi Vietnamci, zejmena mladymi, mam hodne pratel a nejen kvuli rodinnym vazbam tak povazuji Vietnam za svuj druhy domov a vzdy se tam budu s laskou vracet. Proto mi vadi polopravdy, ktere mohou cestovatele od navstevy teto zeme spise odrazovat.

Re: cestopisDavid Kluzák

26.05.2007

Reagovat

  Četl jsem knížku "Vietnam, země rýže a hor" pouze do stránky 48, protože již to stačilo k tomu, abych kamarádům oznámil, že nepojedu s nimi dle plánů do Vietnamu. Vysvětloval jsem jim, že do země, kde se okrádají i zkušení cestovatelé za bílého dne, policie ohrožuje cizince a pouze kádrové osvědčení zachrání před basou, tlupy dětí provádí okrádající nájezdy na bezbranné, Vietnamští naháněči jsou nevytrvalejší v celé Asii, přechod silnice je sebevražedný čin, chudý lid loví a jí potulné psy a kde pohledy místních jsou zákeřné, nechci jet. Tak jsem to vnímal. Možná ale, že na následujících stránkách po stránce 48 se všechno změnilo k lepšímu? Nevím. Přítel, který ve Vietnamu již byl, mně naštěstí přesvědčil o opačném pohledu na Vietnam, a já přešel raději na jinou knížku. Knížka "Vietnam, země rýže a hor" bude asi pro lidi, kteří ve Vietnamu již byli.

"dobrý" cestopismojmír

01.08.2013

Reagovat

  Čtu pouze cestopisy a literaturu faktu, z beletrie jsem už vyrostl a musím říci že tato kniha mne nezaujala. V hodnocení souhlasím s recenzí.

Přidat nový komentář

Zobraz článek "VIETNAM - Země rýže a hor"

Inzerce

Společnost QUAENTAS s.r.o., pobočka obchodníka s cennými papíry společnosti Goldenburg Group Ltd., hledá pracovníka Zákaznického centra hovořícího vietnamsky.

 

Často kladené dotazy

Klub Hanoi nabízí doporučení a kontakty z oblasti nejčastějších dotazů na vietnamskou kulturu a komunitu v ČR.